زایمان در هفته 35 بارداری

اطلاعات مهم زایمان در هفته 35 بارداری

زایمان در هفته 35 بارداری می تواند نشانه زایمان زودرس باشد، زیرا جنین هنوز سیر تکاملی خود را طی نکرده است. سال های قبل پایان هفته سی و هفتم بارداری را زمان تکامل کامل جنین می دانستند که در تحقیقات جدید این ادعا نیز رد شده و بهتر است که جنین چهل هفته خود را در رحم مادر تکمیل کند. هر چه جنین زمان بیشتری را در رحم مادر سپری کند، زما بیشتری برای تکامل اعضای حیاتی خود دارد. بدین ترتیب زایمان در هفته35 بارداری یا زایمان زودرس می تواند منجر به عدم تکامل اعضای حیاتی جنین مانند ریه شود.

زایمان در هفته 35 بارداری یا زایمان زودرس گاهی اوقات قابل جبران بوده و با استفاده از دستگاه های مخصوص می توان به راحتی جنین نارس را تا تکامل کامل اعضای حیاتی نگهداری کرد. گاهی اوقات با توجه به رشد جنین در رحم، زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری می تواند به ناقص شدن جنین منجر شود که مورد اول احتمال بیشتری داشته و معمولا جنین متولد شده در هفته 35، می تواند بدن خود را در برابر سرما و گرما حفظ کند.

  • دلیل زایمان زودرس چیست؟

  • دلایل پزشکی که شما را مستعد زایمان زودرس می کنند، کدامند؟

  • فاکتورهای اجتماعی که نقشی مهمی در زایمان زودرس ایفا می کنند، کدامند؟

  • در چه صورتی پزشک زایمان زودرس تجویز می کند؟

  • هنگامی که نوزاد به دنیا می آید چه اتفاقی می افتد؟

  • آیا در زایمان بعدی نیز زایمان زودرس خواهم داشت؟

چنانچه در هفته 35 بارداری با درد، لکه بینی و سایر علائم خطرناک روبرو شده، بهتر است سریع به پزشک مراجعه کنید. در صورتیکه با زایمان زودرس یا زایمان در هفته35

بارداری مواجه شوید، بهتر است همه احتیاط های پزشکی را رعایت کرده تا مشکل خاصی برای خود و نوزاد به وجود نیاید.

زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری چیست؟

زایمان در هفته 35 بارداری

معمولا جنین در رحم مادر باید سیر تکاملی خود را سپری کند. شرایط در رحم مادر به گونه ای است که جنین به راحتی می تواند رشد کرده و همچنین ارگان های مختلف بدن او از جمله سیستم عصبی، سیستم ایمنی، قلب، ریه و… در داخل رحم به بهترین شکل ممکن رشد می کنند و در صورتیکه زایمان زودرس را شاهد باشیم، ممکن است جنین سیر تکاملی خود را به خوبی طی نکند و این موضوع باعث ایجاد نقص یا بیماری در بدن جنین شود. بدین ترتیب بهتر است دوران بارداری که اغلب 40 هفته بوده را طی کرده و سپس زایمان انجام شود.

زمانی که جنین رشد خود را به طور کامل در رحم مادر انجام ندهد و زایمان در هفته 35 بارداری را شاهد باشیم، می توان گفت زایمان زودرس اتفاق افتاده است. معمولا زایمان زودرس برای همه افراد ممکن است به وجود آید و در اغلب اوقات ای پدیده قابل پیش بینی نیست. همین امر سبب شده تا گاهی اوقات به طور کاملا اتفاقی در هفته 35 بارداری یا حتی قبل از آن شاهد زایمان باشیم. البته گاهی اوقات ممکن است پزشک از همان هفته های ابتدایی بارداری، زایمان زودرس را برای جنین پیش بینی کند.

در صورتیکه زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری در هفته های ابتدایی بارداری توسط پزشک متخصص یا ماما تشخیص داده شود، بهتر است با استفاده از روش های

مختلف پزشکی کمک کرد تا بارداری به تعویق افتاده و در زمان مناسب انجام شود.

دلایل پزشکی که شما را مستعد زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری می کنند، کدامند؟

 

زایمان در هفته 35 بارداری

با اینکه هنوز هم دلیل خاص و قاطعی باری زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری پیدا نشده، اما برخی از دلایل پزشکی را می توان معرفی کرد که می توانند شما را مستعد تر از سایر افراد برای زایمان زودرس کنند. توجه به این دلایل می تواند ریسک زایمان در هفته35 بارداری را تا حدود زیادی کاهش دهد. به همین خاطر افرادی که به دنبال کاهش احتمال زایمان در هفته35 بارداری هستند، باید همیشه به این نکات توجه ویژه ای داشته باشند. از بین دلایل پزشکی محکم و معتبری که می توانند فرد را برای زایمان در هفته35 بارداری یا زایمان زودرس مستعد نمایند، می توان به مواردی که در زیر آمده، اشاره کرد.

  • عفونت باکتریایی در واژن
  • پاره شدن زودرس کیسه آب
  • بارداری دو قلو یا چند قلو
  • سابقه زایمان زودرس
  • خونریزی شدید در بارداری
  • سابقه سقط جنین
  • ناهنجاری رحم
  • دهانه رحم ضعیف
  • و…
بهتر است در اوایل بارداری یا قبل از حاملگی در صورت وجود هر کدام از این موارد، آن را با پزشک متخصص یا ماما در جریان گذاشته تا اقدامات لازم برای پیشگیری از زایمان

زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری را انجام دهد.

فاکتورهای اجتماعی که نقشی مهمی در زایمان زودرس ایفا می کنند، کدامند؟

زایمان در هفته 35 بارداری

علاوه بر دلایل پزشکی، فاکتورهای اجتماعی و سبک زندگی غلط نیز می توانند منجر به زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری شوند. بدین ترتیب بهتر است همه خانم هایی که قصد باردار شدن در آینده را داشته، با این فاکتورهای اجتماعی آشنا شوند تا در صورت وجود هر کدام از این فاکتورها در زندگی آنها، سعی به از بین رفتن آن کرده و سپس اقدام به بارداری کنند. فاکتورهای اجتماعی که در این بخش معرفی خواهند شد گرچه بسیار ساده و پیش پا افتاده هستند، اما بسیار مهم بوده و باید به آنها توجه ویژه شود. سبک درست زندگی می تواند در بارداری سالم و زایمان به موقع تاثیر بسزایی داشته باشد. از جمله فاکتورهای اجتماعی که می توانند در زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری تاثیر گذار باشند می توان به مواردی که در زیر آمده اشاره کرد.

  • داشتن شغل سخت
  • مصرف مواد مخدر
  • فقر مالی و سوء تغذیه
  • وزن بسیار کم
  • وزن بسیار زیاد
  • و…
توجه ویژه به فاکتورهای اجتماعی و پیشگیری از بوجود آمدن این فاکتورها می تواند به جلوگیری از زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری کمک بسیار زیادی کند. فاکتورهای

اجتماعی را در صورت توجه کافی، به راحتی می توان از بین برده و به زایمان طبیعی کمک کرد.

در چه صورتی پزشک زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری تجویز می کند؟

زایمان در هفته 35 بارداری

با اینکه زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری ممکن است خطراتی را برای مادر و جنین به دنبال داشته باشد، اما با ای حال ممکن است در شرایط اضطراری پزشک آن را برای برخی از خانم های باردار تجویز نماید. دقت داشته باشید که این تجویز زمانی انجام می شود که ادامه بارداری ممکن است برای مادر یا جنین خطرات بیشتری را نسبت به زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری به دنبال داشته باشد. بدین ترتیب زمانی که پزشک متخصص یا ماما زایمان زودرس را تجویز نماید، بهتر است وقت را هدر نداده و هر چه زودتر این کار را انجام داد. از جمله مواردی که سبب می شوند پزشک متخصص زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری را تجویز نماید می توان به مواردی که در زیر آمده، اشاره کرد.

  • عدم رشد مناسب جنین در رحم مادر
  • داشتن بیماری یا ناهنجاری خاص از سوی جنین
  • داشتن بیماری مزمن مادر از جمله دیابت، فشار خون بالا، کم خونی شدید، نفریت
  • وجود زخم در شکم به خاطر ضربه یا سایر مشکلات مشابه
  • پره اکلامپسی

 

 

 

 

در صورت تجویز زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری از سوی پزشک متخصص، بهتر است به هیچ عنوان وقت را تلف نکرده و هرچه زودتر این کار را انجام داده تا سلامت

مادر و جنین به خطر نیفتد.

هنگامی که نوزاد زودتر از موعد مقرر به دنیا می آید چه اتفاقی می افتد؟

زایمان در هفته 35 بارداری

هنگامی که شاهد زایمان در هفته 35 بارداری یا زایمان زودرس باشیم، بلافاصله پس از زایمان نوزاد درون دستگاه مخصوص قرار می گیرد. این دستگاه شبیه ساز دمای هوای داخل رحم مادر است تا بدن نوزاد گرم نگه داشته شود. با توجه به چربی کم نسبت به وزن نوزاد، ممکن است بدن نوزاد نتواند به طور خودکار گرمای لازم را تولید نماید. به همین خاطر تا رشد کامل اعضای بدن نوزاد، باید درون دستگاه مخصوص نگهداری شود. بدین ترتیب یکی از نخستین و مهمترین کارهایی که پس از زایمان زودرس یا زایمان در هفته35 بارداری انجام می شود، قرار دادن نوزاد درون دستگاه مخصوص توسط پزشک یا ماما است.

بهتر است زمانی که نوزاد تحت مراقبت های ویژه بوده، از ملاقات عمومی افراد با نوزاد جلوگیری شود و فقط پدر و مادر نوزاد را ملاقات نمایند.

آیا در زایمان بعدی نیز زایمان زودرس یا زایمان در هفته 35 بارداری خواهم داشت؟

متاسفانه افرادی که قبلا زایمان زودرس در هفته 35 بارداری را تجربه کرده اند، استعداد بیشتری نسبت به سایر افراد برای به وجود آمدن این مشکل در بارداری بعدی دارند. اما در صورتی که علت بروز این عارضه را برطرف نمایند، این احتمال کاهش بسیار شدیدی خواهد داشت.

برای مثال اگر مصرف دخانیات عامل این مشکل بوده، با ترک دخانیات می توان از بروز زایمان زودرس جلوگیری کرد.

کلام آخر

زایمان زودرس در هفته 35 بارداری یکی از مشکلاتی است که هنوز پزشکان نتوانسته اند به طور کامل از بوجود آمدن آن جلوگیری کنند. به همین خاطر نیاز است تا هم خانم های باردار و هم پزشکان متخصص یا ماما به این موضوع توجه ویژه ای داشته و در هفته های ابتدایی بارداری کنترل ویژه برای پیشگیری از زایمان در هفته 35 بارداری انجام شود.

در صورتی که مادر دارای مشکلات و بیماری های زمینه ای بوده، با توجه به اینکه احتمال ایجاد مشکل برای جنین در هفته های پایانی شدت می گیرد، پزشک اجازه زایمان

زودرس را خواهد داد.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بوسیدن نوزاد
نوزاد
مدیر سایت

چرا نباید نوزاد را بوسید؟

بوسیدن نوزاد احتمالا یکی از پر اشتباه ترین رفتار های اقوام و خویشاوندان و نزدیکان و دوست و آشنای والدین یک نوزاد است که سلامتی

ادامه مطلب
هفته سی و چهارم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته سی و چهارم بارداری

با گذراندن هفته سی و سوم بارداری، اکنون به هفته سی و چهارم بارداری رسیده ایم و قطعا شکم مادر باردار در این هفته بسیار

ادامه مطلب
لوچیا نی نی ناش
قبل بارداری
مدیر سایت

لوچیا چیست ؟

پس از زایمان خون و ترشحات رحم به صورت مایع از طریق واژن خارج می شود که به آن لوچیا گفته می شود . در

ادامه مطلب