بارداری پسر

علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه اول تا سوم بارداری

علائم و نشانه های بارداری پسر تفاوت های بسیار زیادی با علائم حاملگی دختر دارند. به همین خاطر در این مطلب برخی از مهمترین علائم بارداری پسر در سه ماه اول حاملگی را بیان نموده تا مادرانی که در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتر دارند، بتوانند بیشترین استفاده را از آن ببرند.

علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه اول تا سوم بارداری

علائم و نشانه های بارداری پسر در سه ماه اول
علائم و نشانه های بارداری پسر در سه ماه اول

علائم و نشانه های بارداری پسر بسیار زیاد بوده و می توانند کمک بسیار زیادی به تعیین جنسیت جنین قبل از سونوگرافی کنند. در سال های دور هرگز از روش هایی مانند سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین استفاده نمی شد، بلکه روش های سنتی را استفاده کرده و در اغلب موارد نیز تشخیص جنسیت جنین را درست انجام می دادند. هنوز هم افرادی را در جامعه می بینیم که از این علائم و نشانه ها با خبر بوده که اغلب مادربزرگ ها هستند که می توانند قبل از انجام سونوگرافی در پایان هفته شانزدهم بارداری، در سه ماهه اول بارداری جنسیت جنین را تشخیص دهند.

علائم و نشانه های بارداری پسر بسیار واضح بوده و افرادی که اطلاعات مناسبی در این زمینه دارند، به راحتی می توانند نشانه های بارداری پسر را تشخیص دهند. علائم پسر بودن جنین را در ادامه به طور مفصل بررسی خواهیم کرد تا افرادی که قصد دارند بارداری پسر را در آینده تجربه کنند یا در حال حاضر در سه ماه اول بارداری هستند، بتوانند قبل از انجام سونوگرافی، جنسیت جنین را به راحتی تشخیص دهند. برای آشنایی با علائم پسر بودن جنین، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

  • چرا تشخیص جنسیت برای اغلب افراد مهم است؟
  • آیا می توان قبل از بارداری جنسیت جنین را تعیین کرد؟
  • تعیین جنسیت قبل از بارداری برای چه افرادی مهم است؟
دقت داشته باشید که علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه های نخست بارداری متنوع بوده و گاهی ممکن است یکی از این علائم بارداری پسر را داشته باشید، اما جنین دختر باشد. بدین ترتیب به طور قطع نمی توان جنسیت جنین را تشخیص داد تا سونوگرافی در هفته شانزدهم به بعد انجام شود.

چرا تشخیص جنسیت برای اغلب افراد مهم است؟

در سال های نه چندان دور معمولا هر زوج بیش از 4 فرزند داشته و از این 4 الی 7 و یا بیشتر فرزند، چند پسر و چند دختر نصیب آنها می شد و به ندرت شاهد این موضوع بودیم که در یک خانواده و فقط پسر و یا فقط دختر وجود داشته باشد. به همین خاطر تشخیص جنسیت جنین در سال های دور اهمیت چندانی نداشت و در بارداری های بعدی امکان اینکه جنسیت جنین متفاوت باشد، وجود داشت. از این رو نگرانی هایی هم از این بابت وجود نداشت.

کاهش تعداد فرزندان یکی از دلایل اصلی علاقه مند بودن افراد به شناسایی علائم و نشانه های بارداری پسر بوده و این موضوع برای افرادی که یک فرزند دختر داشته، اهمیت دو چندانی پیدا می کند.

در سال های اخیر موضوع کمی متفاوت شده است، زیرا به دلیل شاغل بودن پدر و مادر، شرایط بد اقتصادی و سایر مشکلاتی که وجود دارد، اغلب زوج ها به یک الی دو فرزند بسنده می کنند. کم بودن تعداد فرزندان این موضوع را نیز مهمتر کرده که مبادا فرزندی با جنسیت دلخواه نداشته باشیم. به همین خاطر روش های مختلفی برای تعیین جنسیت و در ادامه تشخیص جنسیت جنین به کار گرفته می شود. بدین ترتیب علائم و نشانه های پسر بودن یا دختر بودن جنین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و همه خانم های باردار علاقه مند به آشنایی با این موضوع هستند.

آیا می توان قبل از بارداری جنسیت جنین را تعیین کرد؟

چگونگی تعیین جنسیت جنین
چگونگی تعیین جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین یکی از درخواست های بسیاری از زوج ها در سال های اخیر بوده و این موضوع باعث افزایش اهمیت تعیین جنسیت جنین قبل از بارداری شده است. معمولا این کار غیر ممکن نیست اما کار ساده ای هم نیست. زیرا جنسیت جنین به نوع اسپرم مرد بستگی داشته که دارای X باشد یا Y، در صورتی که گامت X دار مرد با تخمک زن که به طور ثابت X بوده عمل لقاح را انجام دهد، جنین دختر بوده و در صورتی که گامت Y دار مرد با تخمک X دار زن عمل لقاح را انجام دهد، جنین پسر می شود.

از جمله عواملی که می تواند بر روی پسر یا دختر شدن جنین تاثیر گذار باشد، می توان به تغذیه مادر، زمان مقاربت، میزان سلامت روحی و روانی مادر، عوامل اجتماعی و… اشاره کرد. تفاوت سنی زیاد زوجین، گرمای هوا، نژاد سیاه، سن بالای 30، استرس و افسردگی، مصرف سیگار و… احتمال پسر بودن جنین را کاهش می دهند. در صورت رعایت مواردی که به آن اشاره شد، می توان علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه های اولیه بارداری را مشاهده کرد. در غیر این صورت جنین دختر خواهد بود.

تعیین جنسیت قبل از بارداری برای چه افرادی مهم است؟

برخی از افراد ممکن است یک فرزند دختر داشته باشند و تمایل داشته باشند فرزند بعدی آنها پسر باشد. زیرا در کل قدرت نگهداری از 2 فرزند  بیشتر را نیز ندارند، بدین ترتیب برای چنین افرادی اهمیت بسیار زیادی دارد که بتوانند تعیین جنسیت را قبل از بارداری انجام دهند.

راه تضمینی خاصی برای تعیین جنسیت وجود نداشته و همه راه هایی که وجود دارند، احتمال تعیین جنسیت مد نظر را بیشتر می کنند. بدین ترتیب تبلیغات صد در صدی که در این زمینه وجود داشته، به دروغ نزدیک تر از واقعیت هستند.

در برخی از موارد نیز ممکن است به دلیل بیماری و یا هر دلیل دیگری، فرزندی را از دست داده باشند و قصد داشته باشند فرزندی با همان جنسیت داشته باشند تا یادآور فرزند از دست رفته برای آنها باشد. گاهی اوقات نیز برخی از زوجین ممکن است فرزند پسر را بیشتر از دختر و یا بالعکس دوست داشته باشند. بدین ترتیب جنسیت فرزند با توجه به سلیقه و شرایط هر خانواده تعیین می شود.

علائم و نشانه های بارداری پسر

حالت تهوع یا ویار صبحگاهی

حالت تهوع یا ویار صبحگاهی
علائم باردای پسر

معمولا حالت تهوع یکی از شایع ترین و اولیه ترین علائم بارداری پسر به شمار می رود. حال این نشانه را می توان یکی از علائم بارداری پسر یا دختر دانست زیرا برای هر کدام از جنسیت ها، نوع و میزان آن متفاوت است. زمانی که جنین پسر باشد، ویار صبحگاهی به حداقل رسیده و ترش یا شور است. اما زمانی که جنین دختر باشد، ویار صبحگاهی بیشتر شده و شیرین است.

ضربان قلب جنین

ضربان قلب جنین
بارداری پسر

یکی دیگر از علائم و نشانه های بارداری پسر، ضربان قلب زیر 140 می باشد. زمانی که ضربان قلب جنین از 140 کمتر باشد، جنین پسر و زمانی که ضربان بیشتر از 140 باشد، جنین دختر است. بدین ترتیب به راحتی می توان با کنترل ضربان قلب، علائم پسر بودن جنین را دریافت کرد.

ایجاد لکه های پوستی کم

چنانچه لکه های پوستی که در قسمت های مختلف پوست مادر به خصوص پوست صورت پدید می آیند زیاد باشند، نوزاد دختر و در صورت کم بودن این لکه می توان آن را از علائم و نشانه های بارداری پسر دانست. بدین ترتیب لکه های پوستی کم را نیز می توان از نشانه های بارداری پسر تلقی کرد.

همچنین بخوانید: لکه بینی در هفته ششم بارداری و سونوگرافی

تغییرات شخصیتی

تغییرات شخصیتی
علائم بارداری پسر

یکی دیگر از این علائم، تغییرات شخصیتی بسیار زیاد است. در صورتی که خلق و خوی افراد تغییرات زیادی داشته باشد، می توان جنین را پسر دانست.و بدین ترتیب تغییرات خلق و خوی مادر را نیز می توان یکی از علائم جنین پسر در اوایل بارداری دانست.

تغییر رنگ ادرار

رنگ ادرار مادر را نیز می توان یکی از علائم و نشانه های جنین پسر دانست. زمانی که رنگ ادرار مادر به تیره مایل می شود، جنین پسر است. بدین ترتیب به راحتی می توان با توجه به تغییر رنگ ادرار، علائم حاملگی پسر را تشخیص داد.

اختلاف در اندازه سینه ها

زمانی که سینه سمت راست با سینه سمت چپ برابر نباشند و سمت راستی بزرگتر باشد، می تواند یکی از علائم و نشانه های بارداری پسر باشد. بدین ترتیب هم اندازه بودن یا نبودن سینه ها را نیز می توان یکی از علائم بارداری پسر در ماه اول دانست.

سردی پاها

سردی پاها یکی دیگر از علائم و نشانه های بارداری پسر محسوب می شود. زمانی که مادر دائما احساس سرما به خصوص در قسمت پاها داشته باشد، احتمال پسر بودن از دختر بودن جنین بسیار بیشتر می شود. بدین ترتیب سردی در پاها را نیز می توان یکی از علائم حاملگی پسر دانست.

رشد سریع موهای زائد

علاوه بر مواردی که به آنها اشاره شده، اضافه وزن غیر عادی، خشکی و پوسته پوسته شدن دست ها، احساس خواب آلودگی زیاد، تمایل به خوابیدن بر پهلوی چپ و… را نیز می توان از دیگر علائم و نشانه های بارداری پسر در سه ماه اول بارداری دانست.

هنگامی که در دوران بارداری سرعت رشد موهای زائد بیشتر شود، می توان به این نتیجه رسید که نوزاد پسر است. در صورتی که رشد موهای زائد تفاوتی با قبل از بارداری نکند، نوزاد دختر خواهد بود. بدین ترتیب به راحتی می توان از سرعت رشد موهای زائد، پسر یا دختر بودن جنین را متوجه شد.

نتیجــه گیـــری :

با توجه به علائم جنین پسر در سه ماهگی یا قبل از آن می توان متوجه شد که تشخیص پسر یا دختر بودن جنین بدون سونوگرافی کار غیر ممکنی نیست و در صورتی که اطلاعات کافی در ای زمینه وجود داشته باشد، می توان پسر یا دختر بودن جنین را با ضریب اطمینان بالایی تشخیص داد.

هر کدام از علائم بارداری پسر را ممکن است خانم هایی که دارای جنین دختر بوده در شرایط خاص تجربه کنند، به همین خاطر با یک علامت نمی توان جنسیت جنین را تشخیص داد، بلکه زمانی که چند نمونه از علائم و نشانه های بارداری پسر وجود داشته باشد، می توان گفت جنین پسر است. بارداری پسر برای برخی از خانواده ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا محدودیت تعداد فرزند به دلایل مختلف، اجازه فرزند آوری با تعداد زیاد را به اغلب خانواده ها نمی دهد، به همین خاطر نیاز است این افراد اطلاعات خود در زمینه بارداری پسر را بالا ببرند.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

4 پاسخ

  1. سلام عزیزان، بالاخره بعد از ۵ ماه انتظار در سونو فهمیدم جنس فرزندان دوقلویم پسر هست،رنگ ادرارم زرد روشن، بسیار سرحال هستم، خون دماغ دارم جزئی، نفس تنگی دارم ،علامت وی داخل چشم راستم هست،کم می خوابم،شکمم رو به جلو رشد داره ، پهلوهایم خالی هستن،خیلی خوش اخلاق شده ام + حوصله دار، رنگ چهره ام سفید و روشن و زیباتر شده ام ،جوش نمیزنم، لپهایم قرمزشدن،حس میکنم هوشم زیادتر شده، ،موهای سر ام پف شده اند و قرمز و طلایی بسیار براق و زیبا شده اند،اینها علایم حتمی جنین پسر هستن من خودم نمیدونستم گیج شده بودم الان دیگه مطمئن شدم.و صورتم لک و مک نداره کلا تمیز و براق وسفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته دوازدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته دوازدهم بارداری

پس از سپری کردن هفته یازدهم بارداری اکنون با شروع هفته 12 بارداری جنین شروع به رشد با سرعت بسیار بالایی کرده است. بدین ترتیب

ادامه مطلب
هفته هفتم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری زمانی است که شکل گیری اعضای حیاتی بدن جنین در حال پیگیری است و مراقبت های بسیار زیادی را باید انجام داد

ادامه مطلب
هفته چهلم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته چهلم بارداری

قبل از هر چیزی باید به شما تبریک گفت زیرا توانسته اید یک دوره نسبتا طولانی که 9 ماه طول کشیده را پشت سر بگذارید.

ادامه مطلب