هفته بیست و نهم بارداری

با رسیدن به هفته بیست و نهم بارداری تحرک جنین نیز بیشتر می شود. بدین ترتیب مادرانی که دوست دارند هر نوع تحرک و یا حتی لگد زدن جنین را احساس کنند، در این هفته به اوج لذت خواهند رسید. در هفته 29 بارداری معمولا جنین به تحریکات مختلف از جمله روشنایی، صدا، حرکت و یا غذاهایی که مادر مصرف می کند، عکس العمل نشان می دهد. برای اینکه بتوان با نکات و اتفاقات مربوط به هفته بیست و نه بارداری بیشتر آشنا شد، می توانید این مطلب را تا پایان همراهی کنید.

هفته بیست و نهم بارداری

در هفته بیست و نهم بارداری وزن جنین به یک کیلو و صد گرم رسیده و اندازه او تا نوک انگشتان پا بیش از 38 سانتیمتر است. سر و مغز جنین در هفته 29 بارداری با سرعت بالایی رشد کرده تا توانایی تولید سلول های عصبی را داشته باشند. ماهیچه و ریه های جنین نیز در این هفته رشد خوبی خواهند داشت. حس شنوایی جنین تکامل بسیار خوبی پیدا کرده و پس از مدت زمان اندکی ای قابلیت را پیدا می کند تا به سمت صداها برگشته و تمرکز بیشتری برای شنیدن صدا می کند.

هفته بیست و نهم بارداری

وضعیت مادر در هفته بیست و نهم بارداری

یکی از مواردی که مادران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، حرکات پرشور جنین در هفته بیست و نهم بارداری است. چنانچه مادری در هفته بیست و نه بارداری قرار داشته و حرکات جنین را متوجه نشود، باید به پزشک مراجعه کند. گاهی اوقات ممکن است بتوانید با شمارش حرکات جنین، پزشک را یاری کنید. شل شدن عضلات به خاطر تغییرات هورمونی یکی از مواردی است که مادر باید به آن توجه داشته باشد. عضلات معده نیز شامل این موضوع شده و گاهی اوقات این شل شدن باعث می شود تا معده نتواند غذاهای سنگین را به خوبی هضم کند.

علائم و نشانه های هفته بیست و نهم بارداری

برخی از خانم های باردار ممکن است در هفته 29 بارداری دچار افت فشار شده و سرگیجه را تجربه کنند. معمولا تغییر حالت می تواند این مشکل را تا حدودی برطرف کند. دقت داشته باشید که تغییر حالت نباید سریع انجام شود، بلکه بهتر است به آرامی وضعیت خود را تغییر دهید. زیرا تغییر وضعیت ناگهانی خود باعث بروز حالت سرگیجه می شود. میزان استراحت خود را بیشتر کنید تا بتوانید سلامت خود و جنین را تضمین نمائید.

رژیم غذایی هفته بیست و نهم

کمبود کلسیم یکی از مشکلات احتمالی به شمار می رود که خانم های باردار ممکن است در هفته 29 بارداری با آن مواجه شوند. به همین خاطر باید مصرف غذاهای حاوی کلسیم را به سایر مواد غذایی ترجیح داد. ویتامین D نقش بسزایی در جذب کلسیم توسط بدن دارد. بدین ترتیب باید از تامین ویتامین D بدن اطمینان حاصل کرد، در غیر این صورت حتی با مصرف لبنیات نیز ممکن است کمبود کلسیم بدن تامین نشود. تابش 10 دقیقه ای نور آفتاب در طول روز می تواند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین نماید.

هفته بیست و نهم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 29 بارداری

خواندن اذان و اقامه و همچنین خواندن نماز شب در هفته 29 بارداری بسیار مفید می باشد. خواندن سوره انعام بر بر بادام بعد از نماز صبح و خوردن آن نیز بسیار تاثیر گذار بوده و بهتر است این کار را برای 40 روز ادامه داد. در هفته بیست و نهم سیستم عصبی جنین در حال رشد است و این موضوع باعث شده تا این هفته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. مصرف انار از نظر مراجع مذهبی می تواند در این هفته بسیار مفید باشد.

برای آگاهی از هفته سی ام بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

علائم عفونت گوش نوزاد. دلیل عفونت گوش نوزاد
مراقبت از نوزاد
مدیر سایت

علت عفونت گوش نوزاد چیست؟

عفونت گوش نوزاد از عفونت های رایج و شایع در میان کودکان است و خطرآفرین نیست. عفونت گوش نوزاد زمانی ایجاد می شود که گوش

ادامه مطلب
سه ماهه اول بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری اکنون شما هفته سوم را در پشت سر گذاشته اید و وارد هفته چهارم بارداری شده اید، در این هفته اغلب زنان

ادامه مطلب
تاثیر خاکشیر بر زایمان نی نی ناش
زایمان
مدیر سایت

تاثیر خاکشیر بر زایمان

خاکشیر Descurainia sophia – flixweed – herb-Sophi بر زایمان تاثیر گذار است. نتایج تحقیقات پزشکی نشان گر این واقعیت است که خاکشیر با اثر احتمالی

ادامه مطلب