نکاتی در مورد زایمان طبیعی راحت

چند نکته که کمک می‌کند زایمان طبیعی راحتی داشته باشید!

زایمان طبیعی یکی از روش‌ های زایمان است. در این از مقاله نی نی ناش نکاتی مهمی که در مورد زایمان طبیعی لازم است بدانید را بیان می‌کنیم. شما می‌توانید نظرات و سوالات خود را بخش نظرات در انتهای این نوشتار با ما درمیان بگذارید.

پس ‌از پشت سر گذاشتن دوران بارداری و نزدیک شدن به دوران زایمان ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که زایمان طبیعی با زایمان سزارین چه تفاوت ‌هایی دارد و بهتر است که شما از کدام نوع زایمان استفاده کنید. زایمان طبیعی همان ‌طور که از نام آن پیداست به‌ صورت طبیعی باعث به دنیا آمدن فرزند شما می‌شود. از گذشته‌ های بسیار دور تاکنون همه شما متوجه این‌ مورد شده‌اید که هر چیزی اگر روند طبیعی خودش را طی کند بهتر پیش خواهد رفت. پس از این نظر زایمان طبیعی برای شما مناسب ‌تر و مفید تر خواهد بود زیرا با آناتومی بدن شما سازگارتر است و در ادامه نیز مشکلات کمتری را برای شما خواهد داشت و دوران نقاهت کمتری را نیز دارد. توجه نمایید که برای داشتن یک زایمان طبیعی موفق و کم ‌درد، بهتر است که حتما آمادگی قبل‌ از زایمان خود را بالاتر ببرید و همچنین نکات مهمی که در رابطه با این نوع زایمان وجود دارند را بدانید تا بتوانید این زایمان را موفق‌تر و با درد کمتری پشت سر بگذارید. به ‌طور طبیعی معمولاً نوزادان با سر به دنیا می‌آیند که در این ‌مورد به دنیا آوردن نوزاد با این نوع زایمان راحت‌تر و مناسب‌تر خواهد بود اما اگر فرزند شما قبل ‌از به دنیا آمدن حالت نامتناسبی را داشته باشد پزشکان سعی می‌کنند که از زایمان سزارین برای بدنیا آوردن فرزند استفاده کنند.

توجه به چه نکاتی زایمان طبیعی را راحتتر می‌کند؟

در دوران بارداری به ‌ناچار مجبورید که در رابطه با زایمان و انواع آن اطلاعاتی را کسب کنید. در این زمینه سعی کنید که به منابع معتبری مراجعه فرمایید تا بتوانید اطلاعات متناسبی را کسب کنید. در این مورد شما ممکن است که منابع مختلفی را بخوانید و در نهایت سعی کنید که یک جمع ‌بندی متناسب از مطالبی که خوانده‌اید را داشته باشید تا بتوانید آمادگی خودتان را بالاتر ببرید.

اطلاعات خود را در مورد زایمان بالا ببرید

آمادگی خود را برای زایمان طبیعی بالاتر ببرید و سعی کنید که از قبل اطلاعات خودتان را در رابطه با زایمان طبیعی کامل کنید. این‌ موضوع به شما کمک می‌کند که حین زایمان آرامش روانی داشته باشید. آرامش روانی و نداشتن استرس به شما کمک می‌کند تا زایمان بدون دردی را پشت سر بگذارید.

استفاده از کیسه آب گرم و یا آب سرد

ممکن است در هنگام زایمان طبیعی؛ درد های مختلفی را پشت سر بگذارید. در این صورت می‌توانید با استفاده از کیسه آبگرم و یا کیسه آب سرد درد های خودتان را ساکت کنید. توجه نمایید که سعی کنید که از قبل تمامی وسایل مورد نیاز خودتان را آماده کنید تا بتوانید هنگام نیاز، از آن ‌ها استفاده کنید.

از یک نفر بخواهید که حین زایمان شما را ماساژ دهد

یکی دیگر از مواردی که در دوران زایمان طبیعی می‌تواند درد شما را کاهش دهد این است که شما از یک نفر ترجیحاً همسر خودتان بخواهید که با ماساژ دادن بدن شما را آرام ‌تر کند و درد‌ های شما را کمتر کند. ماساژ دادن می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی در کمتر کردن درد دست ‌ها، عضلات، رحم و پا های شما داشته باشد و می‌تواند آرامش روانی شما را نیز بیشتر کند.

سعی کنید که از قبل همراه خودتان را انتخاب کنید

همراه به شما کمک می‌کند تا روند زایمانتان را راحت‌تر پیش ببرید.  سعی کنید فردی را انتخاب کنید که احساس آرامش بیشتری به شما می‌دهد و روند زایمان طبیعی را برای شما راحت‌تر می‌کند. مطالعات بسیار زیادی در این زمینه انجام شده‌ که نشان می‌دهند حضور فردی که مادر به او حس علاقه دارد تا حد بسیار زیادی استرس و درد مادر را در دوران زایمان کمتر می‌کند و احتمال بروز انواع مختلف خطر ها را برای او کمتر می‌کند.ترجیحاً سعی کنید که از همسرتان بخواهید به‌ عنوان همراه در کنار شما قرار بگیرد.

عجله نکنید!

یکی از اقداماتی که ممکن است بسیاری از مادران هنگام زایمان آن را انجام دهند عجله کردن است. بسیاری از مادران تصور می‌کنند که اگر عجله کنند می‌توانند زودتر از شر درد زایمان خلاصی پیدا کنند اما این ‌موضوع اصلا درست نیست. شما باید در طول زایمان طبیعی آرامش خود را حفظ کنید. این آرامش تاثیر بسیار زیادی در کمتر کردن درد شما خواهد داشت. برای بانوانی که بار اول آن ‌ها برای زایمان می‌باشد، پزشک به آن‌ ها حدود سه ساعت زمان می‌دهد تا بتوانند خودشان را آماده کنند. سه ساعت زمان کمی برای شما نیست پس سعی کنید که به ‌هیچ ‌عنوان عجله نکنید. برای زایمان طبیعی دهانه واژن باید به‌ اندازه کافی باز شده باشد تا مادر بتواند راحت‌ تر فرزند را بدنیا بیاورد پس سعی کنید که اجازه دهید همه‌ چیز روند طبیعی خودش را طی کند و به‌ هیچ‌ عنوان عجله نکنید. در این دوران سعی کنید که کارهایی را که استرس شما را کمتر می‌کند انجام دهید و صبر کنید تا دهانه واژن شما به ‌اندازه کافی بزرگ شود. شما می‌توانید در این زمان از فردی بخواهید که با شما صحبت کند تا احساسات منفی شما کمتر شود و آرامش روانی شما بیشتر شود.

تحرک داشته باشید

بسیاری از بانوان فکر می‌کنند که اگر حین زایمان طبیعی تحرک کمتری داشته باشند درد کمتری را نیز خواهند کشید اما این ‌موضوع اصلا درست نیست. توجه دهید که راه رفتن، نشستن روی صندلی، تکان خوردن و انجام سایر تحرکات می‌تواند به شما کمک کند که زایمان راحت‌تری را پشت سر بگذارید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تاثیر خاکشیر بر زایمان نی نی ناش
زایمان
مدیر سایت

تاثیر خاکشیر بر زایمان

خاکشیر Descurainia sophia – flixweed – herb-Sophi بر زایمان تاثیر گذار است. نتایج تحقیقات پزشکی نشان گر این واقعیت است که خاکشیر با اثر احتمالی

ادامه مطلب