هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

با گذراندن هفته بیست و هفتم بارداری، اکنون به هفته بیست و هشتم بارداری رسیدیم و هر لحظه به زمان دیدار با فرزند خود و متولد شدن آن نزدیکتر می شویم. اگر توصیه های پزشکی را در هفته های قبل به خوبی رعایت کرده باشید، در حال حاضر با مشکل خاصی روبرو نبوده و به راحتی می توان روزها و هفته های پیش رو را طی کرد تا به زمان مورد نظر که همان زمان تولد می باشد، رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هفته 28 بارداری تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هفته بیست و هشتم بارداری

در هفته بیست و هشتم بارداری وزن جنین به حدود 1005 گرم می رسد و طول آن نیز به بیش از 37 سانتیمتر خواهد رسید. اکنون جنین دارای پلک است و می تواند چشم های خود را باز و بسته کند. چنانچه نور به صورت ممتد و یا حتی لحظه ای و شدید به رحم مادر بتابد، جنین می تواند سر خود را به سمت نور برگرداند. در هفته 28 بارداری جنین این قابلیت را دارد که انگشت شست خود را نیز به راحتی بمکد. اکنون لایه های چربی که قرار است بدن جنین را برای زندگی خارج از رحم آماده کند، در حال شکل گیری است.

هفته بیست و هشتم بارداری

وضعیت مادر در هفته بیست و هشتم بارداری

مور مور و یا خارش و سوزش پاها را می توان از جمله مواردی دانست که مادر ممکن است آنها را در هفته 28 بارداری تجربه کند. هنوز دلیل خاصی برای این مشکلات کشف نشده اما چیزی که مشخص است درگیری اغلب مادران باردار با این مشکلات است. ماساژ دادن ساق پا می تواند راه حل مناسبی برای حل این مشکل باشد. مصرف مکمل های حاوی آهن نیز این توانایی را دارند که تا حدود زیادی این مشکلات را از بین ببرند.

علائم و نشانه های هفته بیست و هشتم بارداری

متورم شدن پاها یکی از نشانه هایی است که در هفته بیست و هشتم بارداری هم می توان آن را مشاهده کرد. از دیگر نشانه های هفته 28 بارداری می توان به خستگی در طول روز اشاره کرد. یکی دیگر از این علائم، کمردرد است. علت اصلی کمردرد در هفته های پایان دوران بارداری، اضافه وزن است. با توجه به اینکه در هفته های پایانی وزن مادر بالا رفته، شاهد درد در کمر و یا پاها خواهیم بود. همه این علائم بعد از زایمان از بین خواهند رفت.

رژیم غذایی هفته 28 بارداری

مصرف لبنیاتی همچون ماست در هفته ب28 بارداری بسیار مفید است. با توجه به ارزش غذایی بالای ماست، می توان پروتئین، کلسیم و مقدار کمی چربی مورد نیاز را از ماست دریافت کرد. خیار، شوید و یا پودر سیر از جمله مواد غذایی هستند که می توان برای خوش طعم شدن به ماست اضافه کرد تا طعم، عطر و ارزش غذایی ماست را ارتقاء داد. مصرف گوشت زیاد در هفته بیست و هشت بارداری برای مادر و جنین مضر است بدین ترتیب تا حد امکان از مصرف انواع گوشت خودداری کنید.

هفته بیست و هشتم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 28 بارداری

اگر در هفته 28 بارداری همیشه با وضو باشید، می تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر روی جنین بگذارد. تسبیحات حضرت زهرا بعد از هر نماز و همچنین شب ها قبل از خواب می تواند بسیار مفید و تاثیر گذار باشد. خواندن دعای توسل در هفته بیست و هشتم بارداری بسیار مفید بوده و سعی کنید 40 بار آن را بخوانید. مصرف کاسنی در این هفته بارداری بسیار مفید است. از نظر امامان و پیامبر کاسنی یک میوه بهشتی است و به سید سبزی ها مشهور است. رعایت نکات ساده، می تواند در آینده برای کودک بسیار مفید باشد.

برای آگاهی از هفته بیست و نهم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع جفت جنین در بارداری نی نی ناش
بارداری
مدیر سایت

انواع جفت در بارداری

انواع جفت در بارداری از فوندال خلفی تا پوریا و جانبی و قدامی ، موضوعاتی است که در این گفتار در اختیار مشتاقان نی نی

ادامه مطلب