هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

قبل از هر چیزی باید به شما تبریک گفت زیرا توانسته اید یک دوره نسبتا طولانی که 9 ماه طول کشیده را پشت سر بگذارید. با رسیدن به هفته چهلم بارداری باید هر لحظه منتظر به دنیا آمدن کوچولویتان باشید. قبل از رسیدن به چهل هفتگی باید وسایل و اسباب بازی های مورد نیاز برای نوزاد را تهیه کرده و در جای خود قرار داد. در این هفته فقط باید به فکر تولد نوزادتان باشید و دغدغه دیگری برای خود درست نکنید. داشتن استرس و اضطراب در هفته 40 بارداری برای هر مادری طبیعی است، اما اجازه هم ندهید این استرس و اضطراب بر شما غلبه کند.

هفته چهلم بارداری

وزن جنین در هفته چهلم بارداری به سختی قابل تشخیص بوده و این عدد برای همه یکسان نیست. به طور معمول جنین در هفته 40 بارداری به وزنی حدود 3.5 کیلوگرم می رسد. البته در برخی موارد ممکن است کمتر و یا بیشتر از این عدد باشد. اندازه جنین نیز در چهل هفتگی به بیش از 51 سانتی متر می رسد. معمولا قبل از تولد جنین از طریق جفت موادی که بر اثر تجزیه سلول های خونی در بدن جنین تولید شده و به آن بیلی روبین می گویند، دفع می شوند. بعد از قطع شدن بند ناف پس از چهل هفتگی و تولد جنین، این مواد را باید خود بدن دفع کرده و انباشته شد آن در بدن نوزاد باعث ایجاد زردی می شود.

تصویر 3D دقیق پزشکی از هفته 40 بارداری

وضعیت مادر در هفته چهلم بارداری

اغلب مادران پس از هفته سی و نهم بارداری به بعد به دنبال زمان دقیق زایمان خود هستند. این در حالی است که علم و تکنولوژی با وجود پیشرفت های بسیار زیادی که داشته، هنوز نتوانسته تشخیص بدهد که زمان دقیق تولد چه موقع است. در بسیاری از موارد عدم تشخیص صحیح زمان بسته شدن نطفه باعث می شود که زمان زایمان درست تشخیص داده نشود. البته برخی از خانم ها ممکن است دوره بارداری طولانی تری نسبت به سایر بانوان داشته باشند.

علائم و نشانه های هفته چهلم بارداری

داشتن استرس و اضطراب را می توان یکی از اصلی ترین علائم و نشانه های مربوط به هفته چهلم بارداری دانست. طبیعی است که تا زما تولد نوزاد این استرس از بین نخواهد رفت، اما می توان با روش های مختلفی از شدت این استرس و اضطراب کاست. انقباضات براکستون هیکس در این هفته معمولا بیش از هر زمان دیگری نمایان می شوند. بیشتر شدن این اقباضات و کم شدن فاصله بین آنها نشان دهنده وارد شده به مرحله آغازین زایمان است.

رژیم غذایی هفته 40 بارداری

در هفته چهلم بارداری و همچنین بعد از زایمان باید به اندازه از انواع مواد غذایی سالم استفاده کرد تا بتوان کالری مورد نیاز برای بدن را تامین کرد. غلات یکی از مهمترین گروه های غذایی به شمار می روند که در هفته 40 بارداری و حتی پس از زایمان باید مصرف آنها فراموش نشود. بعد از زایمان بدن مادر به 500 کالری بیشتر از دوره قبل از بارداری یاز دارد. مصرف مواد غذایی سالم مانند غلات می تواند این میزان از کالری را به راحتی تامین نماید.

توصیه های مذهبی هفته 40 بارداری

گوش دادن به صوت قرآن از طریق دستگاه های دیجیتال مختلف که امروزه بسیار زیاد و متنوع هستند، می تواند به کاهش دردهای مربوط به زایمان کمک کند. هر بخش از قرآن را می توان پخش کرده و صدای آن را گوش داد. البته توصیه شده است که گوش دادن به آیه های 22 الی 26 سوره مریم بیشتر از هر بخش دیگری می تواند مفید و موثر باشد. اجرای این وع دستورات مذهبی هیچ گونه ضرری داشته و با یک بار امتحان کردن می توان به وضوح نتیجه مطلوب آن را مشاهده کرد.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هشتم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری تغییرات گسترده ای را در بدن مادر ایجاد می کند. از جمله آنها می توان به تغییرات هورمونی، بدنی و عاطفی اشاره

ادامه مطلب
رابطه جنسی و نزدیکی در بارداری نی نی ناش
بارداری
مدیر سایت

رابطه جنسی در بارداری

برقراری رابطه ی جنسی در دوران بارداری به شرط نداشتن بارداری پرخطر بلامانع است . این در حالیست که زوجین فکر می کنند رابطه ی

ادامه مطلب