هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم بارداری

اکنون بیست و چهار هفته از دوران شیرین بارداری را سپری کرده اید و حالا وارد هفته بیست و پنجم بارداری شده اید. در این هفته جنین وارد مرحله جدیدی از رشد شده و قطعا هر روز از نظر ظاهر و باطن به نوزاد تازه متولد شده شبیه تر می شود. در هفته 25 بارداری برخی از موهای جنین رشد خود را آغاز می کنند. با توجه به جریان یافتن خون در رگ ها، رنگ پوست جنین در هفته بیست و پنج بارداری تمایل بیشتری به صورتی پیدا می کند.

هفته بیست و پنجم بارداری

پس از هفته بیست و چهارم بارداری اندازه جنین یکی از مواردی است که بسیاری از مادران تمایل دارد هر هفته از آن مطلع شوند. در هفته بیست و پنجم بارداری اندازه جنین به بیش از 34 سانتی متر می رسد. این اندازه از سر تا پاشنه پای جنین محسوب می گردد. وزن جنین از دیگر فاکتور های مهم برای مادر باردار است. در هفته بیست و پنج بارداری وزن جنین حدود 660 گرم بوده که تا پایان این هفته ممکن است به 700 گرم نیز برسد. در هفته 25 بارداری جنین به صورت دوره ای و منظم به خواب رفته و بیدار می شود.

هفته بیست و پنجم بارداری

مرور وضعیت مادر در هفته بیست و پنجم بارداری

نوشیدن آب کافی در هفته بیست و پنجم بارداری نباید فراموش بشود. به خصوص زمانی که فعالیت بدنی از جمله ورزش یا پیاده روی انجام می دهید. بهتر است از هفته بیست و پنجم بارداری ورزش کردن را بیشتر جدی بگیرید. البته قبل از ورزش باید بدن را به خوبی گرم کرده و همچنین بعد از ورزش نیز باید به سرد کردن بدن پرداخت. بهتر است آزمایشات لازم برای تشخیص کم خونی یا عدم آن انجام شود. در صورت آگاهی از این مشکل می توان به راحتی آن را رفع کرد.

علائم و نشانه های هفته بیست و پنجم

یکی از علائم شایع در هفته بیست و پنجم بارداری، تنگی نفس است. این مشکل به خاطر رشد زیاد جنین و اشغال فضای زیادی از شکم مادر است. البته با وجود خون زیاد در دوران بارداری و همچنین پروژسترون بالا، اکسیژن رسانی به خون با کیفیت مناسبی انجام می شود. رشد سینه ها همچنان ادامه دارد. زیرا پستان ها باید از نظر فیزیکی به اندازه ای باشند که بتواند شیر کافی برای نوزاد را تامین کنند. پس از پایان دوران شیر دهی اندازه سینه ها به حالت طبیعی خود باز می گردد.

رژیم غذایی هفته بیست و پنجم

یکی از مواد غذایی مفیدی که در هفته بیست و پنجم نباید مصرف آن را فراموش کرد، شلغم است. شلغم به خاطر داشتن ویتامین بالا از جمله ویتامین های A، B و C و همچنین مواد معدنی از جمله پتاسیم، ید، گوگرد، کلسیم، فسفر و… برای مادران باردار بسیار مفید است. شلغم می تواند فشار خون را کاهش داده و از طرفی دیگر به افزایش استحکام استخوان ها کمک می کند. شلغم سیستم ایمنی بدن را قوی کرده و اجازه نمی دهد بدن به طور مکرر دچار بیماری های مختلف بشود.

هفته بیست و پنجم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 25 بارداری

یکی از اصلی ترین توصیه های مذهبی برای هفته بیست و پنجم، قرائت سوره واقعه در روزهای پنجشنبه و جمعه است. شب ها بهتر است در یک نماز از سوره التین استفاده شود. کشیدن دست بر تربت پس از هر نماز و کشیدن آن بر روی شکم بسیار مفید است. بهتر است برای چهل روز هر روز بیست و یک عدد مویز را با 21 بسم الله میل کرد. رعایت توصیه های مذهبی برای افرادی که دارای عقاید مذهبی هستند، بسیار مهم بوده و اثرات مطلوبی نیز از این توصیه ها دریافت کرده اند.

برای آگاهی از هفته بیست و ششم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *