طب سنتی برای دختردار شدن. طب سنتی برای پسردار شدن

دختردار شدن و پسردار شدن در طب سنتی

دختردار يا پسردار شدن امروزه بسيار اهميت پيدا كرده است بخاطر اينكه زوجین دوست دارند جنسیت فرزندشان را خودشان تعيین کنند . روشهای زیادی با کمک علم پزشکی و علم تغذیه وجود دارد اما نکته آن است که این روشها صد در صد نیستند و ممکن است نتیجه ای عکس دهد . در خیلی از موارد نیز زوجین از نتایج آن راضی بوده اند . در ادامه به توصیه های طب سنتی برای دختردار شدن و پسردار شدن قبل از دوران بارداري می پردازیم . همانطور که قبلا هم گفته شد برای پسر شدن جنین باید مواد خوراکی دارای طبع گرم مصرف شود و برای دختر شدن جنین از غذاهای دارای طبع سرد .

طب سنتی برای دختر دارشدن

از نظر طب سنتی برای دختردار شدن داشتن مزاج سرد مهم است و زن و مرد باید از سه ماه قبل از بارداری به اصلاح مزاج خود بپردازند . تغذیه نیز نقش اساسی در این امر ایفا می کند.

تغذیه برای دختردارشدن از نظر طب سنتی

بیشتر مواد مصرفی باید مزاج سرد داشته باشند اما اگر در مصرف آنها زیاده روی شود نه تنها موجب دختر دارشدن نمی شود بلکه باعث ناباروری خواهد شد . مواد غذایی مصرفی شامل موارد زیر می باشند :

۰۱ انواع لبنیات

۰۲ گوشت مرغ و ماهی به جای گوشت گوسفند و شتر و شتر مرغ

۰۳ سبزیجات مانند کاهو خیار و گوجه به جای کلم ترب فلفل سیر پیاز زنجبیل و.

۰۴ تخمه کدو به جای مغزهای آجیلی

۰۵ غذاهای آبپز و آبکی به جای غذاهای سرخ شده و کبابی

نکته

استفاده از سماق و لیمو ترش باعث تعدیل مزاج گوشتها می شوند .

اگر هر کدام از زوجین دارای مزاج خشک هستند با نوشیدن آب و مایعات فراوان مزاج خود را تعدیل دهند .

سن نیز گاهی می تواند بر دختر شدن جنین تاثیر بگذارد . براین اساس هر چه سن پدر و مادر بیشتر باشد و هیجان و استرس هم بالا تر باشد احتمال دختر شدن بیشتر است . گزینه دیگری که در تغذیه در طب سنتی آمده چایی گیاهی است . چایی نعناع برای دختر دارشدن مضر است اما در مقابل دم نوش گل قاصدک عالی است .

تغذیه برای پسردارشدن از دیدگاه طب سنتی

برای پسردار شدن خوراکیهای دارای مزاج گرم عبارتند از زنجبیل ، دارچین ، نارگیل ، زعفران ، گوشت گوسفند ، تخم مرغ ، مغزهای آجیلی ، میوه های گرم مزاج مانند موز انبه خرما انجیر و.. همچنین از فست فودها پرهیز شود . نبات و عسل هم گزینه های خوبی هستند . نوشیدنیهای الکلی باعث ضعیف شدن اسپرم می شوند و نباید استفاده شوند .

تاثیر رحم در جنسیت جنین

اگر محیط رحم قلیایی باشد پسردار شدن را تجربه می کنید  و اگر اسیدی باشد دختردار شدن را تجربه میکنید. برای این منظور طب سنتی راهکاری دارد که عبارتست از شستشوی رحم با آب و جوش شیرین که رحم قلیایی شده و شستشو با آب و سرکه که محیط رحم اسیدی می شود . طبق نظر حکیم ابوعلی سینا اگر مرد در هنگام مقاربت نطفه را از سمت رایت وارد کند جنین پسر و اگر از سمت چپ وارد کند جنین دختر خواهد شد .

تاثیر فصلها بر جنسیت جنین از دیدگاه علم پزشکی و طب سنتی

به گفته ی محققان فصول تاثیر زیادی بر هوش و خلق و خوی کودکان همچنین سلامتی آنها دارد پس بهتر است برای دختردار يا پسردار شدن فصل مناسبی را انتخاب کنید . در ادامه به ویژگیهای هر فصل برای بچه دارشدن می پردازیم .

۰۱ فصل بهار

در این فصل به دلیل اینکه هوا گرمتراست و بعد از زمستان سرد وارد هوای معتدل و ملایم بهاری می شویم ، کسانیکه در این فصل بچه دار می شوند معمولا افسردگی کمتری دارند و می توانند از قدم زدن و بیرون رفتن با فرزند خود لذت ببرند و از ویتامین های خورشیدی مانند ویتامین دی بهره مند شوند . همچنین نگران درگیری با بیماریهای آنفولانزا و سرماخوردگی نباشند . به همین دلیل کودکانیکه در این فصل بدنیا می آیند اصولا شادتر هستند .

۰۲فصل تابستان

این فصل از سال گرمترین فصل سال است و احتمال گرمازدگی مادران باردار و همچنین کسانیکه زایمان کرده اند و نوزادشان وجود دارد .به همین علت آنها باید ساعات بیشتری در خانه بمانند و این ممکن است برای آنها خوشایند نباشد . پس نمی توان گفت این ، بهترین فصل سال برای بچه دار شدن است .

۰۳ فصل پائیز

فصل پائیز به دلیل خنک تر شدن هوا نسبت به تابستان و استفاده از نور خورشید به نظر فصل مناسبی برای دختردار شدن است اما در این فصل چون سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع بیشتری پیدا می کند احتمال درگیری نوزادان با بیماری آسم و بیماریهای ویروسی بیشتر است .

۰۴ فصل زمستان

در این فصل به دلیل هوای سرد و مرطبی که دارد ممکن در مادران حس افسردگی ایجاد کند چون مجبورند همیشه در خانه بمانند . در این فصل شیوع بیماریهای ویروسی بیشتر است و مادر باید برای حفظ سلامتی خود و فرزندش بیرون نرود و تمام وقتش در خانه باشد . در این فصل به دلیل نبود نور آفتاب ، کمبود ویتامین دی و خشکی پوست نوزاد همراه متولدان این فصل می باشد .

بهترین فصل برای بچه دار شدن

از نظر دیدگاههای مختلف زمان بچه دار شدن متفاوت است . از نظر علم پزشکی اواخر زمستان و اوایل بهار برای بچه دار شدن مناسب است چون در آن زمان ویتامین ها و اکسیژن کافی که برای نوزاد لازم است به وفور پیدا می شود . از نظر طب سنتی اواخر بهار برای بچه دارشدن مناسب است زیرا دراین زمان مزاج گرم و مرطوب است احتمال سقط جنین پائین است . بنابراین توصیه شده برای پسردارشدن فصلهایی که هوا معتدل است و رو به سردی می رود انتخاب کنید چون بدن به خصوص رحم گرم است . اواخربهار و تابستان مناسبترین فصل بارداری برای پسر شدن است . برای دختردار شدن فصلهایی مناسب است که هوا گرم است چون گرماهای بدن به صورت عطش بیرون می رود و بدن به خصوص رحم سرد می شود . همانطور که قبلا هم گفتیم برای دختر دارشدن مزاج باید به سردی برود .

توصیه های طب سنتی برای دختردار شدن

۰۱ سرکه سیب : سرکه سیب به دلیل اسیدی کردن محیط رحم توصیه شده به این صورت که نیم ساعت قبل از نزدیکی پنبه ای را به سرکه سیب آغشته کرده و آنرا داخل واژن قرار داده ودربیاورند .

۰۲ مرد نباید دخول عمیق داشته باشد .

۰۳ سه روز قبل از تخمک گذاری زن نباید نزدیکی صورت پذیرد .

۰۴ خانم نباید زودتر از آقا به انزال برسد .

۰۵ وضعیت نزدیکی باید مشخص باشد یعنی زن به پشت و مرد به چپ خوابیده باشد .

توصیه های طب سنتی برای پسردار شدن

۰۱ خانم هر روز انار بخورد .

۰۲ آقا یک روز در میان خاگینه بخورد .

۰۳ عمل دخول عمیق باشد .

۰۴ خانم زودتر از آقا به انزال برسد .

۰۵ بعد از تخمک گذاری زن نزدیکی انجام شود .

سخن پایانی

به هر حال آنچه مهم است این است که هر آنچه خداوند برایمان مقدر فرموده اطاعت کنیم و سالم بودن فرزند را بر جنسیت او ترجیح دهیم . هر چند با پیشرفت علم و انجام تحقیقات نیز می توان کارهای زیادی را انجام داد . بسیاری از افراد علاقه به داشتن فرزند پسر دارند یا می خواهند فرزند دومشان پسر باشد و یا بر عکس فرزند اولشان دختر باشد ، این با طب سنتی که  با اصلاح مزاج در افراد و نیز علم پزشکی سازگار است البته راهکارهای ارائه شده در موفقیت آنها صد در صد نیست اما تا حدودی قابل قبول است .

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هفدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته هفدهم بارداری

با گذراندن هفته شانزدهم بارداری حالا به هفته هفدهم بارداری رسیدیم و جنین هر روز رشد بیشتری را نسبت به روز قبل تجربه می کند.

ادامه مطلب