هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

اکنون سی و چهار هفته از دوران بارداری را پشت سر گذاشته و به هفته سی و پنجم بارداری رسیده ایم. در هفته سی و پنج بارداری خانم های باردار یواش یواش به سمت آمادگی برای زایمان رفته و علائم و نشانه هایی را مشاهده می کنند که می تواند دلیلی برای آمادگی آنها جهت زایمان باشد. پیچ خوردن عضلات یا به اصطلاح انقباض عضلات که به انقباض براکستون هیکس معروف بوده یکی از علائم و نشانه های هفته 35 بارداری به شمار می رود. برای آشنایی بیشتر با علائم و نشانه های 35 هفتگی دوران بارداری تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

هفته سی و پنجم بارداری

در این هفته بارداری وزن جنین 2 کیلو و 380 گرم رسیده و اندازه جنین نیز از 46 سانتی متر عبور می کند. کبد و کلیه های جنین در 35 هفتگی تکامل یافته و فعالیت خود را نیز آغاز می کنند. اکنون رشد فیزیکی جنین به پایان رسیده و از این هفته به بعد تا زمان زایمان جنین اضافه وزن پیدا می کند اما از نظر فیزیکی رشد خاصی را تجربه نخواهد کرد. سر جنین هنوز سفت نشده و این کار در آینده با استفاده از موادی مانند کلسیم انجام می شود.

وضعیت مادر در هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم بارداری رحم مادر به بزرگترین حالت ممکن خود رسیده و 15 برابر حالت معمولی خود رشد کرده است. در هفته 35 بارداری رحم زیر دنده ها قرار می گیرد. اکنون حجم مایع آمنیوتیک به کمترین میزان خود رسیده و بیشتر فضای داخل رحم را جنین به خود اختصاص داده است. بزرگی رحم ممکن است عوارضی را برای مادر باردار به همراه داشته باشد. یکی از این عوارض رفتن مکرر به دستشویی است. از دیگر عوارضی که ممکن است برای مادر به وجود بیاید، سوء هاضمه است.

علائم و نشانه های هفته سی و پنجم بارداری

ورم یکی از مشکلاتی است که معمولا در هفته سی و پنجم بارداری به سراغ مادران باردار می آید. ورم ممکن است در دستان و یا پاهای مادر به وجود آید. به همین خاطر در هفته 35 بارداری ممکن است متوجه مشکلاتی مانند تنگ شدن انگشتر و یا تنگ شدن کفش ها بشوید. معمولا این تغییرات در هنگام زایمان از بین می روند و پس از زایمان دوباره می توان کفش ها و انگشتر های قبلی را استفاده کرد. در صورتی که شاهد ورم ناگهانی در قسمت هایی مانند صورت خود باشید، بهتر است موضوع را با پزشک خود در جریان بگذارید.

رژیم غذایی هفته 35 بارداری

معمولا مادران باردار در هفته 35 بارداری بیش از 5 کیلوگرم اضافه وزن را تجربه می کنند و هر چه این اضافه وزن بیشتر شود، در آینده مشکلات بیشتری برای آنان به وجود آمده و سخت تر از قبل می توانند وزن خود را به وزن ایده آل قبل از بارداری برسانند. مواد غذایی حاوی کلسیم مانند انواع لبنیات در هفته 35 بارداری بسیار مفید و موثر هستند. پروتئین، اسید فولیک و آهن از دیگر مواد مغذی مورد نیاز برای مادر در هفته 35 بارداری به شمار می روند. انجام ورزش های منظم و مصرف انواع سبزیجات در هفته سی و پنجم بارداری می تواند به جلوگیری از یبوست کمک بسیار زیادی بکند.

توصیه های مذهبی هفته 35 بارداری

در روزهای پنجشنبه توصیه شده که تلاوت سوره محمد و در روزهای جمعه نیز تلاوت سوره الصافات توصیه شده است. بعد از هر نماز 70 بار استغفار بسیار مفید و موثر می باشد. معمولا تا حدی که مادران باردار با مشکل مواجه نشوند، کفایت می کند و زیاده روی در انجام مستحبات لازم نمی باشد.

برای آگاهی از هفته سی و ششم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

اندازه جننین در هفته سی و پنجم

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هفتم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری زمانی است که شکل گیری اعضای حیاتی بدن جنین در حال پیگیری است و مراقبت های بسیار زیادی را باید انجام داد

ادامه مطلب