تاثیر خاکشیر بر زایمان نی نی ناش

تاثیر خاکشیر بر زایمان

خاکشیر Descurainia sophia – flixweed – herb-Sophi بر زایمان تاثیر گذار است. نتایج تحقیقات پزشکی نشان گر این واقعیت است که خاکشیر با اثر احتمالی بر روند زایمان به شکل آماده کردن دهانه رحم جهت افزایش احتمال زایمان واژینال، موثر بوده و توصیه می شود که با توجه به عدم منع مصرف خاکشیر در دوران بارداری، در زنان باردار جهت تسهیل زایمان استفاده شود. به خصوص در تابستان، خاکشیر یخمال با کمی زعفران و لیمو ترش تازه، برای آبرسانی مناسب به پوست و مو و تامین آب بدن، مطلوب است.

در این گزارش، برای مشتاقان به نی نی ناش ، نکاتی درباره مصرف خاکشیر در زمان بارداری بانوان، ارائه  می شود. اگر تجربه و  دیدگاهی در این باره دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. توجه کنید که مصرف هر نوشیدنی طبیعی در طول بارداری و به خصوص در تابستان، باید با مقدر کمی شکر همراه شود تا به سلامت دندان ها آسیبی وارد نشود.

با ما همراه باشید.

خاکشیر و زایمان واژینال

تحقیقی که در یکی از دانشکده های پرستاری و مامانی ایران در سال های اخیر بر روی 85 زن باردار انجام شده نشان می دهد که خاکشیر، زایمان واژینال را تسریع و تسهیل می کند. حاملگی که به طول بیانجامد، از مهم ترین معضلات حوزه مامایی است.

حاملگی طول کشیده، هم  چنین عوارض متعددی بر سلامت مادر و جنین داشته و میزان سزارین را افزایش می دهد. بانوانی که در دوران بارداری، از خاکشیر استفاده  می کنند، زایمان واژینال موفق تری را تجربه کرده اند.

بررسی تاثیر مصرف خاکشیر در اواخر بارداری بر میزان سزارین و آپگار نوزاد و زایمان طبیعی، از جمله موضوعات تحقیقاتی در ژورنال های پزشکی کشور بوده است.

خاکشیر، زایمان را آسان تر و در افزایش ضریب هوشی کودک موثر است. خاکشیر با اثر بر روند زایمان، قادر است که دهانه رحم را آماده کرده و بدون افزایش عوارضی مثل سزارین و پایین امدن نمره آپگار نوزاد، موثر باشد. زایمان واژینال را تسریع می بخشد و بانوی باردار نخست زا را از خطرات سزارین، دور می کند.

فواید خاکشیر چیست؟

مصرف خاکشیر در بارداری توصیه می شود. خاکشیر، گیاهی از تیره شب بویان است. در مناطق کوهستانی می روید و مثل کفیر و سیاه دانه، خواص فوق العاده ای برای بدن دارد. هم  کیفیت زندگی را بهبود می بخشد و هم در ترویج سبک زندگی سبز موثر بوده و در درمان برخی بیماری ها نیز نقش آفرینی  می کند. اما گزینه درمانی به جای طب مدرن نیست.

در طب سنتی از خاکشیر برای درمان اسهال، تکرر ادرار ، کاهش تب و رفع التهاب کلیه استفاده می شود. از خواص مهم آن، تقویت دستگاه گوارش است.سعی کنید خاکشیر را با آبی که سرد نیست مصرف کنید. اگر با آب جوش مصرف شود، خاصیت ضد یبوست دارد. دارو های گیاهی و شیمیایی در طول بارداری بایستی با نظر پزشک همراه شود. اما برخی گیاهان، عوارضی ندارند و می تواند مفید باشد.

از خواص خاکشیر برای زنان باردار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان یبوست که به دلیل کم تحرکی زنان در 3 ماهه سوم بارداری، توصیه می شود. یکی از بهترین روش ها برای درمان یبوست است.
  • آماده شدن دهانه رحم برای زایمان واژینال همان طور که در ابتدای گفتار عرض شد. روند زایمان را تسهیل می بخشد.
  • هوش جنین را افزایش می دهد. سلامتی پوست و شفاف شدن مو را به همراه داشته و تاثیری مثبت در کاهش روند ریزش مو پس از بارداری دارد.

طریقه مصرف خاکشیر

خاکشیر را خیس کنید.آن را شسته و سپس کمی شکر و آب لیمو تازه اضافه کنید.  زعفران و ترنجبین و عسل و تخم شربتی هم به آن اضافه کنید.مصرف روزی 1 لیوان در تابستان توصیه می شود. اما بهتر است یخ نباشد. هیچ آب یخی نباید توسط بانوان باردار مصرف شود.

اگر طبع سرد دارید، خاکشیر مناسب شما نیست. اگر از آرتروز و بیماری رماتیسمی در طول بارداری رنج می برید، مناسب شما نیست. اگر سابقه سقط جنین دارید، بایستی  در مصرف خاکشیر احتیاط کنید. پیش از هفته سی و هفت بارداری توصیه شده که مصرف خاکشیر، کم و با فاصله زیاد باشد.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره مصرف خاکشیر در دوران بارداری دارید، تجربیات خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی در اختیار دارید، به اطلاع دوستان و بانوانی که منتظر نخستین فرزند خود هستند قرار دهید.

ما را در شبکه های اجتماعی از طریق لینک هایی که در پایین صفحه قرار دارد، دنبال کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *