سکس در بارداری نزدیکی در بارداری رابطه جنسی در بارداری نی نی ناش

نحوه نزدیکی در دوران بارداری

نزدیکی در دوران بارداری و روش های آمیزش در دوران بارداری و پوزیشن های رابطه زناشویی در دوران بارداری از جمله موضوعاتی است که زن و شوهرهایی که منتظر نخستین فرزند خود هستند، مطرح می کنند. در 3 دوره 3 ماهه که بانوان باردار، شرایط  خاصی را تجربه میکنند، دلیلی ندارد که رابطه جنسی، به تعویق بیفتد. مگر اینکه این موضوع برای سلامت مادر و جنین خطرناک باشد و پزشک معالج نیز دستوراتی را صادر کرده باشد.

در این گزارش، برای علاقمندان به نی نی ناش ، درباره نحوه نزدیکی در دوران بارداری و انواع پوزیشن های امن که زوجین می توانند در این مرحله شیرین از زندگی مشترک، تجربه کنند، معرفی شده است. اگر تجربه و دیدگاهی درباره نحوه نزدیکی در دوران بارداری دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

آیا نزدیکی در دوران بارداری خطرناک است؟

برای عموم زوجین، رابطه جنسی در دوران بارداری مادر، خطرناک نیست. این تصور که رابطه زناشویی در بارداری می تواند سلامت مادر و جنین را تهدید کند، برداشتی غلط و غیر علمی است. اگر مادر، بارداری پر خطر نداشته باشد، رابطه جنسی نه تنها توصیه می شود بلکه مدیریت درست آن  می تواند به حفظ صمیمیت و انسجام خانوادگی نیز کمک کند.

چرا بانوان در طول دوران بارداری حساس می شوند؟

شاید شما با این سوال روبرو شده باشید که چرا همسر باردار شما در طول 9 ماه بارداری، به نقاط مختلف بدن خود خساس می شود. مثلا دست زدن همسر به نوک پستان مادر باردار، مثل همیشه، تحریک کننده و جذاب نیست. علت این امر را متخصصان زنان و زایمان، در افزایش میزان هورمون های بارداری از قبیل استروژن و پروژسترون می دانند.

افزایش جریان خون در نقاطی از بدن مادر باردار مثل پستان و اندام تناسلی وی در دوران بارداری بیش تر از گذشته حس می شود و به همین خاطر آن ها حساس تر می شوند. تجربه ارگاسم چند باره در طول دوران بارداری، موضوعی است که مادران باردار ان را گزارش  کرده اند. میزان ترشحات واژینال افزایش یافته و تغییرات هورمونی سبب تند شدن بو و طعم آن می شود که نباید باعث نگرانی مادران باردار شود.

رابطه جنسی در 3 ماهه نخست بارداری

در 3 ماهه نخست بارداری، وضعیت مادر خاص است. البته وضعیت حساس 3 ماهه سوم بارداری را ندارد. بارداری در چند ماه نخست خود، خود را نشان نمی دهد اما تغییرات قابل توجهی در حال وقوع در بدن مادر است که می تواند روی میل و اشتیاق وی به برقراری رابطه جنسی منظم و همیشگی با همسرش، تاثیر گذار باشد.

گاها مادران جوان از این که تمایل همیشگی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود در 90 روز ابتدایی اول بارداری ندارند، شکایت می کنند. باید توجه داشته باشید که موارد زیر می تواند در کیفیت رابطه جنسی در سه ماهه نخست بارداری شما تاثیر گذار باشد:

  • چون جنین در بدن مادر در حال شکل گرفتن و رشد است، احساس خستگی شدید دارید.
  • پستان های مادر باردار در حال رشد بوده تا برای شیردهی در ماه های آینده آماده شود. این رشد، درد داشته و مثل زمان پیش از عادت ماهیانه، بدن زنان را حساس می کند. لذا همین حس درد، سبب می شود تا مادر اشتیاق قبلی به رابطه جنسی را نداشته باشد.
  • مادران گاها حالت تهوع در این دوره دارند.
  • گاها مادر باردار، مشتاق به برقراری رابطه جنسی است. اما وضعیت بدنی او اجازه نمی دهد که مثل پیش از بارداری، رابطه جنسی آزاد با پوزیشن های مختلف مورد علاقه داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید : نکاتی در مورد نزدیکی در بارداری

 

رابطه جنسی در 3 ماهه دوم بارداری

در 3 ماهه دوم بارداری، برقراری رابطه جنسی به دلیل بزرگ شدن رحم، کمی سخت تر شده و نیاز به  مراقبت و توجه بیش تر است. معمولا آغاز 90 روز دوم دوران بارداری در مادر، پایان حالت تهوع است.  هورمون ها، پوست و مو را درخشان می کند و دیگران نیز به این موضوع اشاره خواهند کرد. شکم مادر باردار، بزرگ شده و نمایان می شود.

دیگران متوجه می شوند که شما باردار هستید. خطر سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری کم است و مادر معمولا حس خوبی دارد و در اعتماد به نفس به سر می برد.

در این دوره نیز، بعضی از مادران باردار با حالت تهوع و یا کاهش میل جنسی روبرو هستند. اگر جزو این دسته از مادران هستید، نباید سخت گیری کنید و سعی  کنید با آرامش و راحتی ،این دوره را سپری کنید. اگر بایستی آزمایش های بارداری مثل آمنیوسنتز و نمونه برداری از پرزهای جنینی داشته باشید، سعی کنید تا چند روز بعد از انجام این آزمایش های حین بارداری، از برقراری رابطه زناشویی خودداری کنید.

نحوه نزدیکی در سه ماهه سوم بارداری و در ماه آخر

مادران باردار در سه ماهه سوم بارداری به نسبت قبل، به دلیل بزرگ تر شدن رحم و تحرک کم، بیش  تر احساس خستگی می کنند. اضافه وزن را تحمل می کنند و با مشکلات فیزیکی بارداری مثل کمردرد و تورم دست و پا و مچ و سوزش سردل یا ترش کردن نیز روبرو هستند. همه این ها از جمله فاکتورهایی است که می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد و آن را به شدت سرکوب کند.

بهتر است پیش از برقراری رابطه جنسی در سه ماهه سوم بارداری، در این موارد با همسر گفت و گو کنید. شرایط رمانتیکی را در اتاق خواب و حمام برای آغوش های گرم ایجاد کنید و به صورتی که در ادامه این گفتار ارائه شده است، پوزیشن هایی را برای برقراری رابطه جنسی در نظر بگیرید.

بعضی از همسران، علاقه زیادی به برقراری رابطه جنسی با همسر باردار خود داشته و نوازش در این مرحله شیرینی از زندگی مشترک را فوق العاده روایت می کنند. این حس و حال ها در افراد، متفاوت است. اما سعی کنید همیشه همان کاری را بکنید که حس مشترک شما، آن را بهترین و رویایی ترین خاطره ها می داند و فضای لذت بخشی را برای شما و همسرتان رقم می زند.

در ماه آخر بارداری، بوسیدن لب و  نوازش نوک پستان با شیر و عسل می تواند حس آرامش بخش شیرینی را برای مادر باردار از سوی همسر به ارمغان آورد که ارزشی کم تر از رابطه جنسی با دخمل عمیق در دوران پیش از بارداری ندارد.

نزدیکی در بارداری و سقط جنین

یکی از سوالات متداول زوجین که تجربه اول بارداری دارند این است که نزدیکی در دوران بارداری، منجر به سقط جنین می شود یا خیر. این نگرانی رایج، متداول است. اگر یا یک بارداری معمولی روبرو هستید و سلامت جنین و مادر عادی است، نزدیکی و رابطه زناشویی در سه ماهه نخست بارداری ، هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد.

مایع آمنیوتیک از جنین محافظت کرده و سلامت وی را تهدید نمی کند. مخاط دهانه رحم از ورود میکروب حین رابطه جنسی جلوگیری می کند.  حین رابطه جنسی، آلت مرد به رحم نمی رسد و خطری هم جنین را تهدید نخواهد کرد. چه با کاندوم خاردار طعم دار باشد چه بدون آن.

خطر سقط جنین در 3 ماهه نخست بارداری بیش از سه ماهه دوم و سه ماهه سوم است. لذا رابطه جنسی به هیچ عنوان علت سقط جنین نخواهد بود. ناهنجاری های کروموزومی از جمله عوامل سقط جنین است. ناهنجاری رحمی، صرف دارو های خاص و عادت های نادرست مثل سیگار کشیدن و مصرف نوشیدنی های الکلی و اختلالاتی در تولید مثل و سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند از عوامل سقط جنین باشد.

 

بیشتر بخوانید : سقط جنین چه عوارضی دارد؟

پوزیشن ها و مدل های نزدیکی در دوران بارداری

برای در اختیار داشتن یک روابطه جنسی لذت بخش و صمیمی در دوران بارداری، بایستی پوزیشن هایی را در نظر گرفت. چون همان طور که در ابتدای گفتار گفتیم، پستان مادر باردار در حال بزرگ شدن است، حساس می شود و شکم هم برامده شده و امکان برقراری رابطه جنسی تند و تیز مثل پیش از بارداری وجود ندارد. پس برخی از پوزیشن هایی که در زیر گفته شده را امتحان کنید. هر یک را که تجربه کردید، نظرات خود را در انتهای گفتار بنویسید.

  • یک پوزیشن نزدیکی در دوران بارداری این است که به پشت روی همسر خود دراز بکشید. زانو های خود را به داخل شکم برده و دخول آرامی انجام دهید.
  • پوزیشن دیگر آن است که همسر به پشت دراز کشیده و روی زانو های خود و بالای او قرار گرفته و پا ها را باز کرده و خود را به آهستگی به پایین آورده و می توانید از شکم برامده خود مراقبت کرده و میزان دخول را کنترل کنید.
  • پوزیشن دیگر آن است که همسر شما در پشت شما قرار گرفته و به صورت چهار دست و پا روی زمین باشید و تلاش کنید که دخول عمیقی انجام دهید.
  • پوزیشن دیگر در نزدیکی در دوران بارداری ان است که زن و شوهر، پهلو به پهلو هم روی تخت دراز بکشند. پای خود را روی کمر همسر گذاشته و دخول آرامی را تجربه کنید.

توجه داشته باشید که ارگاسم در انتهای بارداری ، باعث آغاز انقباض رحمی (برکستون هیکس) شده و عضلات رحم و شکم سفت می شوند. لذا طبیعی است و نگران نباشید. استفاده از ویدیوهای آموزشی پوزیشن رابطه جنسی در دوران بارداری را نیز در نظر داشته باشید.

مخاطب گرامی

اگر درباره نزدیکی در دوران بارداری ، تجریه و دیدگاهی دارید ، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید، به  اطلاع مادران جوان و زوجینی که منتظر فرزند هستند، قرار دهید

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هشتم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری تغییرات گسترده ای را در بدن مادر ایجاد می کند. از جمله آنها می توان به تغییرات هورمونی، بدنی و عاطفی اشاره

ادامه مطلب
هفته شانزدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته شانزدهم بارداری

پس از هفته پانزدهم بارداری و در هفته شانزدهم بارداری به انتهای ماه چهارم از بارداری خواهید رسید، بدین ترتیب علائم و نشانه های مختلفی

ادامه مطلب