طعم شیر مادر ..خوشمزه شدنن شیر مادر نی نی ناش

شیر مادر چه طعمی است؟ راه های خوشمزه شدن شیر مادر

شیر مادر چه طعمی دارد؟ شیر مادر ترش است یا شیرین؟ آیا شیر مادر هم نمک دارد؟ چه عواملی بر طعم شیر مادر تاثیر گذار است؟ راه های خوشمزه شدن شیر مادر برای نوزادان چیست؟ چه میوه هایی طعم بدی به شیر مادر می دهند؟ در این گفتار نی نی ناش ، اطلاعات خوبی در اختیار مادران جوان قرار  گرفته است.

اگر شما هم نظر و دیدگاهی درباره  طعم شیر مادر دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. توجه کنید که در دوران شیردهی بایستی رژیم غذایی شما زیر نظر پزشک باشد و از خود تجویزی، پرهیز  کنید. با ما همراه باشید.

آیا غلیظ بودن شیر مادر تاثیری در کیفیت آن دارد؟

یک باور قدیمی  اشتباه وجود دارد که می گوید که هر اندازه شیر یک مادر، غلیظ تر و حجیم  تر و پر چرب تر باشد، کیفیت بیش تر داشته و برای نوزادان بهتر است. این حرف کاملا غلط است. حتی بزرگسالان نیز باید شیر کم چرب استفاده کنند. از طرفی، این باور که کودک پس از 6 ماهگی اصلا نیاز به شیر مادر ندارد، کاملا غیر علمی و اشتباه است. کودک باید تا یکسالگی از  شیر مادر به عنوان اصلی ترین غذا برای رشد  و تکامل خود استفاده کند.

ورود اسید لاکتیک به شیر موجب تلخ  شدن آن شده و شیر خوار از خوردن شیر امتناع میکند. علم نشان داده که شیر مادر بهترین غذایی است که برای نوزاد وجود دارد و یکی از شگفت انگیز ترین مواد غذایی است که خاصیت بسیار دارد.

تاثیر تغذیه بر شیر مادر

غذایی که مادر می خورد، روی رنگ و بو و طعم شیر مادر تاثیر گذار است. نوزادی که از شیر مادر تغذیه میکند، بر خلاف نوزادی که شیر خشک می خورد، با طعم های مختلفی آشنا می شود. همان طور که شما، همانی هستید که فکر میکنید و همانی هستید که مطالعه میکنید و همانی هستید که می اندیشید، در واقع هر آنچه را می خورید، روی شیر شما تاثیر می گذارد.

لذا اهمیت دادن به تغدیه و درست اندیشیدن، روی ذهن و جسم  مادر، تاثیر بسیاری دارد. بنابراین توجه به برنامه غذایی معقول و منطقی اهمیت دارد. اگر شیر مادر برخوردار از مواد مغذی نباشد، بایستی مکمل طبق دستور پزشک مصرف شود.

گذشته از تاثیر مواد مغذی که در رژیم غذایی مادر تاثیر گذار است، روی شیر که به فرزندش می دهدنیز تاثیر دارد. طعم های مختلف غذا تا مدت زمان مشخصی روی شیر مادر اثر گذار است. کودکانی که از طریق شیر مادر با طعم گوناگون غذا  آشنا می شوند، زود تر از سایر کودکان تمایل به خوردن غذای جامد دارند.

تاثیر چربی غذاها در شیر مادر

مادری که چربی زیادی مصرف می کند ،چربی از طریق شیر خود به بدن نوزاد منتقل می شود. مادری که مقدار زیادی چربی در طول شبانه روز مصرف می کند، احتمال این که نوزاد چاق تری داشته باشد، بسیار است.

آیا سیر شیر مادر را بدمزه می‌کند؟

اکسیر بسیار مهمی است. برای قلب فوق العاده است و مصرف آن در طول هفته برای بزرگسالان توصیه می شود. سیر به راحتی قادر است که طعم شیر مادر را تغییر دهد. حبه های سیر در بدن مادر فعل و انفعال ایجاد می کند و سبب می شود که نوزاد برای مدت زمانی طولانی شیر بخورد. لذا مکیدن نوک پستان قوی تر شود. سیر گفته شده که باعث تغییر رنگ شیر مادر شدن و آن را تیره تر می کند.

آیا نعنا طعم شیر مادر را بهتر می‌کند؟

یکی از ادویه های خوشمزه و خوش طعمی است که در سبک زندگی و رژیم غذایی ایرانیان برای رفع نفخ و خوشمزه تر کردن غذا به  خصوص ماست استفاده  می شود. تاثیر ژرف و شگرف روی شیر مادر ندارد اما به محض مصرف، شش ساعت اثر خود را حفظ می کند و تغییر محسوسی روی طعم شیر داشته که زود بر طرف می شود. لذا مادر شیرده از مصرف نعنا، ترسی نداشته باشد مگر این که پرهیز غذایی داشته باشند.

هویج چه تاثیری بر طعم شیر مادر دارد؟

هویج، روی طعم شیر مادر اثر گذار است. مادری که هر روز آب هویج می نوشد، طعم آن را به شیر  خود و به بدن نوزاد منتقل میکند. گفته شده  که کودکانی که در زمان شیرخوارگی، مادرشان، آب هویج زیادی مصرف کرده است، در زمان بزرگسالی، علاقه زیادی به خوردن هویج و آب هویج دارند. سعی کنید آب هویج را برای تقویت جذب در بدن با چربی مثل بستنی مصرف کنید.

غذای ادویه دار و تاثیر آن بر طعم شیر مادر

غذای ادویه دار روی شیر مادر تاثیر دارد. طعم شیر مادر همان طور که در ابتدای این گفتار نی نی ناش گفتیم، تحت تاثیر غذاهایی است که مادر در طول روز مصرف میکند. لذا طعم شیر وی را تغییر می دهد. لازم است که در زمان شیردهی، نسبت به مصرف انواع ادویه جات دقیق باشند. از افراط پرهیز کنید. مخصوصا در زمان شیردهی.

توجه کنید که مصرف لبنیات که سرشار از پروتئین است برای سلامتی کودک و غنای شیر مادر، مفید است. سیستم گوارش نوزاد بسیار ضعیف بوده و توانایی هضم پروتئین را ندارد و باعث بروز دل درد می شود.

چای و قهوه و شیر مادر

وقتی که  مادر شدید، در مصرف چای و قهوه و اسپرسو و ماکیاتو و هات چاکلت، دقت کرده و افراط  نکنید. در مصرف نوشیدنی کافئین دار دقت کنید.  مقدار مصرف را کاهش داده  تا طعم شیر شما دچار تغییر اساسی نشود و سلامت کودک شما تهدید نشود.  کم ترین حجم کافئین از  طریق شیر  مادر به بدن نوزاد منتقل می شود.

برخی از کودکان به شدت به کافئین حساسیت دارند و مصرف کافئین نباید بیش از  سیصد میلی گرم باشد. هر فنجان قهوه  حدود صد تا دویست میلی گرم کافئین دارد.

بالاخره شیر مادر چه طعمی دارد؟

تا این جا گفتیم که چه موادی روی شیر مادر تاثیر گذار است. اما به گفته برخی از هموطنان، شیر مادر شیرین و خامه ای با عطر و طعمی مطبوع است. برخی آن را دوست داشته و برخی نمی پسندند و طعم شور و ترش ندارد.

این شیر، حاوی لاکتوز قند شیر بوده و شیرینی زیاد ندارد. علت خامه ای بودن شیر مادر نیز چربی آن است. توجه کنید که شیر مادری که در فریزر نگهداری  شده است، پس از یخ زدایی، طعم تند و صابونی داشته و خطری برای کودکان ندارد. عفونت پستان مادر می تواند باعث شوری شیر و طعم تند آن شود. البته شیردهی در زمان عفونت، اشکالی ندارد.

اگر همسر شما قصد دارد تا نوک پستان شما را نوازش کند، به هیچ بیماری  قابل انتقال مثل برفک یا تبخال از طریق پوست منتقل می شود، نباید مبتلا باشد. چون سلامت کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.

حتما درباره عواملی که سبب می شود تا شیر بد مزه شود یا طعم تندی داشته باشد تحقیق کنید. طب سنتی را نیز بدون نظر و مشاوره پزشک زنان و متخصص اطفال، در دستور کار قرار ندهید.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره طعم شیر مادر و غذاها و رژیمی که می تواند روی طعم و مزه و میزان شیر مادر تاثیر گذار باشد، یا تجربه ای در شیردهی دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک  این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی دارید به اطلاع مادران جوان برسانید.

صفحات این سایت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا در جریان جدید ترین مطالب درباره سلامت مادر و کودک قرار بگیرید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *