درد استخوان واژن نی نی ناش

دلیل درد استخوان واژن در بارداری چیست؟

درد استخوان واژن در بارداری از جمله درد هایی است که برخی از بانوان در طول دوران شیرین بارداری که منتظر تولد فرزند هستند، احساس می کنند و علت اصلی برای بروز این درد مزمن مشخص نشده است. اگر شدید شود نیاز به بافت برداری از دهانه واژن است. درد واژن یا تیر کشیدن واژن و درد زیر شکم به دلیل بزرگ شدن رحم است و از جمله نشانه هایی به نظر می رسد که دال بر تغییرات هورمونی دارد. زایمان زودرس و ورزش هایی که برای کاهش درد موثر است در این گفتار مرور شده است.

در این گفتار برای مشتاقان نی نی ناش ، درباره درد استخوان واژن در طول بارداری، نکات مهمی را در اختیار بانوان قرار می دهیم. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره درد واژن و درد استخوان واژن در 3 ماهه نخست یا 3 ماهه دوم یا سه ماهه سوم بارداری دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

 درد استخوان واژن 

درد استخوان واژن ، یکی از درد هایی است که بانوان در طول بارداری تحمل می کنند. این درد کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. گاها به پاها نیز منتقل شده و در سه ماهه نخست ، دوم و سه ماهه سوم بارداری می توان در انتظار درد استخوان واژن بود. در طی دوران حاملگی، به جهت تغییرات هورمونی و افزایش حجم رحم، استخوان های ورکی در ناحیه لگن و بخش جلویی ، استحکام خود را از دست می دهد و لق می شود. این مسائل سبب بروز درد می شوند.

استخوان عانه که محل اتصال 2 استخوان نیم لگن بانوان است، توسط غضروف به یکدیگر متصل شده است و در دوران حاملگی به دلیل تاثیر هورمون های بارداری، امکان دارد که دردناک شده و با حرکت مفاصل، دردی توسط زنان احساس شود.

 

چگونه درد استخوان واژن را درمان کنیم؟

به منظور درمان درد استخوان واژن در طول بارداری، اگر این درد خیلی زیاد نیست و قابل تحمل است، بایستی مایعات کافی مصرف کرد. مخصوصا در طول تابستان که آب بدن به دلیل فعالیت بدنی در داخل یا خارج از خانه بیش تر هدر می رود.

یکی دیگر از راهکار های موجود آن است که روی مبل نشسته و پای خود را به بالا بیاورید. این کار سبب می شود که فشار به واژینال کاهش یافته و درد تسکین گردد. توجه داشته باشید که گردش خون، فشار واژینال را کاهش داده و درد کم تری را احساس خواهید کرد. بنابراین خوابیدن به پهلو برای تسهیل و تسریع گردش خون، توصیه می شود.

برای کاهش درد استخوان واژینال ، دوش گرفتن مشترک در زمان کم، توصیه می شود. مخصوصا زمانی که با ماساژ همراه باشد.

از دیگر راهکار های پیشنهادی آن است که کمر و باسن خود را کشش داده و توسط همسر، ماساژ شود. بیش ترین حجم فشار واژینال به دلیل ماهیچه های ضعیف و فشار بر لگن است که می توان با آب درمانی و ماساژ آن را بهبود بخشید. توجه داشته  باشید که برای کاهش درد استخوان واژن در بارداری بهتر است که کشش های آرام را در دستور کار خود و همسر قرار دهید.

از دیگر روش های کاهش درد استخوان واژن در بارداری می توان به منقبض کردن  کف لگن اشاره  کرد. مثل زمانی که قصد ادرار کردن دارید. چند ثانیه مکث کنید و سپس آزاد کنید. این کارها به کاهش درد کمک میکند.

ورزش هایی برای کاهش درد استخوان واژن

از جمله موضوعاتی که برای کاهش درد استخوان واژن در بارداری باید به آن توجه داشت، ورزش اصولی و  منظم است. شنا از جمله ورزش هایی است که در دوران پسا کرونا به بانوان باردار توصیه  می شود. یوگا نیز در تسهیل گردش خون بسیار موثر است و ماهیچه ها را تقویت می کند. پیاده روی در دوران حاملگی آرام با کفش مناسب نیز از دیگر گزینه هایی است که بانوان باردار در  برای کاهش این درد می توانند از آن بهره ببرند.

ماساژ درمانی از جمله برنامه هایی است که برای بانوانی که با چنین دردی در طول بارداری مواجه هستند، توصیه می شود.  البته ماساژ هیچ گاه جایگزین روش های علمی درمان نیست. بهتر است پس از مشاوره با پزشک معالج خود و با کمک یک متخصص آموزش دیده انجام شود.

مخاطب گرامی

اگر شما هم در طول دوران بارداری خود، با درد استخوان واژن روبرو شدید و تجربه ای درباره کاهش درد و برخورد غیر تهاجمی با آن داشتید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های اینترنتی عضو هستید، به اطلاع دیگر بانوان به خصوص مادرانی که نخستین تجربه  بارداری را دارند، برسانید. برای  اطلاع از جدید ترین  مقالات سایت، عضو صفحات ما در شبکه های اجتماعی شوید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته دهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته دهم بارداری

با گذراندن هفته نهم باداری و رسیدن به هفته دهم بارداری، دیگر می توان به داشتن یک جنین کامل در بدن خود افتخار کرد. در

ادامه مطلب
سرطان سینه سرطان پستان نی نی ناش
سلامت زنان
مدیر سایت

علائم سرطان سینه چیست؟

سرطان سینه در زنان یکی از شایعترین بیماریها در میان آن‌ها است که البته ممکن است در مردان نیز بروز کند . تومورهای بدخیمی که

ادامه مطلب