کوچک کردن شکم بعد از زایمان نی نی ناش

راه های کوچک کردن شکم بعد از زایمان

کوچک کردن شکم بعد از زایمان مثل دلایل ریزش مو پس از زایمان از جمله سوالات متداولی است که بانوان پس از زایمان طبیعی و سزارین مطرح می کنند. اقدامات پیش از بارداری ، ارتباط مستقیمی  با تناسب اندام در بارداری و پس از زایمان دارد. حتما از استایل همسر دیوید بکهام که سابقه 4 بار زایمان دارد، شگفت زده شده  اید که چگونه  توانسته همچنان خوش اندام بماند.

در این گفتار درباره کوچک کردن شکم بعد از زایمان، اطلاعات خوبی در اختیار مشتاقان نی نی ناش قرار می گیرد. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاه یا تجربه ای درباره کوچک کردن شکم بعد از زایمان دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

 کوچک کردن شکم بعد از زایمان

چه یک بار زایمان کرده باشید و چه سابقه زایمان مکرر دارید، کوچک کردن شکم، یکی از دغدغه های احتمالی بانوان پس از وضع حمل است. بزرگ شدن شکم پس از زایمان، سبب بد فرمی استایل بانوان می شود که عموما خوشایند نیست. برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان، اقداماتی پیش از بارداری، زمان بارداری و پس از بارداری باید در دستور کار شما باشد.

بانوانی که پیش از بارداری، ورزش منظم را در دستور کار برنامه هفتگی داشتند و شکم سفتی دارند و به میزان کالری دریافتی روزانه از مواد غذایی، توجه دارند، شکم  زیاد بزرگ و شلی را پس از زایمان تجربه نخواهند کرد. افزایش وزن معمولا تا چند کیلو پس از شیردهی، طبیعی است و پس از دوران شیردهی، وزن معمولا به وضعیت نرمال باز می گردد. لذا نگرانی ندارد.

متخصصان زنان و زایمان معتقد هستند که مادران پس از زایمان بایستی از ایستادن طولانی مدت، حمل اشیاء سنگین، دویدن، پریدن، ورزش‌های سنگین و صاف نشستن با پاهای کشیده پرهیز کنند.

چگونه پس از زایمان، شکم بزرگ نداشته باشیم؟

اگر برنامه غذایی اصولی، رژیم غذایی و سبک زندگی خوبی داشته باشید، شکم بزرگ در انتظار شما پس از زایمان نیست. ورزش، چه پیش از بارداری، چه در زمان بارداری و چه پس از وضع حمل، نقش تاثیر گذاری در خوش استایلی و خوش اندامی بانوان دارد. برای داشتن اندام مناسب در هر سنی، بایستی تغذیه خوب و ورزش خوب و منظم را در برنامه هفتگی قرار داد. البته مشاور با متخصص تغذیه نیز نباید فراموش شود و از مصرف خودسرانه  انواع و اقسام ویتامین ها و مولتی ویتامین ها باید پرهیز شود.

برای کوچک کردن شکم پس از زایمان بایستی 4 تا 6 هفته بعد از وضع حمل، ورزش های شکمی در برنامه مادر باشد. ورزش هایی که به ستون فقرات شما آسیب نزند و در کیفیت شیردهی شما تاثیری نداشته باشد. استفاده از شکم بند یکی از روش های رایج است. داشتن رژیم غذایی مناسب تحت نظر پزشک نیز یکی دیگر از این راهکارهاست.

حدود شش تا دوازده ماه زمان نیاز است که شکم به حالت عادی برگردد.  لذا صبر کنید و ورزش و تغذیه خوب و استراحت را در نظر داشته باشید. اگر ورزش و تغذیه مناسب تاثیری در کوچک شدن شکم نداشت ، از جراحی زیبایی استفاده کنید.  لیپوساکشن یکی از گزینه های متداول این روزها و محبوب سلبریتی های داخلی و جهانی است. اما این گزینه آخر است نه گزینه اول.توجه کنید که تنگ یا گشاد کردن واژن هیچ تاثیری در بزرگی  یا کوچک شدن شکم شما ندارد. اما عوارض ناگوار افتادگی رحم را باید جدی بگیرید.

 

بیشتر بخوانید : پیاده روی در بارداری

 

ورزش هایی برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

ورزش ، کم خرج ترین اقدام برای حفظ سلامتی و افزایش نشاط و شادابی روزانه است. حتی اگر  نیم ساعت در روز باشد. در ادامه به معرفی چند نرمش موثر برای لاغری شکم پس از زایمان اشاره شده است.

بلند کردن لگن برای کوچک کردن  شکم

یکی از نرمش های موثر این است که به پشت، روی زمین دراز بکشید. بالش را زیر  باسن و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید. دست های خود را دو طرف گذاشته و کف پاها را روی زمین قرار دهید. نفس عمیقی بکشید و هوا را به  آرامی به بیرون از شش ها هدایت کنید. در این حالت، شکم را به سمت بیرون بکشید. با انقباض باسن، لگن را به سمت بالا برده و 5 ثانیه باقی بگذارید. این کار را 10 بار در روز تکرار کنید.

اگر زایمان شما طبیعی بوده باشد، حرکت ورزشی را می توان 7 روز پس از زایمان انجام داد. اگر سزارین داشتید، 2 ماه پس از وضع حمل توصیه می شود.

نرمش پل لگن برای کوچک کردن شکم

یکی از دیگر از نرمش های مناسب برای کوچک  کردن شکم که از مطرح ترین حرکات ورزشی است، پل لگن است که در باشگاه های ورزشی رایج است. روی زمین به پشت خوابیده و کف پای  خود را روی زمین قرار دهید. پا ها را از هم دور کنید و زانو را خم نمایید. هوا را به درون ریه  ها کشیده و به آرامی، هوا را به بیرون انتقال دهید.

ماهیچه های شکم خود را بیرون و داخل برده و سپس به آرامی لگن خود را به سمت بالا بکشید. باسن را از روی زمین جدا کرده و بدن خود را شبیه یک پل در آورید. 2 ثانیه  صبر کرده و سپس به حالت قبلی بازگردید. تکرار 10 بار در روز توصیه می شود.

نرمش  حرکت پاشنه برای کوچک کردن شکم بعد از زایمان

از دیگر حرکت هایی که برای کوچک شدن شکم بعد از زایمان می توان انجام داد، حرکت پاشنه  است. روی زمین به پشت خوابیده و کف پاهای خود را روی زمین قرار دهید. پاها را کمی از یکدیگر دور کنید. شکم را به داخل برده  و پاشنه پای چپ را محکم به کف زمین فشار  دهید.لگن را ثابت نگهدارید.

هوا را به درون ریه بکشید و سپس به تدریج هوا را به بیرون انتقال دهید. ماهیچه های شکم را بیرون و داخل ببرید. حالا پاشنه پای چپ را از کف زمین بلند کرده و در هنگامی که زانو پای شما خم شده است، در راستای  بدن خود بکشید. برای  هر پا، به  آرامی 5 تا 10 بار تکرار نمایید.

 

نرمش انقباض شکم

نرمش انقباض شکم برای کوچک شدن شکم بعد از زایمان ، انتخاب خوبی به نظر می رسد. از حرکات ورزشی پیلاتس بوده و در باشگاه های ورزشی متداول است. پا های خود را کمی بالا تر از زمین نگهداشته و این حرکت را کمی سخت می کند.

به روی پشت خوابیده و پاها را با  فاصله از هم قرار دهید. کف پاهای  خود را روی زمین و دست های خود را در دو طرف بدن قرار دهید. نفس  عمیق کشیده و تلاش کنید که ماهیچه  های شکم را بیرون بکشید. مثل یک لاک پشت ابتدا  سر و گردن خود را از روی زمین بلند کرده و بعد از آن دو دست خود را که در طرفین بدن قرار دارد، از روی زمین بلند کنید.

دقت کنید که عضلات شکم را منقبض و بعد شل کنید. چندثانیه بمانید و سپس حرکت را تکرار کنید.  10 بار در روز این حرکت توصیه  می شود.

نرمش شکم صاف

در این روش،  بایستی به پشت روی زمین دراز کشیده و پاها را از هم کمی باز کنید. پاها را بالا برده و در حالت نود درجه قرار دهید. پا های خود را از زانو خم کنید. یک دست روی شکم و دست دیگر در کنار بدن به گونه ای که کف دست شما روی زمین باشد، قرار دهید. نفس عمیق کشیده و ماهیچه های شکم را به آرامی  به سمت داخل بکشید.

اکنون پا های خود را تا جایی که می توانید از هم دور نگهدارید. این حرکت را نیز مثل سایر حرکت هایی که در این گفتار معرفی کردیم، چندین بار در طول روز انجام دهید و حتما پیش از صرف نهار و شام باشد.

ضربه حوله برای کوچک کردن شکم

از دیگر روش های کوچک کردن شکم است. به پشت روی زمین دراز کشیده و یک حوله  را روی ساق پای خود قرار دهید. دو طرف حوله را با دو دست نگهداری کنید. ران ها را منقبض کرده و دو طرف حوله را با فشار به سمت خود بکشید. هنگام انجام این کار، از طریق شکم نفس بکشید. اکنون شانه ها را از روی کف زمین بلند کنید. چند ثانیه در این حالت باشید. سپس ماهیچه ها را 10 تا 12 بار جمع و آزاد کنید.

نرمش کشیدن پا  با حوله

از حوله یا پارچه برای نرمش های کششی به منظور سفت شدن شکم می توان استفاده کرد.  این نرمش 3 تا 4 ماه پس از وضع حمل  می توان انجام داد. یک پا را بالا برده و به موازات کف زمین نگهدارید. حال، پای دیگر را بالا ببرید و 90 درجه قرار دهید. حوله را روی ران پا قرار داده و جهت مخالف هول دهید.  سر و شانه را کمی بالا تر برده و نفس عمیقی بکشید و پا ها را تعویض کنید. این حرکات را با پای بعدی هم انجام دهید.

کرانچ برای کوچک کردن شکم

از بهترین حرکت های ورزشی برای کوچک شدن شکم است. به پشت روی زمین خوابیده و دراز بکشید. پاها را از زانو خم  کرده و کف پا را به زمین بچسبانید. حال دست ها را پشت سر خود قلاب کرده و به آرامی سر و گردن و شانه های خود را بالا بیاورید تا هنگامی که به شکم شما فشاری وارد نشود. چند بار در طول روز کرانچ را انجام دهید.

نرمش تکیه به دیوار

از دیوار هم می توان برای کوچک کردن شکم بهره برد. کنار دیوار ایستاده و کمر و. باسن به دیوار تکیه دهید. آرام نشسته و با زانوی خود زاویه 90 درجه تشکیل دهید. شکم خود را منقبض کنید و می توان از توپ پیلاتس هم استفاده کرد.توپ را بین زانو قرار داده و دوباره به همان حالت قبل بنشینید. به توپ فشار بیاورید و چند بار حرکت را ترار کنید.

مخاطب گرامی

برای کوچک شدن شکم، ورزش و تغذیه و استراحت و صبوری را در برنامه خود داشته باشید. اگر سابقه انجام  این نرمش ها یا روش های دیگر را دارید، تجارب خود را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

لینک  این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی دارید به اشتراک بگذارید. صفحات ما را در شبکه های اجتماعی برای مشاهده جدید مطالب درباره سلامتی مادران و کودکان، دنبال کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *