هفته سی و ششم بارداری

هفته سی و ششم بارداری

اکنون با پشت سر گذاشتن هفته سی و پنجم بارداری می توان گفت 8 ماه از دوران بارداری را پشت سر گذاشته و تنها یک ماه دیگر تا هنگام زایمان باقی مانده است. بدین ترتیب تا در آغوش گرفتن فرزند خود زمان زیادی باقی نمانده است. در هفته سی و ششم بارداری باید نکاتی را رعایت کرده و به برخی از توصیه ها عمل نموده تا بتوان یک ماه پایانی دوران بارداری را نیز مانند 8 ماه گذشته با موفقیت پشت سر گذاشت.

هفته سی و ششم بارداری

وزن جنین در هفته سی و ششم بارداری به بیش از دو کیلو و ششصد گرم رسیده و اندازه او نیز بین 47 الی 48 سانتیمتر است. ناخن های جنین اکنون به طور کامل رشد کرده اند و در صورت نیاز می تواند بدن خود را با این ناخن ها بخاراند. موهایی که شبیه کرک بوده و لایه چربی که بر روی پوست جنین وجود داشته، در هفته 36 بارداری از بین می روند. به طور معمول در هفته سی و شش بارداری سر جنین به سمت پایین قرار گرفته تا برای زایمان طبیعی آماده شود. در هفته سی و ششم بارداری بدن جنین تکامل می یابد و در هفته سی و هفتم اگر نوزاد متولد شد، به آن نارس نمی گویند زیرا سیر تکاملی خود را به طور کامل سپری کرده است.

وضعیت مادر در هفته سی و ششم بارداری

اضافه وزن یکی از کاتی است که مادر باردار باید در طول دوران بارداری به آن توجه ویژه داشته باشد. اضافه وزن 11 الی 14 کیلو تا هفته سی و ششم بارداری طبیعی و نسبتا مناسب است. بهتر است برای جلوگیری از مشکلات گوارشی و همچنین راحت تر بودن مادر باردار، وعده های غذایی با تعداد بیشتر و حجم کمتر استفاده شود. این موضوع به خاطر فشار زیادی است که رحم به معده و سایر اعضای داخلی بدن مادر وارد می کند.

علائم و نشانه های هفته سی و ششم بارداری

یکی از نشانه های بارز هفته 36 بارداری، کج راه رفتن است. کج راه رفتن به همان حالتی که شبیه پنگوئن بوده گفته می شود. راه رفتن به شکل پنگوئن به خاطر تغییر در ساختار بافت های پیوندی است. علت اصلی نرم شدن بافت های پیوندی، هورمون های دوران بارداری هستند. این موضوع باعث می شود تا استخوان های لگن نرم تر شده و جا برای قرار گرفتن جنین باز شود. این موضوع که غیر ارادی بوده و به صورت کاملا اتوماتیک انجام می گیرد، باعث می شود تا زایمان طبیعی به راحتی انجام شده و فرزند شما از یک مسیر نسبتا باریک خارج شود.

رژیم غذایی هفته 36 بارداری

شاید بسیاری از خانم های باردار به خاطر جلوگیری از رفتن به دستشویی برای دفعات زیاد در طول روز، نوشیدن مایعات کمتر را گزینه مناسبی بدانند. البته این روش مناسب نبوده و فقط مشکلاتی را برای مادر و جنین به دنبال خواهد داشت. در طول روز باید حداقل 8 لیوان آب مصرف شود. عدم مصرف آب کافی باعث بروز خستگی مفرط در بدن مادران باردار می شود. بهتر است غذاهای شیرین را در هفته های پایانی انتخاب کنید تا باعث افزایش انرژی بدن بشوند.

توصیه های مذهبی هفته 36 بارداری

دعاهای مربوط به روزهای هفته مانند دعای ندبه و دعای کمیل در روز و شب جمعه می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. خواندن سوره یوسف بر سیب و خوردن آن نیز توصیه شده است. رعایت توصیه ها مذهبی می تواند باعث زیباتر شدن جنین و همچنین تقویت حافظه وی بشود. بدین ترتیب حتی الامکان همه افراد به این توصیه ها توجه ویژه داشته باشند.

برای آگاهی از هفته سی و هفتم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *