هفته بیست و هفتم بارداری

هفته بیست و هفتم بارداری

در حال حاضر شما مادر بارداری هستید که بیست و شش هفته از دوران بارداری را سپری کرده و وارد هفته بیست و هفتم بارداری شده اید. در این هفته جنین از نظر ظاهری و فیزیکی پیشرفت های بسیار زیادی کرده و این موضوع باعث می شود تا مادر و جنین برای روز زایمان آمادگی بیشتری پیدا کنند. در این هفته دنیای بین مادر و جنین وارد مراحل پیچیده تری می شود. برای آشنایی بیشتر با علائم و نشانه های هفته بیست و هفتم بارداری با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

هفته بیست و هفتم بارداری

جنین در هفته بیست و هفتم بارداری بیش از هفته های قبل لگد می زند تا شاید بتواند وارد دنیای اطراف خود شود. او اکنون می تواند چشم های خود را باز و بسته کند و با پلک زدن به دنبال یک دنیای بزرگ و پرهیاهو می گردد. اما با توجه به تاریک بودن رحم، در حال حاضر جنین چیز خاصی را مشاهده نخواهد کرد. رنگ چشم های جنین در هفته 27 بارداری خاکستری یا آبی بوده و در برخی موارد ممکن است ترکیبی از این دو رنگ باشد. اندازه جنین در هفته بیست و هفت بارداری به بیش از 40 سانتیمتر و وزن او نیز بیش از یک کیلوگرم شده است.

هفته بیست و هفتم بارداری

وضعیت مادر در هفته بیست و هفتم بارداری

با توجه به اینکه جنین در هفته بیست و هفتم بارداری بزرگ شده، رحم مادر نیز رشد زیادی را تجربه خواهد کرد. این عملیات ممکن است سبب شود مادر نتواند مثل حالت عادی بخوابد و برای خوابیدن با مشکلاتی روبرو شود. کلسترول خون مادر در هفته 27 بارداری افزایش یافته تا بدن برای ساخت هورمون های زمان بارداری با مشکل خاصی مواجه نشود. هورمون بارداری پروژسترون بوده که از ابتدای بارداری وجود آن اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند.

علائم و نشانه های هفته بیست و هفتم بارداری

سوء هاضمه و سوزش سردل را می توان یکی از شاخص ترین علائم و نشانه های هفته بیست و هفتم دانست. رحم در این هفته بزرگ شده و فشار مضاعفی به معده وارد می کند. همین فشار سبب می شود تا معده کارایی لازم را نداشته باشد و شاهد سوزش سردل یا سوء هاضمه باشیم. گاهی اوقات سوزش سردل خودش را مانند درد در قلب نمایان می کند. بهتر است در صورت بروز چنین مشکلاتی نسبت به رفع آنها اقدام کرده و به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

رژیم غذایی هفته 27 بارداری

با گذشت هفته بیست و ششم بارداری، معمولا در هفته 27 بارداری مصرف انواع مواد غذایی برای مادر مجاز بوده و هیچ گونه منع خاصی برای وی وجود ندارد. بدین ترتیب مادر در هفته 27 بارداری می تواند هوس هر چیزی را کرده، بخورد. این در حالی است که حجم مواد غذایی مصرفی نباید زیاد باشد. مصرف وعده های بیشتر و کوچک تر می تواند کمک کند تا مادر و جنین در تمام طول روز به خوبی تغذیه شوند. در صورتی که نکات مربوط به تغذیه رعایت شوند، مشکل خاصی از نظر گوارشی برای مادر به وجود نخواهد آمد.

هفته بیست و هفتم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 27 بارداری

خواندن سوره انعام بر بادام پس از نماز صبح و خوردن آن در هفته 27 بارداری می تواند بسیار مفید باشد. سوره نحل را در روزهای دوشنبه و سوره یس و تبارک را در روزهای پنجشنبه و جمعه قرائت کنید. فرستادن صلوات در هر روز با تعداد 140 بار می تواند بسیار مفید باشد. مصرف خربزه بعد از هر وعده غذایی بسیار مفید بوده و از نوشیدن آب قبل و بعد از وعده های غذایی اجتناب کنید. هر روز صبح سوره یس را بر یک عدد «به» بخوانید و به صورت ناشتا آن را مصرف کنید.

برای آگاهی از هفته بیست و هشتم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هشتم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری تغییرات گسترده ای را در بدن مادر ایجاد می کند. از جمله آنها می توان به تغییرات هورمونی، بدنی و عاطفی اشاره

ادامه مطلب
سونوگرافی آنومالی اسکن در بارداری نی نی ناش
مراقبتهای بارداری
مدیر سایت

سونوگرافی آنومالی اسکن چیست؟

انجام آزمایشها و غربالگریها و سونوگرافیها از مراقبتهای دوران بارداری هستند که بسیار مهم می باشند و زنان باردار را در داشتن یک بارداری سالم

ادامه مطلب
هفته بیست و ششم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری یکی از هفته هایی است که پدر و مادر می توانند ارتباط بهتری با جنین برقرار نمایند. در این هفته

ادامه مطلب