هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری تغییرات گسترده ای را در بدن مادر ایجاد می کند. از جمله آنها می توان به تغییرات هورمونی، بدنی و عاطفی اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با تغییرات ایجاد شده در بدن مادر و جنین در هفته 8 بارداری با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

اکنون به هفته هشتم بارداری رسیدیم و باید در مورد آنچه برای جنین و مادر در این هفته اتفاق می افتد، اطلاعات کاملی در اختیار داشته باشیم. در هفته هشتم بارداری جنین در هر روز یک میلی متر رشد می کند. در این هفته جنین به اندازه ای در حدود یک دانه انگور یا یک لوبیا قرمز می رسد. دنبالچه جنین در هفته هشتم بارداری بسیار کوچک شده و در حال از بین رفتن به صورت کامل است. معمولا جنین از هفته هشتم بارداری شروع به تحرک کرده اما شما متوجه این حرکات نخواهید شد. بدین ترتیب برای احساس کردن حرکات جنین باید هنوز صبر کرد.

همچنین بخوانید: اندازه ساک حاملگی در هفته پنجم، ششم، هفتم و هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری
هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری

یکی از موضوعاتی که در هفته هشتم بارداری می تواند جالب باشد، فرم گرفتن صورت جنین است. بدین ترتیب می توان فرم بینی و سایر اعضای صورت جنین را در هفته هشتم مشاهده کرد. یک غشای سلولی بر روی چشم های جنین قرار می گیرد که در آینده این غشای سلولی تبدیل به پلک های جنین می شود. البته در حال حاضر این غشای سلولی به طور کامل چشم ها را پوشانده است.

دست و پای جنین در این هفته رشد کرده و برآمدگی هایی بر روی دست و پا ظاهر می شوند که در آینده این برآمدگی ها تبدیل به انگشتان دست و پای جنین می شوند. در هفته هشتم نوزاد دارای حس لامسه بوده و این حس در حال تکامل یافتن است. در این هفته بدن نوزاد کمی از حالت خمیدگی خارج شده و قوس کمتری دارد. در این ایام جنین رشد قابل توجهی داشته و حدود 16 میلیمتر است. با توجه به تکامل مغز و قلب جنین در هفته هشتم بارداری، نداشتن استرس و اضطراب می تواند به سلامتی جنین کمک شایانی بکند.

                                                           برای یادآوری هفته هفتم بارداری به این لینک رجوع کنید.

مرور وضعیت مادر در هفته هشتم بارداری

در هفته هشتم بارداری مادر هنوز اضافه وزن خاصی را تجربه نکرده است. این در حالی است که اندام هایی مانند سینه کمی درشت تر از قبل شده اند. از این هفته به بعد کم کم سایز دور کمر مادر نیز افزایش می یابد. بدین ترتیب بهتر است از شلوار های با سایز بزرگ تر استفاده شود تا مشکل خاصی برای مادر و جنین به وجود نیاید. احساس خستگی نیز به خاطر تغییرات سطح هورمون در بدن مادر مشهود است که با تدابیر خاص می توان آن را به خوبی مدیریت کرد.

سعی کنید در این دوره برای داشتن شادابی و طراوت بیشتر، در طول شبانه روز 10 ساعت خواب مفید داشته باشید. خواب کافی باعث می شود تا خستگی بدن به خوبی از بین برود و همچنین به کاهش تنش و اضطراب های روزانه نیز کمک خواهد کرد. بدین ترتیب افرادی که به دلایل مختلف کمبود خواب داشته باشند، با مشکلات بیشتری نسبت به افرادی که دارای خواب کافی هستند، مواجه می شوند.

هفته 8 بارداری
هفته 8 بارداری

آشنایی با برخی از علائم و نشانه های هفته هشتم بارداری

وجود ترشحات در واژن هر چند یک امر طبیعی است، اما در هفته 8 بارداری این ترشحات سفید رنگ و رقیق خواهد بود. این ترشحات اگر در حد معمول باشند، طبیعی است در غیر اینصورت باید با پزشک متخصص و یا ماما مراجعه شود. با توجه به اینکه اکنون هشت هفته از بارداری شما گذشته، قطعا زمان زیادی به این موضوع فکر کرده اید. به همین خاطر ممکن است خواب های مختلفی در این زمینه ببینید. گاهی اوقات ممکن است این خواب ها بسیار شیرین بوده و بعضی مواقع نیز به صورت کابوس هستند. یکی دیگر از علائم این هفته گرفتگی بینی است. برای حل این مشکل می توان از بخور و یا مرطوب کننده بینی استفاده کرد. میزان بزاق تولید شده در دهان نیز نسبت به هفته های قبل بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید: هر آنچه که درباره هفته نهم حاملگی باید بدانید

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته نهم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری می تواند پایانی بر مشکل ویار صبحگاهی باشد. با توجه به اینکه بسیاری از مادران باردار از ویار خسته شده اند و

ادامه مطلب