جوش بارداری نی نی ناش

دلایل و درمان جوش بارداری چیست؟

جوش بارداری و دلایل بروز جوش بارداری و روش های درمان طبیعی و دارویی جوش حاملگی از جمله موضوعاتی است که همواره بانوان به خصوص زنانی که نخستین حاملگی خود را تجربه می کنند، با آن روبرو هستند و منجر به مراجعه آن ها به پزشکان متخصص پوست و مو می شود. آکنه دوران بارداری اصلا خطرناک نیست و منجر به کاهش حس جنسی زنان در طول بارداری نمی شود و خطر سقط جنین را نیز به دنبال نخواهد داشت.

دلایل جوش بارداری و روش هایی طبیعی برای درمان آن در این گفتار برای مشتاقان نی نی ناش ارائه شده است. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره جوش بارداری و دلایل آن و روش های تجربی طبیعی در درمان آن دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

مشکلات پوستی شایع در دوران بارداری

جوش بارداری یکی از مشکلات پوستی شایع در دوران حاملگی بانوان است. این مشکل، نگران کننده نیست و رایج بوده و با رژیم غذایی درست و اصولی می توان در پیشگیری از آن و رفعش، موفقیت آمیز عمل کرد. تیرگی  پوست و تغییر رنگ آن در دوران بارداری از جمله  مشکلاتی است که زنان با آن روبرو هستند و پرهیز از مصرف مواد چرب و پر شکر و پر روغن، می تواند در کاهش آن موثر باشد.

توجه داشته باشید که بدن بانوان در دوران بارداری با تغییرات متعددی روبرو می شودکه تغییرات هورمونی از آن جمله است. لذا پوست بدن نیز دچار تغییراتی شده و این تغییرات عامل ظاهر شدن جوش روی پوست در دوران حاملگی است و به این که شما زایمان طبیعی یا سزارین داشته اید یا سابقه سقط جنین، ارتباطی ندارد.

بعضا هورمون هایی که ندروژن نامیده می شود، سبب می شود که غدد در پوست بزرگ شده و سبوم که ماده ای چرب و مومی شکل است تولید شود. منافذ پوست را مسدود می کند و تجمع باکتری سبب افزایش التهاب روی پوست می شود.

همواره میزان خواب کافی و برخورداری از رژیم غذایی مناسب می تواند زمینه کاهش ابتلا با جوش های بارداری را فراهم کند.

مهم ترین مشکلات پوستی دوران بارداری  عبارتند از:

  • آکنه : از مشکلات پوستی دوران حاملگی بوده و برای جلوگیری از آشکار شدن آکنه روی پوست در دوران حاملگی بایستی از مصرف محصولات حاوی سالیسیلیک اسید، بنزوئیل پروکساید و رتیوئید موضعی پرهیز شود.
  • تغییر رنگ: تغییر رنگ پوست از جمله مشکلات پوستی دوران بارداری است که زنان با آن روبرو هستند. تغییر رنگ پوست با استفاده  از کرم های ویتامین سی که موقع خواب و صبح استفاده می شود، کاهش می یابد.
  • جوش : جوش های پوستی معمولا در دوران حاملگی دیده می شود. متخصص پوست و مو برای رفع این مشکلات توصیه های بهتری از تجویزهای اینترنتی دارد.
  • ریزش مو: ریزش مو می تواند یکی از علائم رژیم غذایی و سبک زندگی نادرست باشد که در طول دوران بارداری نیز می تواند تشدید شود.

بیشتر بخوانید : ویتامین هایی که باید در دوران بارداری مصرف کرد  

روش درمان جوش دوران بارداری

از بین بردن جوش در دوران حاملگی یکی از دغدغه های همیشگی بانوان به خصوص بانوانی است که نخستین تجربه حاملگی دارند. جوش بارداری در واقع فرم خاصی  ندارد و همان آکنه معمولی است. علت جوش بارداری همان طور که گفتیم در بالا، تغییرات هورمونی است که سبب تولید بیش از حد چربی شده و فرجامش، ایجاد آکنه یا جوش در طول بارداری است. هیچ خطری هم ندارد.

به موارد زیر دقت کنید.

  • همواره پوست صورت و نواحی از بدن که دچار جوش بارداری شده است را با شوینده ای به صورت ملایم شسته و خشک کنید.
  • حتما یک بار در روز، دست و صورت خود را با شوینده مناسب و ملایم و آب ولرم شسته و خشک کنید.
  • از اسکراب کردن پوست خود در زمان حاملگی پرهیز کنید چون پوست را تحریک می کند و باعث تشدید جوش می شود.
  • ماسک میوه در طول روز می تواند سبب کاهش ابتلا به جوش بارداری شود. اگر چه دلیل علمی قطعی برای این موضوع وجود ندارد.
  • شامپو زدن منظم مو ها در صورتی که در خط رویش مو، دچار آکنه شدید توصیه می شود.
  • از دست زدن و کندن جوش و ور رفتن آن پرهیز کنید. اگر خارش دارد از یخ برای کاهش خارش استفاده کنید.  دستکار سبب ایجاد عفونت و زخم می شود.
  • همواره از تحریک پوستی پرهیز کنید.
  • سعی کنید در شب، آرایش خود را پاک کنید و به منافذ پوستی فرصت تنفس بدهید. استفاده از آب رسان های قوی با برندهای معتبر بازار را فراموش نکنید.
  • سعی کنید لوازم آرایش شما از ترکیباتی با پایه آبی و oil  free باشد.
  • هر چیزی که در تماس با پوست شما هست در دوران بارداری، نیاز به دفت دارد. به خصوص حیوانات خانگی که توصیه شده از زن حامله دور نگهداشته شود. همیشه مو ها را تمییز نگهداشته و از دست زدن به اشیایی که تمیزی آن ها برای شما مشخص نیست، پرهیز کنید.
  • لباس های تنگ به خصوص لباس تنگ زیر زنان می تواند سبب افزایش درد استخوان واژن در دوران حاملگی شود و باید از آن اجتناب کرد. چون تعرف را افزایش داده و تعرق و چربی در ایجاد آکنه  موثر است.
  • برخی دارو ها برای درمان آکنه مفید است. استفاده موضعی و خوراکی دارو ها باعث خواهد شد که بعضی از مواد داروها وارد جریان خون شده و جنین در حال رشد شود.
  • گفته شده که درمان های پوستی توسط دارو هایی با ترکیب ارتیرومایسین وکلیندامایسین در دوران بارداری بی خطر است. البته بی خطر بودن محصولاتی که بنزووئیل پروکساید دارد هنوز مورد بررسی است.
  • بدون تجویز پزشک متخصص پوست و مو و نظر پزشک زنان و زایمان، از مصرف ایزوترتینوئین پرهیز کنید چون می تواند از عوامل نقصان ساز در رشد جنین باشد.

روش های درمان طبیعی جوش بارداری و جادوی ماسک های طبیعی

به موارد زیر توجه کنید.

  • سرکه سیب از جمله اقدامات طبیعی برای رفع جوش بارداری است. پاک کننده ای طبیعی بوده و سرشار از آنزیم های طبیعی و لفا هیدوکسی اسید ها می باشد که برای شادابی و نرم شدن پوست شما نیز مفید خواهد بود.
  • جوش شیرینی باعث خشک شدن چربی روی پوست می شود. یک قاشق غذا خوری آن با یک قاشق غذاخوری ویتامین وب سبب ایجاد کرم ضد جوش طبیعی می شود. روی جوش ها بمالید و سبب کاملا بشویید.
  • مرکبات چون لفا هیدوکسی اسید دارد، برای درمان طبیعی جوش مفید است. لیمو شیرین و پرتقال در نیمه دوم سال برای بانوان باردار توصیه می شود. منافذ پوست صورت را این مرکبات باز می کنند و سلول های مرده پوست را از سطح جدا می کند. برای جوان سازی پوست و روشن شدن پوست، ماسک مرکبات را در نظر داشته باشید. خواض آنتی باکتریال مرکبات سبب شده تا آن ها یک لایه بردار عالی برای بانوان در همه سنین باشند.
  • عسل در واقع معجونی شگفت انگیز است. مخصوصا وقتی برای نوازش بانوی بردار پیش از روابط جنسی استفاده شود. ترکیب عسل و روغن زیتون برای شفاف سازی پوست توصیه شده است. عسل دارای خاصیت های ضد باکتریایی و هم چنین ضد عفونی کننده است. سبب تسکین پوست شده باید 20 تا 30 دقیقه روی پوستی که آکنه دارد، استفاده شود.
  • روغن نارگیل دارای خاصیت آنتی باکتریال است. هم چنین قارچ بوده و آرامش پوست صورت را به ارمغان می آورد. روغن نارگیل به راحتی جذب پوست می شود و به جای کرم مرطوب کننده می توان از روغن نارگیل استفاده کرد.
  • ترکیب جو دو سر و خیار را فراموش نکنید. خنک کننده است به خصوص در نیمه اول سال برای بانوان باردار که در مناطق خشک و گرم جنوبی کشور زندگی می کنند، توصیه می شود. جوی دو سر و خیار وقتی با ماست و عسل مخلوط شود، معجونی رویایی برای ساخت ماسک طبیعی را تولید می کند که استفاده از آن برای شادابی پوست در طول دوران بارداری و پس از آن، اکیدا توصیه  می شود.
مخاطب گرامی

اگر شما هم با آکنه پوست در طول دوران بارداری روبرو شدید و درمان های طبیعی چاره ساز بوده است، تجربیات ارزشمند خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. هیچ دارویی توسط این سایت به دلیل آنکه مجوز پزشکی ندارد، معرفی نمی شود و از درج سوالاتی درباره معرفی دارو برای رفع این عارضه پوستی، خودداری کنید.

همواره پیش از مصرف دارو هایی که بدون نسخه تهیه کردید، با پزشک معالج خود مشورت کنید چون مواد تشکیل دهنده برخی می  تواند سالیسیک اسید باشد که برای دوران بارداری، کاملا بی خطر نیست.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید. ما را از طریق صفحاتی که در شبکه های اجتماعی داریم دنبال کنید و مطالب ارزنده مورد نظر خود را به دوستان فوروارد نمایید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته پانزدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته پانزدهم بارداری

پس از گذراندن هفته چهاردهم بارداری، اکنون به هفته پانزدهم بارداری در تقویم هفته به هفته بارداری رسیدیم. در این هفته جنین قابلیت های بسیار

ادامه مطلب
هفته پنجم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته پنجم بارداری

 هفته پنجم بارداری را می توان هفته ای معرفی کرد که مادر از بارداری خود مطمئن می شود. این موضوع به خاطر تغییرات هورمونی بدن

ادامه مطلب