هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری یکی از هفته هایی است که پدر و مادر می توانند ارتباط بهتری با جنین برقرار نمایند. در این هفته جنین حرکات بیشتری داشته و مادر می تواند راحت تر این حرکات را احساس کند. صدای ضربان قلب جنین در این هفته بارداری به راحتی قابل شنیدن بوده و بدون هیچ گونه وسیله پزشکی نیز ممکن است بتوان صدای ضربان قلب جنین را شنید. برای آشنایی بیشتر با نشانه های هفته 26 بارداری با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

هفته بیست و ششم بارداری

طول بدن جنین در هفته بیست و ششم از سر تا پای او بیش از 35 سانتیمتر بوده و وزن جنین نیز تقریبا 760 گرم است. در حال حاضر جنین تقریبا یک چهارم وزن زمان تولد را کسب کرده و در هفته های آینده باید با سرعت بیشتری وزن گیری را انجام بدهد. دم و بازدم و یا حتی گریه کردن از جمله کارهایی به شمار می روند که جنین در هفته 26 بارداری توانایی انجام دادن آنها را دارد. چشمان جنین در این هفته بارداری این توانایی را پیدا می کنند که متوجه تابش نور به شکم مادر خود بشوند.

هفته بیست و ششم بارداری

وضعیت مادر در هفته بیست و ششم بارداری

با توجه به افت فشار خون مادر از هفته بیست و دوم، در هفته بیست و ششم بارداری فشار خون افزایش یافته تا به حالت نرمال برسد. پره¬ اکلامپسی نام بیماری است که ممکن است مادر در هفته 26 بارداری با آن مواجه شود. این بیماری ممکن است سبب ورم دست یا صورت بشود. چنانچه در هفته 26 بارداری زیاد بنشینید یا زیاد راه بروید، احتمال بروز کمردرد نیز زیاد می شود. با کمپرس اب سرد و یا دوش آب گرم می توان در اسرع وقت این درد را از بین برد.

علائم و نشانه های هفته بیست و ششم

خواب آشفته و ناآرام می تواند یکی از علائم و نشانه های هفته 26 بارداری به شمار برود. هرچه به زمان زایمان نزدیک تر شوید، این حالت خودش را بیشتر از قبل نشان می دهد. در هفته بیست و شش بارداری رحم بیش از 6 سانتیمتر بالاتر از ناف قرار گرفته است. به همین خاطر بیرون زدگی ناف را به خاطر جلو آمدن شکم شاهد خواهید بود. بعد از زایمان این حالت از بین رفته و ناف به حالت اولیه خود باز می گردد.

رژیم غذایی هفته بیست و ششم

مصرف چربی های غیر اشباع علاوه بر اینکه ضرر خاصی برای بدن در هفته بیست و ششم ندارند، بلکه بسیار هم مفید هستند. این چربی ها می توانند انواع ویتامین های A، E، D و K را برای بدن تامین نمایند. چربی های غیر اشباع می توانند به تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک کنند. این نوع از چربی ها را می توان در سبزیجات، روغن زیتون، انواع آجیل و خشکبار یافت. مصرف انواع میوه و سبزیجات در هفته 26 بارداری می تواند در سلامت مادر و جنین تاثیرگذار باشد.

هفته بیست و ششم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 26 بارداری

در هفته بیست و ششم بهتر است در هر روز 140 صلوات فرستاده شود. صلوات یکی از بهترین و تاثیرگذارترین ذکر هایی بوده که در دین از جایگاه ویژه ای برخوردار است. مصرف انجیر و زیتون نیز از نظر عالمان دینی می تواند در هفته 26 بارداری بسیار مفید و تاثیرگذار باشد. از خوردن دنبه در هفته 26 بارداری خودداری کنید. مصرف بادیان و رازیانه در این هفته نیز بسیار مفید است، زیرا باعث می شود چشم های جنین در آینده بسیار زیبا شوند.

برای آگاهی از هفته بیست و هفتم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عکس سونگرافی در دست
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته سوم بارداری

مهمترین وقایع هفته سوم بارداری  هفته سوم بارداری یکی از مهمترین هفته هایی است که پیش رو دارید، در بسیاری از موارد ممکن است شما

ادامه مطلب