باورهای غلط در مورد حاملگی

سقط جنین و علائم آن در هفته ششم بارداری چگونه است

سقط جنین همیشه همراه با علائم و نشانه هایی است که آشنایی با این علائم و نشانه ها می تواند به افرادی که با این مشکل مواجه بوده کمک کند تا بتوانند هر چه سریع تر متوجه موضوع شده و اقدامات لازم را انجام دهند تا با مشکلات بزرگ تری مواجه نشوند.

سقط جنین در هفته ششم بارداری

سقط جنین
علائم سقط جنین

سقط جنین به معنای از بین رفتن خود به خودی جنین در هفته های نخست بارداری بخصوص تا هفته بیستم بارداری است. معمولا سقط خود به خودی یا spontaneous abortion نیز می گویند. به طور معمول اغلب سقط ها در هفته های ابتدایی بارداری اتفاق می افتد. معمولا 85 درصد از سقط ها قبل از هفته 12 بارداری اتفاق می افتد. بدین ترتیب هفته ششم بارداری نیز می تواند یکی از هفته های حساس به شمار رفته و ریسک سقط در هفته ششم بارداری نیز بسیار بالاست.

سقط گاهی اوقات قبل از اینکه خانمی متوجه بارداری خود شود، اتفاق می افتد. با توجه به اینکه سقط ممکن است آسیب هایی به جسمو روح خانم ها وارد نماید، بهتر است حتی الامکان از این پدیده جلوگیری شود. معمولا بعضی از خانم ها پس از سقط شدن جنین خود تا ماه ها و شاید هم سال ها مشکل روحی دارند و شاید این موضوع تا بارداری موفق بعدی ادامه داشته باشد.

با توجه به اینکه سقط شدن جنین بسیار شایع است، اما با شناخت علائم و نشانه های آن می توان از این موضوع تا حدودی جلوگیری کرد. به همین خاطر نیاز است تا مادران باردار یا افرادی که قصد باردار شدن در آینده را دارند، اطلاعات کامل و جامعی پیرامون علائم و نشانه های سقط داشته باشند. در ادامه با مواردی که در زیر آمده به صورت مفصل آشنا خواهیم شد.

  • علائم سقط شدن جنین کدامند؟
  • علل سقط شدن جنین کدامند؟
  • آشنایی با بیماری های منجر به سقط
  • داروهای غیر مجاز در دوران بارداری
  • باورهای غلط در مورد بارداری
  • نحوه تشخیص سقط
  • کمک به پیشگیری از سقط

سقط جنین به معنای از بین رفتن کامل جنین می باشد. در این مطلب قصد داریم تا با علائم سقط شدن جنین در هفته ششم بارداری به صورت کامل آشنا شویم. ما را تا پایان مطلب همراهی کنید.

همچنین بخوانید: علت توقف رشد و اندازه جنین در هفته ششم بارداری

علائم سقط جنین در هفته ششم بارداری چگونه است؟

سقط جنین
علائم سقط جنین در هفته ششم بارداری

لکه بینی

یکی از علائم و نشانه های اصلی سقط در هفته ششم بارداری، لکه بینی است. لکه بینی می تواند از قهوه ای کمرنگ تا خونریزی به صورت شدید اتفاق بیفتد. در صورتی که هر گونه لکه بینی را در هفته ششم بارداری مشاهده کرده، باید مراتب را به پزشک متخصص زنان و زایمان اطلاع داد. عدم اطلاع به موقع می تواند هم برای جنین و هم برای مادر عوارض و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. البته این موضوع را نیز باید مد نظر داشت که همیشه لکه بینی ناشی از سقط نیست. گاهی اوقات بر هم خوردن تعادل هورمونی بدن نیز می تواند منجر به لکه بینی شود.

همچنین بخوانید: لکه بینی در هفته ششم بارداری و سونوگرافی

انقباض و درد در ناحیه شکم

احساس درد در ناحیه شکم ممکن است در دوران بارداری برای همه خانم های باردار اتفاق بیفتد. اما گاهی این درد طبیعی نبوده و ممکن است نشانه سقط باشد. چنانچه درد و انقباض شکم با خونریزی همراه باشد، می تواند ریسک سقط شدن جنین را بیشتر کند. بدین ترتیب بهتر است در صورت مشاهده درد در قسمت شکم، پزشک متخصص زنان و زایمان را در جریان گذاشته تا بتواند بهترین تصمیم را برای شما بگیرد.

درد ملایم تا شدید در ناحیه کمر

یکی از مشکلاتی که در هفته ششم بارداری ممکن است برای مادر به وجود آید، درد کمر است. این درد ممکن است خفیف و یا بسیار شدید باشد. در صورتی که این نوع درد را در هفته ششم بارداری تجربه کردید، ممکن علامت و نشانه سقط جنین باشد. بدین ترتیب در صورت مواجه شدن با چنین موضوعی، باید مراتب را به ماما یا پزشک متخصص زنان و زایمان ارائه داد.

کاهش وزن به خاطر سقط در هفته ششم چگونه است؟

معمولا پس از بارداری به طور ملایم وزن مادر افزایش پیدا می کند. اما گاهی اوقات در هفته ششم بارداری یا حتی سایر هفته ها، ممکن است کاهش وزن را تجربه نماید. کاهش وزن در دوران بارداری به خصوص در هفته ششم بارداری علامت و نشانه خوبی نیست. ممکن است این کاهش وزن به خاطر سقط به وجود آمده باشد. بدین ترتیب نیاز است تا توسط پزشک متخصص یا ماما بررسی های لازم انجام شوند.

ترشح مایع از واژن به خاطر سقط  در هفته ششم چگونه است؟

چنانچه در دوران بارداری و در هفته ششم بارداری با ترشح مایع از واژن مواجه شوید، باید مراتب را به پزشک متخصص اطلاع دهید. ترشح مایع از واژن در بازه زمانی هفته ششم بارداری می تواند یکی از علامت های سقط جنین باشد. بدین ترتیب برای جلوگیری از سقط شدن جنین و یا حفظ سلامت مادر مراجعه به ماما ضروری است.

ترشح بافت یا لخته از واژن از جمله علائم سقط در هفته ششم

گاهی اوقات ممکن است بافت های غیر طبیعی یا لخته مانندی از واژن ترشح یابد. این بافت ها غیر طبیعی بوده و باید سریعا اقدام به پیدا کردن علت به وجود آمدن این لخته ها کرد. گاهی اوقات ترشح لخته یا بافت از واژن به خاطر سقط است. این موضوع باعث می شود تا پس از مشاهده بافت یا لخته خون، مراجعه به پزشک متخصص ضروری باشد.

احساس ضعف یا سرگیجه

در صورتی که باردار بوده و هر یک از علائم و نشانه های بالا را دارید، بهتر است هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، سقط شدن جنین می تواند برای مادر نیز بسیار خطرناک باشد.

گاهی اوقات ممکن است در هفته ششم بارداری ضعف یا سرگیجه شدید به سراغ خانم های باردار برود. این نوع ضعف و سرگیجه غیر طبیعی بوده و علت های مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از دلایل به وجود آمدن ضعف و سرگیجه در هفته ششم بارداری، سقط است.

در صورتی که باردار بوده و هر یک از علائم و نشانه های بالا را دارید، بهتر است هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید، سقط شدن جنین می تواند برای مادر نیز بسیار خطرناک باشد.

 

علل سقط شدن جنین

سقط شدن جنین
علل سقط شدن جنین

سقط جنین علت های مختلفی داشته که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می شود تا همه مادران باردار با آنها آشنایی پیدا کنند. اولین علتی که می توان برای سقط معرفی کرد، اختلالات مربوط به جفت می باشد. در این اختلال معمولا جفت غیر طبیعی بوده و نمی تواند انتقال خون از مادر به جنین را انجام دهد

اختلال کروموزومی

اختلالات کروموزومی زمانی اتفاق می افتد که تعداد کروموزوم های دریافتی از پدر یا مادر دقیق نیست. تکوین غیر طبیعی جنین به خاطر بروز اختلالات کروموزومی باعث می شود تا جنین سقط شود. معمولا در سه ماه اول بارداری این خطر با منشاء اختلال کروموزومی شایع است. بدین ترتیب در هفته ششم بارداری نیز ممکن است این مشکل به وجود آید.

اختلال در ساختار رحم

موضوعی که در این بخش می توان عنوان کرد، شکل غیر طبیعی رحم است. از طرفی دیگر ممکن است توده هایی در رحم ایجاد شده که خوش خیم و غیر سرطانی بوده اما رشد جنین را با مشکل مواجه می کنند.

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)

گاهی اوقات اندازه تخمدان از حد معمول بزرگتر می شود. بزرگی بیش از حد تخمدان موجب بر هم خوردن تعادل هورمونی و سقط جنین می شود.

شیوه نادرست زندگی کردن

عادت های نادرستی مانند کشیدن سیگار، قلیان و نوشیدن الکل می تواند از جمله موارد مربوط به شیوه نادرست زندگی کردن باشد. چنانچه خانم باردار این سبک زندگی را پیش بگیرد، احتمال سقط را افزایش می دهد.

همچنین بخوانید: آشنایی با اهمیت تغذیه در هفته ششم بارداری

آشنایی با بیماری های منجر به سقط جنین

سقط شدن جنین
بیماری های موثر در سقط شدن جنین

افرادی که قصد باردار شدن دارند، بهتر است با انجام برخی از آزمایشات، بدن خود را به صورت کامل چک کنند تا از وجود یا عدم بیماری های مختلف در بدن خود مطلع شده و آن را با پزشک متخصص در میان بگذارند، از جمله بیماری هایی که می توانند منجر به سقط در هفته ششم بارداری شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دیابت
  • بیماری کلیوی
  • بیماری سلیاک
  • فشار خون بالا
  • مشکلات غده تیروئید
  • لوپوس
  • مالاریا
  • ایدز
  • کلامیدیا
  • سرخجه
  • سوزاک
  • سفلیس
  • و…

چنانچه به هر کدام از این بیماری ها مبتلا باشید، باید مراتب را به پزشک خود اطلاع داده تا مراقبت های ویژه برای شما در نظر گرفته شود. در غیر این صورت سقط محتمل تر می شود.

 

داروهای غیر مجاز در دوران بارداری

مصرف داروی غیر مجاز در دوران بارداری
مصرف داروی غیر مجاز در دوران بارداری

مصرف برخی از داروها در دوران بارداری می تواند احتمال سقط در هفته ششم بارداری را افزایش دهد. برای آشنایی بیشتر این داروها در این بخش معرفی می شوند.

  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • میزوپروستول
  • رتینوئید ها
  • متوترکسات
  • داروهای ضدافسردگی

هیچ گونه دارویی را در دوران بارداری به طور خود سرانه مصرف نکنید، زیرا هر دارویی می تواند خطر و عوارض مربوط به خود را داشته باشد.

 

باورهای غلط در مورد بارداری

باورهای غلط در مورد حاملگی
باورهای غلط در مورد حاملگی

حتی الامکان اطلاعات مربوط به سقط جنین را از پزشک متخصص یا ماما بپرسید، این موضوع باعث می شود تا به باورهای غلطی که وجود داشته، اعتنا نکنید.

یکی از باورهای غلطی که در مورد این عمل وجود دارد، این است که فعالیت فیزیکی منجر به سقط شدن جنین می شود. در صورتی که فعالیت فیزیکی در دوران بارداری اگر به اندازه باشد بسیار هم مفید است. از دیگر باورهای غلط دوران بارداری می توان به این موضوع اشاره کرد که برخی افراد بر این باورند که رابطه جنسی می تواند منجر به این مشکل شود. در حالی که ای موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

نحوه تشخیص سقط جنین

تشخیص سقط جنین
تشخیص سقط جنین

از طریق آزمایشات مختلف و سونوگرافی می توان این کار را تشخیص داد. در ادامه برخی از این آزمایشات بیان می شوند تا خانم های باردار بهتر بتوانند به مشکلات خود رسیدگی کنند.

  • اسکن های اولتراسونوگرافی
  • آزمایش های خون
  • معاینه های لگنی

هر چه سریع تر بتوان سقط شدن جنین را تشخیص داد، سلامت مادر حفظ شده و خطر کمتری مادر را تهدید می کند. زیرا  ممکن است خطراتی را برای مادر نیز به دنبال داشته باشد.

 

کمک به پیشگیری از سقط

پیشگیری از سقط شدن جنین
پیشگیری از سقط شدن جنین

اگر هر فردی بتواند سبک زندگی سالم و درستی را برای خود انتخاب کند، قطعا به پیشگیری از این امر کمک بسیار زیادی کرده است. در ادامه مواردی معرفی می شود که متوجه می شویم پیشگیری از سقط شدن جنین بسیار ساده بوده و همه افراد می توانند این موارد را انجام دهند.

  • دوری از دخانیات
  • عدم مصرف مشروبات الکلی
  • رژیم غذایی سالم
  • حفظ تناسب اندام

کلام آخر

سقط جنین یکی از موارد بسیار مهم در بارداری بوده که می تواند سلامت مادر را نیز به خطر بیندازد. به همین خاطر پیشگیری از سقط شدن جنین و یا تشخیص زود هنگام آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سقط جنین در هفته های ابتدایی بارداری و به خصوص هفته ششم بارداری بسیار محتمل بوده، به همین خاطر نیاز است تا با اقدامات لازم، از سقط شدن جنین جلوگیری کرد.انجام یک سری اقدامات مانند سبک زندگی درست و عدم مصرف دارو به صورت خودسرانه می تواند کمک کند تا هر فردی بتواند از سقط شدن جنین در هفته های نخست بارداری جلوگیری کند.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

104 پاسخ

  1. من و شوهر م طی یک رابطه خب خیلی عادی بطور ناخودآگاه و ناخواسته بچه داریم ازنظر شرایط اقتصادی و مشکل همسرم نمیتونم بچه رو نگهدارم .در هفته هفتم هستم ،راهنمایی بفرمایید

    1. عزیزم خداروشکر کن و از این نعمت خدادادی لذت ببر،اشتباه منو تکرار نکن،وضعیت روزبه روز بدتر میشه لذت بارداری سالم رو از خودت نگیر،من ۳سال پیش سقط عمدی داشتم الان که میخوام باردار شم هی خودبه خود سقط میشه وضعمونم با ۳ سال پیش زیاد فرق نکرده فقط من موندم عذاب وجدان و بارداری های ناموفقی که دارم و سقط میشه،فقط میتونم بگم نکن اینکار رو

    2. سلام من روز 35 بارداری آزمایش بتا دادم 1728بود از همان روز لکه بینی داشتم دکترم گفت شیاف پروژسترون 400 استفاده کنم الان 3 روز گذشته لکه بینی بیشتر شده و حتی چند قطره خون قرمز و ترشح خونی هم مشاهده شده دکترم میگه سونوگرافی فعلا زود هست 6 هفته و 5 روز شد باید سونوگرافی بری تقریبا 10 روز مانده
      احتمال سقط یا بارداری خارج از رحم هست؟ در حال حاضر آزمایش یا سونوگرافی نمیشه انجام داد تا یکم استرسم کمتر شود
      ممنون میشم راهنمایی کنید

    3. اصلا اشتباه نکنید. تربچه که میاد خدا به همراهس رزق و روزیشو میده. یکم که صبر کنید می‌بینید که وضع مالیتون چقد تغییر کرده. به قول آدم بزرگا کسی که گلو رو سوراخ کرده روزیشو میده⁦❤️⁩

    4. سلام من دو بار سونو به فاصله دوهفته دادن و در هر سونو سن جنین رو زده ۶هفته ..بار اول فقط ساک حاملگی بود و دفعه بعد جنین اما فاقد ضربان قلب..گفتن احتمال زیاد جنین رسد نداشته..ممکنه شما هم نظرتون رو بگید

  2. باسلام ۴۱سالمه ۷سال پیش باردارشدم تو۷هفته سقط شدمن پریودنمیشم باداروپریودمیشم والان ۷هفته هستم قلب جنین تشکیل نشدومجددبایدسقط بشه بنظرشمامیتونم بارداربشم راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخير
      طبق مشاوره اي كه با خانم دكتر معتمد (پزشك زنان و زايمان) در خصوص سوال شما انجام شد.
      احتمالاً مشکلی در سیستم هورمونی وجود داشته باشد. همچنين با توجه به اینکه سن شما نسبتا برای بارداری بالا است. هر چه زودتر باید از نظر ذخیره تخمدان‌ها و آزمایش‌های هورمونی جهت چك كردن به پزشک مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار بگیرید. بعلاوه اينكه چون دو بار سقط جنين داشتید نیاز به انجام آزمایشات تکمیلی هم وجود داشته باشد.

      1. سلام من ۴۰ سالمه ومتاسفانه اولین بارداریم تو هفته ۶ ناموفق بود و الان هفته ۹ هستم و خونریزیم از امشب شروع شده.۳ روزه با سونو متوجه عدم ضربان قلب بچه شدم.آیا لازمه قرص سقط استفاده کنم یا همین روال ادامه بدم تا کاملا دفع بشه؟خونریزیم خ شدید نیست در حد یه پد کامل فعلا بوده.آیا عادی هستش یا ن؟ممنون میشم زودتر جواب بدین.🙏

    2. سلام وقت بخیر
      من در هفته ششم بارداری هستم
      ولی دکتر ها میگن قلب بچه تشکیل نشده.
      خیلی جاها خوندم این چیزا الکیه و سقط جنین نیاز نیست . نمیدونم چکار کنم . تو هفته ششم سقط جنین انجام بدم یا منتظر باشم. میترسم درست باشه و باید سقط کنم

      1. اصلا منم هفته ششم هستم باید یکی دو هفته هم منتظر بود دکتر من گفت هفته بعد بیا تا صدای قلب بچتو هم بشنوی

      1. سلام عزیزم سقط عمدی گناهه و کار غلطیه. اون بچه زندست چرا باید حق حیاتی که خدا بهش داده ما ازش بگیریم. اما اگر بچه رشد نکرده باشه خود پزشک باید بفهمه و زیر نظرش سقط انجام میشه

  3. سلام من. 33 سال دارم در هفته 4 بارداری قرص سایتوتک استفاده کردم یک روز لخته خون و خونریزی و لکه بینی داشتم و بعدش قطع شد ولی عدد آزمایش خونم از 380 در هفته 4 به 6600 در هفته 6 رسیده
    آیا من میتونم به بارداری ادامه بدم و مشکلی برای جنین و سلامت اون ایجاد نمیشه یا باید حتما سقط کنم؟

    1. با سلام و احترام
      خدمت شما عرض شود
      قرص سايتوتك داروي خيلي مضري هست و بعضاً حتي استفاده يك دونه از قرص هاي آن خيلي مي تواند روي جنين تاثير بد بگذارد.
      به همين دليل براي اينكه مطمئن بشيد براي جنين مشكلي پيش نيامده با پرناتولوژيست مشورت كنيد. ولي قاعدتاً دستور سقط داده نمي شود.
      چون انديكاسيون سقط خيلي محدود است و طبق قانون عمل ميشود. همچنين باز براساس قانون همه يا هيچ، اگر تا هشت هفته مشكلي براي جنين پيش نياد و يا عامل مزاحم وجود داشته باشد ممكنه جنين سقط بشود و يا اگر به اميد خدا جنين ماندگار شد ديگر مشكلي پيش نمياد.

      اگر بازم سوالي داشتيد خوشحال ميشيم كمك كنيم.

  4. سلام و احترام
    سوال شما رو از خانم دکتر معتمد متخصص زنان و زایمان پرسیدیم و جواب ایشون رو خدمتتون عرض میکنیم:
    [هر دو احتمال وجود داره ولی حتما باید هرچه سریع تر سونوگرافی انجام بدید. و از نظر هماتوم خلف جفت و روئیت ساک بارداری مورد بررسی قرار بگیرد.]

    حتما به پزشک مراجعه کنید و از سلامتی جنین مطمئن بشید.

  5. ممنونم ، من اولین بار هست در این سایت اومدم و سوال پرسیدم ، ممنونم که اینقدر سریع جواب دادید . 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

      1. من ۶ هفتمه دکتر سونو میگه قلب تشکیل شده و ظربان نداره حرکت نداره سقط شود چکار کنم بنظرتون زود نیست

  6. پاسختون امیدوارکننده بود ممنونم ، من اصلا احتمال هماتوم و بودن جنین را نمیدادم . ممنونم فردا سونو دارم اگر خوب بود مطرح می کنم .

      1. سلام من در هفته ۴بارداری با قرص سایتوتک سقط داشتم فقط کامل انجام شده باقیمانده به اندازه ۹میلی و حجم ۳سی سی باقی مونده من نزدیکی مراقبت نشده داشتم میترسم برای بارداری مجدد خواهشا منو راهنمایی کنید

        1. سلام من در هفته ۴بارداری با قرص سایتوتک سقط داشتم وکامل انجام شده بعد از دوبار سونو واژینال باقیمانده به اندازه ۹میلی و حجم ۳باقی مونده من نزدیکی مراقبت نشده داشتم ونمیخوام باردار بشم میترسم برای بارداری مجدد خواهشا منو راهنمایی کنید
          من خیلی نگرانم

      2. سلام من در هفته ۴بارداری با قرص سایتوتک سقط داشتم فقط کامل انجام شده باقیمانده به اندازه ۹میلی و حجم ۳سی سی باقی مونده من نزدیکی مراقبت نشده داشتم میترسم برای بارداری مجدد خواهشا منو راهنمایی کنید

  7. سلام. وقتتون بخیر.ضربان قلب جنینم طی دو سونو که در سن جنین ۵ هفته و ۶ روز و ۶ هفته و ۶ هفته و ۲ روز انجام دادم ضربان قلب به ترتیب ۴۷ و ۶۰ گزارش شد که خیلی پایین هست. با توجه به اینکه در فاصله بین دو سونو جنین رشد داشته احتمال افزایش ضربان قلب وجود دارد؟
    در حال حاضر هیچ نشانه ای از سقط ندارم و هفته آینده هم مجدد باید سونو برم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

      1. سلام اگر منظورتون سوال قبلی هست
        جوابتون ارسال شد ولی بازم خدمتتون میفرستم
        خانم دکتر فرمودن

        بايد در سونوگرافي هفته آينده ضربان قلب جنين بررسي بشود. به اميد خدا تا آن زمان مشكلي پيش نياد.

        1. سلام من در هفته ۴بارداری با قرص سایتوتک سقط داشتم وکامل انجام شده بعد از دوبار سونو واژینال باقیمانده به اندازه ۹میلی و حجم ۳باقی مونده من نزدیکی مراقبت نشده داشتم ونمیخوام باردار بشم میترسم برای بارداری مجدد خواهشا منو راهنمایی کنید
          من خیلی نگرانم

          1. سلام من در هفته ۴بارداری با قرص سایتوتک سقط داشتم وکامل انجام شده بعد از دوبار سونو واژینال باقیمانده به اندازه ۹میلی و حجم ۳باقی مونده من نزدیکی مراقبت نشده داشتم ونمیخوام باردار بشم میترسم برای بارداری مجدد خواهشا منو راهنمایی کنید
            من خیلی نگرانم

  8. سلام وقت بخیر
    من تاریخ اولین روز آخرین پریودم ۳۰ تیر ماه بوده
    ۴ مهرماه سونو انجام دادم گفتن ۵ هفته و ۶ روز ولی قلبی تشکیل نشده
    باردهری قبلی هم دوسال پیش بود همین مشکل و داشت کورتاژ کردن
    از دیشب لکه بینی دارم
    احتمال سقط وجود داره؟
    یعنی امکانش نیست که قلب جنین تشکیل بشه؟
    علتش چی میتونه باشه؟
    ممنون میشم بهم جواب بدید

    1. سلام . اولا که ما نمیدونیم تاریخ پریودیتون چقدر دقیق بوده. اما حساسیت تاریخ پریودی نسبت به سونوگرافی در این موضوع خیلی کمتر هست. با توجه به ۵ هفته و ۶ روز که زود بوده برای تشکیل قلب باید دو هفته بعد سونو رو تکرار کنید البته اگر لکه بینی های شما ادامه دار باشد و با وجود شیافت هم قطع نشود، باید سونوگرافی را زودتر انجام بدید.
      در خصوص احتمال سقط باید عرض کنم متاسفانه هر خونریزی ۵۰ درصد احتمال سقط را دارد ولی امکان اینکه قلب جنین تشکیل بشود هم هست.
      برای بررسی علت حتما باید با متخصص ژنتیک مشورت کنید.
      لازم به توضیح است اگر مشکلی بوجود نیاید دو هفته دیگر سونوگرافی انجام دهید.

      بازم اگر سوال دارید من درخدمتم

  9. سلام من ۱۶ مهر رفتم دکتر گفت ۵ هفتت هست ولی دیشب مثل یک توده با خونریزی دفع کردم

    1. سلام بتا من ۴۰۰ بوده قرص سایتو سه تا خوردم بعد ۴ ساعت دوباره سه تا زیرزبانی دو تا هم انتهای واژنم دکتر گزاشت الان بعد ۲۰ ساعت یه خونریزی خفیف داشتم چقدر زمان میبره دفع؟

  10. سلام من در عرض ۱ سال هر ۶ ماه دوبار باردار شدم .در هردو جنین قلبش تشکیل نشد و ۶ هفته بیشتر رشد نکرد و سقط کردم .تمام آزمایشات را قبل سقط ۲ انجام داده بودم و هرشب اسید فولیک و ویتامین d3مصرف کرده بودم.سقط دومم هم لخته خون آزمایشگاه فرستادم گفتند مشکل خاصی نبوده.
    الان چه کار کنم .بچه میخوایم.
    البته بچه اولم ۷سال پیش بدون مشکل یه دنیا اومده

    1. سلام وقت بخیر دوستان.من ۴۲سالمه وناخودآگاه باردارشدم.الان ۴۰روزهست.وبچه نمی‌خوام تو روخداکمکم کنیددوتابچه دارم ازنظرمالی هم ضعیف هستم نمی‌خوایم بچه.راهنماییم کنید که چطور سریع سقط کنم

    2. سلام گلم دقیقا مشکل منو داری بیا باهم چت کنیم اطلاعات بگیریم از نحوه درمان و این چیزا ممنون میشم

    3. سلام من اولین روز آخرین پریودیم دقیقا ۱۱ فروردین بوده روز ۳۰اردیبهشت رفتم سنو گفت ۵ هفته و ۵ روزه جنین قلب نداشت گفتن ۲ هفته دیگه تکرار بشه ۲هفته دیگه رفتم سنو گفتن ۶ هفته و ۴ روزه قلب تشکیل نشده دکتر گفت کورتاژ ولی من هیچ کدوم از علائم سقط رو ندارم نه خونریزی حتی یک لک نه ترشح میشه لطف کنید راهنماییم کنید تو رو خدا خیییلی استرس دارم سنم ۳۷ ساله

  11. سلام
    هفته ششم بارداری هستم و یه لخته نسبتا بزرگ دیدم. بهم گفتن بهتره زود سونوگرافی انجام بدم. تاخیر در سونوگرافی مشکلی ایجاد میکنه؟

    1. سلام وقت بخیر
      تاخیر انجام سنوگرافی مشکل ایجاد میکند، ممکنه اتفاقی افتاده باشد و ما زود متوجهش نشیم بهتر زودتر سنوگرافی تشریف ببرین، خدا نکرده قلب بچه از کار افتاده باشد یا هماتوم پشت جفت تشکیل شده باشه یا مشکلی در هفته ششم بارداری باشد که نیاز به پیگیری دارد.

    2. با سلام من روز وچهارشنبه سونو دادم و دو فولیکول ۲۳ و ۲۵ میلیمتری در تخمدان چپ و دو فولیکول ۶ و ۸ در تخمدان راست داشتم و همون روز دو آمپول hcg عضلانی تزریق کردم. و‌شنبه ۲۴ دی ماه باز سو‌نو دادم که نوشته بود مایع آزاد مشاهده شد و دو کورپوس لوتئوم به دیامتر ۲۰ و ۲۱ در تخمدان چپ مشاهده شد. آیا احتمال بارداری من وجود داره؟؟؟

  12. سلام من هفته شیشم بارداری هستم امروز یکم لکه بینی قهوه‌ای داشتم و خیلی دیشب کمردرد داشتم احتمال داره سقط شده باشه ؟؟

    1. سلام بله هربار که لکه بینی داشتید سونوگرافی بگیرید که اگر خدایی نکرد واسه جنین اتفاقی نیفتاده باشد و احتمال بودن یا نبودن خونریزی پشت جفت چک شود.

      1. سلام ، وقت بخیر
        خواهر من پارسال یکبار کورتاژ کرده چون قلب جنین تشکیل نشده ، امسال باردار شد و الان تو هفته ی ششم هست و بتای خونش پایینه ، دردهای شکمی و کمر هم داره ، ممکنه دوباره مجبور به کورتاژ بشه؟ چرا اینطوری شده و چیکار باید کرد؟ میشه به آزمایش بتا اعتماد کرد؟

        1. سلام .عدد بتا بله اگر در آزمایشگاه معتبر انجام بشه معتبره است و اینکه اگر دوباره تکرار بشه میتونید با مشاوره ژنتیک دنبال علت بگردید.

  13. سلام .من اولین روز آخرین پریودم 2 مهر بود و روز 16 مهر 1ui کردم و روز 18 آبان برای سونو رفتم که دکتر گفت ساک حاملگی خیلی ریزه و گفت برو بتا بده .رفتم بتا دادم ک عدد بتا 2232 بود ک از رنج آزمایشگاه خیلی پایین بود و گفت مجدد بتا رو تکرار کن ک 4 روز بعد بتا دادم شده بود 2080 .
    باز دکتر دکتر گفت این بتا ها خیلی قابل مقایسه نیستن باز چند روز دیگه بتا بده .
    میخوام بدونم چقدر احتمال توقف رشد جنین هست؟؟
    در ضمن من از اول هیچ علائم بارداری نداشتم..

  14. سلام
    من هفته ۸ بارداری هستم که سونوی هفته ۶ قلب با ضربان نرمال نشون داد. از ۲ شب پیش خونریزی کم همراه با لخته دارم. دیروز سونو دادم . گفتن جنین اندازه ۶ هفتگی بدون ضربان قلبه. و سقط خاموش بوده. سن من ۴۰ سال و اولین بارداری ام هست. یه ساله ازدواج کردم‌.ذخیره تخمدان زیر نیم داشتم که دکتر امپول hcg داد که بارادر شدم‌.
    سوالم اینه ،سقط ممکنه به خاطر ذخیره کم تخمدان بوده یا علت دیگه باید بررسی بشه.

  15. سلام وقتتون بخیر، من با توجه ب اولین روز پریودیم الان هشت هفته و دوروز یعنی هفته نهم هستم، من 16 ابان اولین ویزیت بارداری رو انجام دادم ک شش هفته و دوروز بود، دکتر بعد از سونو واژینال گفتن ساک بارداری تشکیل شده. همچی طبیعی هست و برای سیم ابان دوباره برای شنیدن صدای قلب بیاین مطب، ک من دیروز رفتم، ولی دکتر گفت جنین قلبش نمیزنه و برای من سونو داپلر اورژانسی نوشتن رفتم بیمارستان انجام دادم، سونو گفت جنین تازه شش هفته شده و تاریخ بارداری شما اشتباهه و ساک و پل جنینی مشاهده شد.ولی صدای قلب شنیده نشد، ک هفته بعد سونو واژینال بدم دوباره، وقتی ب دکتر نشون دادم گفت این بجه سقط شد و دیگه رشد نکرد، برای دل خودت تا هفته بعد صبر کن اگه قلب نزد باید سقط کنی 😭 چجوری میشه من وقتی شش هفته و دوروز بود رفتم دکتر گفت همچی طبیعی بود ولی الان سونو داپلر میگه جنین تازه شش هفته شد
    ی راهنمایی ی امید بهم بدین لطفا از دیروز تا حالا اصلا حالم خوب نیست 😔😭

    1. سلام من آخرین پریودیم ۱۷ مهر بوده در سونوگرافی ساک حاملگی ۱۰ میلی متر و بدون جنین بود دکتر گفتن هفته ۴ بارداری رو نشون میده که با آخرین پریودیه شما همخونی نداره و ممکنه پوچ باشه
      امکانش هست پوچ باشه؟

  16. سلام جنین هفت هفته بعد سقط چه شکلیه خواهرم خونریزیه کمی داشت بردنش سونو گفت قلب جنین نمیزنه و امروز باید دوباره سونو بده تا مطمعن بشن سونو درست بوده و بچه رو سقط کنن امروز یه لخته خون بزرگ همراه با لخته های کوچک قبلش ازش خارج شد ممکنه اون لخته خون بزرگ همون جنین باشه؟

  17. سلام.امروز. رفتم سونو گرافی و همه چیز نرمال بود برای جنین و شش هفته و چهارروز
    اما هموروژای ساب کوریونیک ۳۰_۴۰درصد ساک رو گرفته.کورپوس لوتئوم سیست۲۵میلیمتر در تخمدان سمت چپ
    مایع آزاد مختصر در کلدوساک خلفی رویت شده
    خیلی خطرناکه؟

  18. سلام
    من توی هفته پنجم بارداری هستم و رفتم دکتر و سام حاملگی هم تشکیل شده بود
    الان دوروز هست لکه قهوه ای خیلی کمی دارم دکترم بهم شیاف پروژسترون چهارصد تجویز کرد بصورت غیرحضوری چون آخر هفته هست دکتر نیست و من باید شنبه برم پیش ایشون . توی این مطلبی که خوندم خیلی نگران شدم و الان نمی‌دونم که سقط کردم یا نه جنین داره وارد رحم میشه و بخاطر همین لکه بینی خیلی خیلی کم قهوه ای دارم . من روزهای گذشته درد و انقباض زیرشکم بصورت مقطعی داشتم ولی از دیروز مه کمی دچار لکه بینی شدم شاید در حد یک دقیقه اونم یکی دوبار این انقباض بسراغم اومده. الان بنظرتون برم اورژانس بیمارستان و خودم رو نشون بدم یا بمونم دو روز دیگه که شنبه میشه برم پیش دکتر خودم؟ چقد احتمال سقط وجود داره لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام وقتتون بخیر
      طبق مشاوره ای که با خانم دکتر لیدا شفیعیان (دکتر زنان و زایمان) در مورد سوال شما داشتیم فرمودند که:
      اگر در حد لکه بینی هست جز شیاف پروژسترونو مصرف مایعات نیاز به اقدامی نیست .
      همچنین نزدیکی نداشته باشید و شنبه سونو انجام بدهید.

  19. سلام. وقت بخیر. من با ivf باردار شدم. الان ۶ هفته و ۶ روزم هست. دکتر برام قرص استرادیول تجویز کرده بود روز ی سه تا. ولی به دلیل حساسیت روزی ۲ عدد گفت مصرف کنم. امروز روز دومم هست که دوتا کردم. صبح که از خواب بیدار شدم و به سرویس رفتم همراه ادرار خون قرمز مایل به قهوه ای دیدم و زیر شکمم درد میکرد. بعد اون هربار که سرویس رفتم آخرای ادرار به صورت قطره ای خون دیدم. تو آزمایش سونو هم که دو روز پیش رفته بودم هیچ مشکلی نداشتم. میتونه این جزوه علایم سقط باشه؟؟ هیچ کار سنگینی هم انجام ندادم. خیلی نگرانم

  20. سلام .
    من هفته ششم بارداری هست اش سه روز قبل رفتم سونوگرافی شکمی گفتن ساک و زرده هست ولی نشانه از جنین و قلب اش نیست،حاملگی پوچ دارید حالا بعد از سه روز امروز درد شکم و کمر همراه با خون ریزی به رنگ قرمز داشتم بعد از چند دقیقه ای قطع شد حالا وضعیتم شکر خوب است می شود لطف کنید رهنمایی کنید که نشانه چی بود است ؟

  21. سلام وقت شمابخیر.من پرتیرماه سک سقط داشتم الان دوباره باردارم و باتوجه به سونو امروز ۵هفته هستم.تخمدانها و سایز رحم همه چیز نرمال بود فقط گفتن قلبش هنوز تشکیل نشده و دوهفته دیگه بیا…هیچ نشانه ای ازسقط ندارم و ترشحاتم هم طبیعیه…بنظرتون قلب تشکیل میشه؟🥺 و جنین سالمه؟
    دوباره نمیخوام تجربه کنم😭

  22. سلام ،مجردم هم خوابی داشتم ولی رابطه ی نبوده،یه سری علائم داشتم،سوزش و لکه های سفید رنگ از بدنم خارج میشه،احتمال باردار شدنم هست!؟اگه باشه تو هفته ی ششمم و هیچ راهی ندارم که خودمو به پزشک برسونم میشه خواهشاً کمکم کنید،پر از استرس و نگرانی هستم

  23. سلام ببخشید من هفته ۵ بارداری سقط داشتم چند روز هم خونریزی خفیف ولی بعد از یک هفته هنور حالت تهو قبل بارداری دارم میشه بفرماید برای چی هست ممکنه هنوز سقط نشده باشه

  24. با سلام
    من روز وچهارشنبه سونو دادم و دو فولیکول ۲۳ و ۲۵ میلیمتری در تخمدان چپ و دو فولیکول ۶ و ۸ در تخمدان راست داشتم و همون روز دو آمپول hcg عضلانی تزریق کردم.
    و‌شنبه ۲۴ مرداد باز سو‌نو دادم که نوشته بود مایع آزاد مشاهده شد و دو کورپوس لوتئوم به دیامتر ۲۰ و ۲۱ در تخمدان چپ مشاهده شد.
    آیا احتمال بارداری من وجود داره؟؟؟

  25. با سلام من روز وچهارشنبه سونو دادم و دو فولیکول ۲۳ و ۲۵ میلیمتری در تخمدان چپ و دو فولیکول ۶ و ۸ در تخمدان راست داشتم و همون روز دو آمپول hcg عضلانی تزریق کردم. و‌شنبه ۲۴ دی ماه باز سو‌نو دادم که نوشته بود مایع آزاد مشاهده شد و دو کورپوس لوتئوم به دیامتر ۲۰ و ۲۱ در تخمدان چپ مشاهده شد. آیا احتمال بارداری من وجود داره؟؟؟

  26. سلام من۶ هفته هستم دو روزه لکه بینی دارم رفتم دکتر برام شیاف نوشت و سونو انجام دادم گفت مشگل نداری فقط شیاف مرتب استفاده کن ولی خودم میترسم سقط کنم چون خون میبینم میاد خیلی میترسم سقط کنم و اینکه قلب بچه تشکیل شده

    1. سلام من همچین مشکلی دارم .دوبار سقط داشتم یه بار هفته ۱۲ بار دوم تو پنج ماهگی الان هفته ششم هستم خونریزی دارم آیا سقط میشه لطفا راهنمایی کنید خیلی میترسم

  27. سلام‌ باردار هستم و سونو شش هفته و پنج روز نشون داد همه چیز طبیعی بود ولی قلب دیده نشد. از دیروز لکه بینی دارم و امروز تبدیل به خونریزی شده و‌درد زیر دل. دکتر گفت فقط باید صبر کنم ،میشه بفرمایید که احتمال سقط دارم یا امیدی هست؟؟؟

  28. سلام
    من با نامزدم معاشقه ای داشتیم تقریبا دو هفته میشه بعد یه هفته من ب شدت ترشحاتم زیاد شده
    و شدیدا خواب الوده هستم
    طوری ک نیازم ب خواب برطرف نمیشه

    امکان حاملگی هست ؟
    در ضمن من باکره هستم

  29. سلام وقت بخیر من دیروز با قرص سایتتوک‌سقط انجام دادم تو سه مرحله یکی واژن یکی خوردن با آب چون حالت تهوع شدید داشتم زیر زبون نذاشتم بعد از مرحله سوم خونریزی شروع شد با درد خیلی شدید یه لخته خیلی بزرگ دفع کردم ولی بعد از اون دیگه لخته بزرگ و شدید نداشتم بیشتر خونریزی بوده از کسی که قرص رو تهیه کردم گفت سقط کامل انجام نشده بازم‌قرص بخور
    خوردم ولی همچنان علایم همونه دردم خیلی شدید بود شیاف دیکلوفناک استفاده کردم خیلی کمتر شد درد . آیا سقط کامل انجام شده یا ناقصه . با توجه به اینکه مجرد هستم میترسم برم پیش دکتر و کاری برام انجام نده
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  30. سلام من آخری هفته شش با قرص سقط انجام دادم روزی اول خون ریزی کردم بعد قطع شد ۴۸ساعت بعد شروع شد تا ۳ روز خونریزی کردم الانم قطع شده لخته های زیادی آمد همرا با یک چیزی سفید رنگ اما حالا بی بی چک مثبت شد علائم باداری را هم دارم یعنی سقط نشده

  31. سلام هفته ششم بارداری هستم. خونریزی شدید دارم دوبار سقط داشتم آیا سقط میشه این هم یا کلا با این خونریزی سقط شد به نظرتون لطفا بگید چکار کنم

  32. سلام من هفته ۴بارداریم آزمایش خون دادم بتام ۲۰۰ بود بعد رفتم قرص سایتوتیک ۵تا خوردم خونریزی و لخته داشتم ،سونو دادم ساک حاملگی بازم وجود داشت
    دوباره ۶تا قرص سایتوتیک خوردم اینبار یه چیزی شبیه گوشت کوچیک ازم اومد که فشارش دادم ترکید و ،۳روز بعد رفتم سونو گفت چیزی تو رحم نیست و بارداری تموم شده ، هنوزم خونریزی دارم میخواستم ببینم واقعا سقط شده یا نه

  33. سلام وقتتون بخیر
    من در دوران شیردهی هستم بچم سه ماهشه احساس میکنم باردار هستم آیا میتونم به شیردهی در بارداری ادامه بدم یا سقط جنین با قرص در خانه انجام بدم احتمال میدم سه هفتم باشه یه روشی می‌خوام که تو شیردهی نوزادم اختلال ایجاد نکنه

  34. سلام من ۳۹ سالمه
    ۵هفته و دوروزبارداری سونو دادم که گفتن فعلا ساک حاملگی تشکیل شده فعلا ؛دوهفته دیگه بیا سونو بده
    ولی از قبل لکه بینی داشتم از ۵هفته و۳ روزخونریزی و خون لخته دارم

  35. سلام من هفته ۵و ۲روز بارداری سونو دادم که گفتن فعلا ساک تشکیل شده برو دوهقته دیگه بیا الان ۵هفته و ۴روزمه که دوروز خونریزی همراه با لخته دارم لطفا راهنمایی کنید شیاف پروژسترون هم دکتر برام تجویز کرده بود

  36. سلام خسته نباشید 6هفته بارداری هستم الان خون ریزی شدید دارم ممکنه جنین سقط شده باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

  37. سلام،عزیزم من دختربزرگ دارم وسنم ۲۹سال هست،ازنطراقتصادی وروحی خوب نیستم،واینکه باردارشدم،نمیدونم چندهفته هستم،فقط،بی بی چکـ زدم یه خط بنفش وبعدیش صورتی خیلی کمرنگ شده،دمنوش وگلپرزعفران خیلی خوردم،ضعف خیلی شدبد دارم،زیر شکمم بخصوص تخمدان سمت چپ خیلی درد میکنه،بنظرخانم دکتر سقط داره انجام میشه یانه سقطی صورت نمیگیره،ازروش دیگه ای استفاده کنم،ممنون میشم راهنمایی کنید

  38. سلام ، من هفته پنجم سونو رفتم گفتن الان ساک حاملگی تشکیل شده و طبیعی هست .
    دیروز که هفت هفته و سه روزم بود رفتم سونو ، سونو نوشت جنین سنش ۷هفته و ۵ روزه و ۱۳mm اندازش ولی ضربان نداره
    دکترم میگه این جنین چون رشد کرده ضربان داشته بعد از کار افتاده ولی ده روز دیگه اگر خودبخود سقط برو سنو بعدش سقط کن
    سوالم اینه میشه ضربان قلب ضعیف بوده توی سونو مشخص نشده باشه ؟ امیدی هست؟

  39. سلام خسته نباشید
    من روز ۳۸ بارداری هستم و دو روز قبل سونو گرافی دادم مشکلی نبود ولی مجدد بلید سونو بدم امروز ی لخته خون به اندازه ی بند انگشت داخل حمام ازم دفع شد و قبل و بعدش هیچ لکه بینی و احساس درد نداشتم و ندارم
    امکان سقط جنین هست؟
    ممکنه اون لخته جنین باشه؟

  40. سلام خسته نباشید
    من روز ۳۸ بارداری هستم و دو روز قبل سونو گرافی دادم مشکلی نبود ولی مجدد بلید سونو بدم امروز ی لخته خون به اندازه ی بند انگشت داخل حمام ازم دفع شد و قبل و بعدش هیچ لکه بینی و احساس درد نداشتم و ندارم
    امکان سقط جنین هست؟
    ممکنه اون لخته جنین باشه؟

  41. من پریودهام به موقع بوده ماه اخر از قرص برای جلوگیری استفاده کردم الان که قطع کردم روز سوم خونریزی متوسط داشتم اما یه بافت سفید رنگ مثل بالن تو خالی که انتهاش یه لوله بازیک خونی رنگ داره از من خارج شد اینچیه دوستان ؟؟؟ دل پیچه خفیف و یهو لرز داشتم یه بار .و پدم کثیف نشده فقط میرم توالت لک میبینم اندازه اون بالن یا کیسه سفید رنگ به اندازه گردو کوچیک بود خواهشا یکی راهنمایی کنه🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

  42. طبق پریود دکتر گفت ۹ هفته ام ولی از قطع شدن پریود که حامله نشدم چون صدا قلبشو نشنید فرستادم سونو باز گفتن ۶ هفته ام حالا میگن سن جنین کمه خاتمه بارداری ممکن نیست چون ۶ هفته بودم صدا قلب نبود؟ هنوز درد سینه و ترشح دارم

  43. سلام.من هفته ششم بارداری بودم تاچندروزپیش و سقط انجام دادم باقرص و همون روز یه تیکه مثل جگر‌ و بعدش یه تیکه گوشت دایره شکل تقریبا اندازه سکه افتاد. تا 4روز خونریزی داشتم و درد مثل پریودی.تاروزچهارم ک ازظهر دردم داشت بیشترمیشد تاشب ک خیلی شدیدترشد یهو حس کردم یچیزی ازم جداشد.دیدم یه تیکه گوشت هست اندازه انگشت شصت شکل اشکی بود مثل دلِ مرغ بود. میشه بگین چی بوده.ایا ممکنه دوقلو بوده باشه

  44. سلام خسته نباشید من هفت هفته سقط داشتم دکتر اورژانسی بیمارستان که رفتم گفت دفع شده فقط لخته خون و مقداری خون توی رحمم‌هست‌ بمن قرص ال دی داد تا ۲۸روز بخورم بعد پریود بشم تموم شد برم برا سونو من از اول سقطم لکه بینی داشتم تا روز اتمام قرصم بعد از تمام شدن به خونریزی شدید افتادم و الان چهل روزه از سقط میگذره فقط لکه بینی بعضی وقتا خونریزی چکار کنم تموم بشه ؟؟؟

  45. سلااام من ۴۲ سالمه وبارداری اولم ۲۵ سال پیش بود خیلی دکتررفتم برای بارداری نشدم تااینکه خدا بهم دادرفتم سونوهیچی نشون ندادضربان قلبم نداشت بنظرتون این طبیعیه زودرفتم سونو یاخطر سقط رو دارم هیچ لکه وخونریزی هم ندارم خوشبختانه ممنون ازلطفتون🙏🙏

  46. سلام من اولین بارداریم بود۶هفته که سقط کردم
    نمیدونستم باردارم دندون دردبودم قرص مسکن وامپول خیلی میزدم ودندون هم عصب کشی کردم
    بعدش فهمیدم باردارم ….بخاطرداروهاوعصب کشی بچه وسقط کردم
    برای باردوم باردارمیشم؟؟

  47. سلام من دندون دردشدیدداشتم وامپول خشک کننده وقرص میخوردم ودندون عصب کشی کردم بعدش فهمیدم ۶هفته باردارم بخاطرداروهاوعصب کشی ها بچه سقط کردم
    میشه بگین دوباره باردارمیشم یانع؟ خیلی نگرانم😭

  48. سلام ببخشید من هفته ششم یه سقط داشتم که قلبش وایساد و خودبخود سقط شد بعد شش ماه مجدد باردارم هفته ۸سونو دادم چون لکه بینی داشتم گفتن مشکلی نیست ولی الان همش میترسم نکنه باز قلبش وایسه الان هفته ۱۱هستم

  49. سلام دوباره یادم رفت بگم سنو دوم من ۲ هفته بد تکرار کردم ولی گفت ۶ هفته و ۴ روز در صورتی که سنوی اول گف ۵ هفته و ۵ روز ممکنه مشکل از سنوگرافی باشه چون ۲۲خرداد که رفتم آزمایش خون گفت ۸ هفته کامل نشده بخدا گیج شدم به دادم برسین

    1. سلام من از روز اول که برای سونو رفتم جنین ۶هفته بود و الان بعد سه هفته ۶هفته و ۵ روز و قلب جنین تشکیل نشده سه روز هم هست خونریزی دارم دکتر گفته جنین رشد کمی داره و باید سقط بشه باید چه کار کنم؟ ممنون میشم جواب بدید.

  50. سلام وقت بخیر
    من ده روز پیش سونو دادم جنین ۵ هفته و ۶ روزه بود قلبش تشکیل شده بود و همه چی نرمال بود. ده روز بعد دوباره سونو دادم دکتر گفتن جنین دیگه رشد نکرده و تو همون ۵ هفته و ۶ روز باقی مونده. هیچ علائمی از سقط ندارم. این یعنی دیگه امکان رشد وجود نداره و سقط میشه؟

  51. سلام استفاده از قرص سایتوتیک خیلی خطرناکه؟ بعد از سقط امکان داره مجدد باردار شم؟؟برای مادر این قرص مضر هست؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته ششم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری می تواند حس مادرانه را به بانوان القا کند و این احساس بسیار خوبی است و می تواند بسیار لذت بخش باشد.

ادامه مطلب
هفته 39 بارداری
سه ماهه سوم
مدیر سایت

هفته سی و نهم بارداری

در هفته سی و نهم بارداری معمولا بسیاری از مشکلات مانند استرس و اضطراب را باید از خود دور کرد. در این هفته بیش از

ادامه مطلب
هفته سی و ششم بارداری
سه ماهه سوم
مدیر سایت

هفته سی و ششم بارداری

اکنون با پشت سر گذاشتن هفته سی و پنجم بارداری می توان گفت 8 ماه از دوران بارداری را پشت سر گذاشته و تنها یک

ادامه مطلب