هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

با گذراندن هفته سی و سوم بارداری، اکنون به هفته سی و چهارم بارداری رسیده ایم و قطعا شکم مادر باردار در این هفته بسیار بزرگ بوده و این موضوع ممکن است کمی باعث ناراحتی وی نیز بشود. با توجه به بزرگ شدن رحم در هفته 34 بارداری، فشار به اعضای مختلف بدن مادر از جمله مثانه بیشتر می شود. این موضوع نیاز به رفتن دستشویی را در مادر باردار افزایش می دهد. به همین خاطر در این چند هفته پایانی بارداری ممکن است مادر باردار نتواند خواب راحت و با کیفیتی داشته باشد، زیرا با فواصل کوتاه تری نسبت به قبل باید دستشویی برود.

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

در هفته سی و چهارم بارداری وزن جنین به حدود 2150 گرم رسیده و اندازه بدن او نیز در حال حاضر حدود 45 سانتیمتر است. ذخیره چربی در بدن جنی عامل اصلی افزایش وزن او در این هفته های پایانی است. لایه چربی که زیر پوست جنین ایجاد می شود کمک می کند تا بدن جنین مقاومت بیشتری نسبت به سرمای محیط خارج از رحم مادر داشته باشد. چنانچه جنسیت جنین پسر باشد، این احتمال وجود دارد که در هفته 34 بارداری بیضه هایش از شکم به سمت کیسه مخصوص بیضه حرکت کنند. گاهی اوقات این جابجایی بعد از تولد نیز ممکن است انجام شود.

هفته 34 بارداری

وضعیت مادر در هفته سی و چهارم بارداری

مادر باردار در هفته سی و چهارم بارداری ممکن است کمی بیش از پیش احساس خستگی بکند. این موضوع کاملا طبیعی است و باید استراحت خود را کمی بیشتر کنید تا بتوانید خود را از نظر جسمی و روحی برای روز زایمان آماده کنید. اگر در حالت های نشسته و یا خوابیده مدت زمانی طولانی قرار داشته اید، هنگام بلند شدن عجله نکنید و با احتیاط بلند شوید. عجله کردن می تواند باعث افت فشار خون شده و برای یک لحظه دچار سرگیجه شوید. ماساژ پرینه یا قسمت بین واژن و مقعد برای جلوگیری از پارگی در هنگام زایمان نیز در این هفته توصیه می شود.

علائم و نشانه های هفته سی و چهارم بارداری

بزرگ شدن رحم یکی از علائم و نشانه های اصلی در هفته های پایانی بارداری به شمار می رود. بزرگ شدن رحم مشکلات بسیار زیادی را برای مادر باردار به وجود می آورد. یکی از این مشکلات بروز حالت تهوع می باشد. این حالت به خاطر فشاری است که رحم به معده وارد می کند. با کم کردن حجم غذا در وعده های مختلف می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرده و یا آن را کاهش داد. ایجاد ورم در قسمت های مختلف بدن از دیگر علائم و نشانه های هفته سی و چهارم بارداری به شمار می رود. خوابیدن به پهلوی چپ و ورزش به صورت منظم در کاهش ورم طبیعی تاثیرگذار است.

رژیم غذایی هفته 34 بارداری

با توجه به فشار زیادی که رحم به معده وارد می کند، مصرف وعده های سنگین و پرحجم موجب ترش کردن معده می شود. به همین خاطر بهتر است در طول روز 5 الی 6 وعده سبک میل کنید. مصرف پروتئین در هفته 34 بارداری بسیار مفید و ضروری است. معمولا مواد غذایی همچون جوجه کباب، انواع میوه، دوغ، نان سبوس دار، بیسکوئیت، حبوبات و… دارای ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند.

هفته سی و چهارم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 34 بارداری

در هفته 34 بارداری می توان در روزهای دوشنبه سوره یس را تلاوت کرد. تلاوت سوره فرقان نیز در روزهای سه شنبه توصیه شده است. در روزهای چهارشنبه نیز بهتر است سوره دهر تلاوت شود. در روزهای جمعه نیز می توان ناشتا یک عدد انار شیرین مصرف کرد. یاد خدا نیز می تواند در هفته های پایانی بارداری بسیار مفید و موثر باشد.

برای آگاهی از هفته سی و پنجم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته دهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته دهم بارداری

با گذراندن هفته نهم باداری و رسیدن به هفته دهم بارداری، دیگر می توان به داشتن یک جنین کامل در بدن خود افتخار کرد. در

ادامه مطلب