علائم اولیه بارداری

علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود

علائم اولیه بارداری
علائم اولیه بارداری

علائم اولیه بارداری بسیار زیاد بوده و هر کدام از آنها ممکن است برای برخی افراد وجود داشته و برای بعضی دیگر به ندرت و یا هرگز اتفاق نیفتد. بدین ترتیب نیاز است تا با مهمترین علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود آشنایی پیدا کرده تا بتوان در زمان وقوع هر کدام از این علائم، آن را به خوبی شناسایی کرده و اقدامات لازم را انجام داد. علائم اولیه بارداری بسیار زیاد بوده و به همین خاطر ممکن است برخی از خانم های باردار با همه آنها آشنایی نداشته و نتوانند حاملگی خود را تشخیص دهند.

علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود را نمی توان نشانه قطعی بودن حاملگی دانست، اما با مشاهده هر کدام از این علائم، می توان خود را برای حاملگی آماده کرد. با توجه به این موضوع که بدن در دوران بارداری به توجه و مراقبت های بیشتری نیاز دارد، نیاز است تا همه علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود را به خوبی بشناسیم تا بدین ترتیب بتوان در ابتدایی ترین روزهای بارداری متوجه این موضوع شد. در برخی از خانم ها معمولا علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود بلافاصله پس از عمل لقاح مشاهده می شوند و در بعضی از خانم ها نیز ممکن است این علائم با تاخیر 2 الی 3 هفته ای مشاهده شوند.

  • عقب افتادن پریود برای چه کسانی می تواند علامت صد در صدی حاملگی باشد؟
  • چه زمانی می توان تست بارداری انجام داد؟
علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود کمک می کنند تا بتوان حواس خود را جمع کرده تا کارهایی که منجر به سقط جنین شده را انجام نداده و مراقبت های فردی را بسیار بیشتر از قبل کرد.
  • دردهای دوران قاعدگی با درد حاملگی چه تفاوت هایی دارند؟

 

عقب افتادن پریود برای چه کسانی می تواند علامت صد در صدی حاملگی باشد؟

عقب افتادن پریود را می توان یکی از اصلی ترین نشانه های حاملگی دانست. البته برخی از افراد ممکن است قبل از عقب افتادن پریود علائم و نشانه هایی را مشاهده کرده و بعضی دیگر نیز ممکن است هیچ علامتی را قبل از عقب افتادن پریود تجربه نکنند. منظم بودن دوره قاعدگی یکی از نشانه های سلامتی بانوان به شمار می رود. بدی ترتیب افرادی که قاعدگی نامنظم دارند، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کرده و اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام دهند.

این موضوع را باید مد ظر داشته باشیم که در صورت عقب افتادن پریود، بهتر است با پزشک مشورت کرده تا بتوان علت اصلی عقب افتادن قاعدگی را متوجه شد، زیرا ممکن است عقب افتادن پریود، علاوه بر حاملگی پیام های دیگری را نیز به همراه داشته باشد.

معمولا افرادی که پریود منظم دارند، در صورتی که با عقب افتادن پریود مواجه شوند، می توانند از حاملگی خود اطمینان پیدا کنند. این افراد با توجه به اینکه در سال های اخیر پریود نامنظم را تجربه نکرده اند، بدون هیچ گونه آزمایش خاصی می توانند اطمینان پیدا کنند که حامله هستند. بهتر است افرادی که پریود منظم ندارند، تست های لازم را انجام دهند تا از بارداری اطمینان پیدا کنند. تست های خانگی با قیمت مناسب و استفاده آسان نیز برای تشخیص حاملگی وجود دارد. پس از انجام تست های خانگی، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کرده تا انجام آزمایشات مناسب برای شما در نظر بگیرد.

 

چه زمانی می توان تست بارداری انجام داد؟

تست بارداری یکی از راحت ترین روش ها برای تشخیص بارداری است. معمولا اغلب افراد از طریق انجام تست های خانگی از حامله بودن یا نبودن خود مطلع می شوند. زمان مناسب برای انجام تست بارداری ممکن است برای همه افراد یکسان نباشد. زیرا شرایط همه افراد با هم تفاوت های زیادی دارد. برخی از افراد ممکن است یک الی دو هفته بعد از شکل گیری لقاح، بتوانند از طریق تست بارداری متوجه حامله بودن یا نبودن خود شوند.

بعضی از افراد ممکن است به مدت زمان بیشتری برای تشخیص حاملگی از طریق تست های خانگی داشته باشند. معمولا این افراد چنانچه بعد از عقب افتادن پریود تست حاملگی را انجام دهند، نتیجه مطلوبی را کسب می کنند. البته بعد از تست های خانگی، باید تست هایی مانند سونوگرافی را نیز برای اطمینان از حاملگی و بررسی سایر شرایط موجود انجام داد. همه اقدامات انجام شده در دوره حاملگی و حتی قبل از آن، باید زیر نظر ماما یا پزشک متخصص زنان و زایمان انجام شوند.

 

دردهای دوران قاعدگی با درد حاملگی چه تفاوت هایی دارند؟

یکی از نشانه های مشترک حاملگی و قاعدگی، درد در ناحیه شکم است. این درد با اینکه شباهت های زیادی به م داشته، اما در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشیم، به راحتی قابل تشخیص است. بدین ترتیب در این بخش توضیحاتی ارائه شده تا افرادی که با درد در ناحیه شکم مواجه می شوند، بتوانند متوجه شوند این درد به خاطر قاعدگی بوده یا از جمله علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود است.

چنانچه از حاملگی خود اطمینان دارید اما درد و خونریزی نسبتا شدیدی داشته باشید، باید حتما به پزشک متخصص یا ماما مراجعه کرده و با وی مشورت کنید.

درد ناشی از قاعدگی معمولا بیشتر از درد ناشی از لانه گزینی است. البته درد ناشی از حاملگی کمی متمرکز  تر از درد قاعدگی است. بدین ترتیب در بخش هایی از رحم که لانه گزینی انجام می شود، درد بیشتری نسبت به سایر قسمت های شکم احساس می شود. لانه گزینی مانند دوران قاعدگی ممکن است با خونریزی یا لکه بینی هم همراه باشد. البته خون ناشی از لانه گزینی کمتر از خون ناشی از قاعدگی بوده و همچنین کمی هم روشن تر از خون مربوط به پریود است. بدین ترتیب با علم به موضوعات اشاره شده در این بخش، می توان به راحتی دردهای ناشی از لانه گزینی و قاعدگی را از هم تشخیص داد.

 

آشنایی با علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود

لکه بینی از جمله علائم اولیه بارداری

علائم اولیه بارداری
علائم اولیه بارداری

لکه بینی را می توان یکی از بارزترین علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود دانست. معمولا پس از اینکه لقاح انجام شود، تخمک بارور شده و پس از تقسیم سلولی به سمت دهانه رحم برای لانه گزینی حرکت می کند. این کار در اغلب موارد با لکه بینی همراه است. لکه ها روشن بوده و لکه های تیره ناشی از لانه گزینی نیستند. گاهی اوقات لکه بینی با درد در ناحیه شکم نیز همراه است. این درد نیز ناشی از لانه گزینی است.

ترشحات واژن از جمله علائم اولیه بارداری

معمولا واژن همیشه مقداری ترشحات دارد که کاملا هم طبیعی است. ترشحاتی که می توانند یکی از علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود باشند، ترشحاتی هستند که غلیظ و زیاد هستند. معمولا در زمان تخمک گذاری نیز ترشحات واژن بیشتر می شوند. ترشحات می توانند شفاف یا به رنگ سفید باشند. در هر صورت در صورتی که با ترشحات غیر طبیعی یا بیش از حد معمول مواجه شدید، می تواند یکی از علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود باشد.

افزایش بزاق و آب دهان از جمله علائم اولیه بارداری قبل از پریود

علائم اولیه بارداری
افزایش بزاق و آب دهان

تغییر پتیالیسم یا افزایش بزاق و آب دهان را می توان از دیگر علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود دانست. تغییرات هورمونی را می توان یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن این نشانه دانست. البته گاهی اوقات ممکن است افزایش بزاق و آب دهان وجود حالت تهوع و استفراغ ناشی از بارداری باشد. افزایش بزاق و آب دهان به منظور هضم بهتر غذا ایجاد می شود. این مشکل زیاد جدی نبوده و در صورتی که مشکل بسیار حاد نباشد، بدون مراجعه به پزشک نیز از بین می رود.

خستگی مفرط از دیگر علائم حاملگی قبل از پریود

علائم اولیه بارداری
خستگی مفرط

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود، خستگی مفرط است. معمولا نیاز به استراحت و خواب در این شرایط طبیعی بوده و بهتر است مدت زمان بیشتری را نسبت به قبل استراحت کرد. تغییر در سطح هورمون های بدن علت به وجود آمدن این خستگی است. بهتر است به پزشک مراجعه کرده و در صورت قطعی شدن بارداری، ویتامین های مورد نیاز بدن را تهیه کرده و از آنها به طور روزانه استفاده کرد. کمبود ویتامین به خصوص در دوران بارداری می تواند مشکلات زیادی را برای بدن به وجود آورد.

حالت تهوع از جمله علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود

علائم اولیه بارداری
علائم اولیه بارداری

از دیگر علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود، حالت تهوع است. در اغلب موارد افرادی که منتظر شروع دوران بارداری بوده با حالت تهوع متوجه این موضوع می شوند. بدین ترتیب حتی قبل از عقب افتادن پریود نیز می توان به راحتی از حاملگی خود مطمئن شد. احساس ضعف و سستی نیز ممکن است پس از حالت تهوع مشاهده شود. بدین ترتیب مشاهده حالت تهوع را می توان از جمله اصلی ترین علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود دانست.

هورمون HCG یکی از علائم بارداری قبل از پریود

مشاهده هورمون HCG یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود به شمار می رود. معمولا حدود 10 الی 12 روز پس از آمیزش و انجام عمل لقاح، هورمون HCG افزایش می یابد. میزان هورمون در هر روز حدود 2 برابر می شود. بدین ترتیب با تست های بسیار ساده ای که برای سنجش هورمون HCG موجود بوده، می توان به راحتی از بارداری قبل از عقب افتادن پریود مطلع شد.

سرگیجه یکی از علائم اولیه بارداری قبل از عقب افتادن پریود

سرگیجه را می توان یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از پریود دانست. معمولا با گذشت یک هفته از انجام لقاح، سرگیجه در خانم های باردار آغاز می شود. فشار خون پایین می تواند یکی از اصلی ترین دلایل به وجود آمدن سرگیجه باشد. پس از گذشت 13 هفته از بارداری این مشکل به مرور زمان از بین می رود.

کاهش اشتها

کاهش اشتها
کاهش اشتها

کم شدن اشتها را نیز می توان یکی از علائم اولیه بارداری قبل از پریود دانست. حالت تهوع می تواند یکی از اصلی ترین دلایل کاهش اشتها باشد. برای رفع این مشکل می توان از غذاهایی که دارای حجم کم و کالری بالا بوده استفاده کرد.

یبوست

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از پریود، یبوست است. یکی از نشانه هایی که بعد از لقاح مشاهده شده، یبوست است. برای اینکه بتوان یبوست را از بین برد، باید مصرف آب را بیشتر کرد.

نفخ

وجود هر کدام از این علائم اولیه بارداری قبل از پریود، می تواند بهانه ای برای انجام آزمایشات بیشتر و مطمئن شدن از بارداری یا عدم آن می باشد. در صورت بارداری باید توجه بیشتری به تغذیه و حفظ سلامتی خود داشته باشید.

به وجود آمدن نفخ را می توان یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از پریود دانست. افزایش هورمون پروژسترون یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد فخ می باشد. افزایش وعده های غذایی و کاهش حجم هر وعده غذایی می تواند به کاهش نفخ کمک کند.

کلام آخر

شناخت علائم اولیه بارداری قبل از پریود یکی از موضوعاتی است که در سال های اخیر توجه بیشتری به ان شده است. زیرا عدم اطلاع از علائم اولیه بارداری قبل از پریود باعث می شود تا نتوان در موقع مناسب متوجه حاملگی شد. عدم اطلاع از حاملگی خطر و ریسک سقط جنین را بیشتر می کند. زیرا ممکن است کارهایی را انجام داده و یا خوراکی هایی را مصرف کرده که برای جنین مضر بوده و احتمال سقط جنین در روزهای نخست بارداری را افزایش دهد.

در پایان باید به این مسئله اشاره شود که این علائم و نشانه هایی که به آنها اشاره شده، ممکن است در هر فردی به طور خاص و با شدت متفاوتی ایجاد شود، بدین ترتیب چنانچه یکی از علائم اولیه بارداری قبل از پریود را با شدت زیاد داشته باشید، بهتر است به فکر درمان آن باشید، اما در صورتی شدت آن زیاد نباشد، جای هیچ گونه نگرانی وجود نداشته و این مشکل کمک کم و به مرور زمان از بین خواهد رفت. بدین ترتیب شناخت انواع علائم اولیه بارداری قبل از پریود می تواند به خانم های باردار کمک کند تا بتوانند سلامتی خود را در شرایط بارداری نیز حفظ کنند.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

8 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر،عذر میخوام ۲۶ سالمه باکره هستم من ۲۴ اسفند ماه عادت ماهانه شدم.کل فرودین پاک بودم و عرقیجات سرد مثل کاسنی خوردم. منتها ۱۶ فروردین رابطه بدون دخول داشتم و هر دو لباس به تن‌داشتیم. شلوار آقا نمناک شد.چرخه قاعدگیم به ۵۷ روز رسیده. و ۲۵ روزه عقب انداختم. سونوگرافی دادم‌همه چیز های و طبیعی بود. روز ۱۰ و ۱۵ و ۱۷ م از عقب افتادگی هم بی بی چک زدم منفی بود.دکتر زنان گفت بخاطر استرسه و بهم قرض اسپیرتورن کمپاند داد. البته ورزش فیتنس هم میرم. اماکان‌داره رطوبت شلوار آقا به من خورده باشه و بارداری خارج رحم باشه؟ممنون میشم راهنمایی فرمائید

    1. سلام من شش روز از اقدام برداریم میگذره و الان دل درد خیلی وحشتناکی دارم و اسهالم می‌تونه به بارداری ربط داشته باشه

  2. سلام من تازه ازدواج کردم باشوهرم رابطه داشتم منتهاهربارازکاندوم استفاده کرد بعدازرابطم دوتاقرص ال دی خوردم الانم استرس دارم ممکنه حامله شم؟؟؟

  3. سلام
    من سه چهار روز بعد از پریودی قبلیم یک رابطه بدون دخول داشتم و ی روز مونده ب پریودی این ماهم یک رابطه معقدی داشتم الان ده روز از پریودیم عقب افتاده
    تست دادم منفی بود دارم از استرس میمیرم آیا احتمالا بارداری هست ؟

  4. سلام من 22فروردین پریود شدم وتا الان دیگه پریود نشدم ،27اردیبهش آزمایش دادم منفی بود
    10خرداد هم سنو‌دادم همه چی اوکی بود وچیزی نشون نداد مرحله اقدام امکان داره باردار باشم سنو نشون نداده باشه

  5. سلام من یک هفته از ازدواج م گذشته و رابطه هم باهم داشیتم اما انزال نمیشم ولی از وقت پریود م چند روز گذشته و هیچ نوع علایم بارداری ندارم احتمال بار داری هس؟

  6. سلام من یک هفته از ازدواج م گذشته و رابطه هم رابطه داشتیم اما انزال صورت نگرفته اما از وقت پریودم ۸روز گذشته اما هیچ نوع علایم بارداری ندارم احتمال بارداری وجود داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خواب در بارداری
مراقبتهای بارداری
مدیر سایت

خواب در دوران بارداری

در اوایل بارداری به دلیل تغئیر در سطح هورمونها خواب شخص زیاد می شود اما دلایل زیادی می تواند سبب خواب زیاد شود . خواب

ادامه مطلب
هفته بیست و ششم بارداری
سه ماهه سوم
مدیر سایت

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری یکی از هفته هایی است که پدر و مادر می توانند ارتباط بهتری با جنین برقرار نمایند. در این هفته

ادامه مطلب