هفته سی و سوم بارداری

هفته سی و سوم بارداری

چیزی که مشخص است بزرگ و بزرگتر شدن جنین در هفته های بعد از هفته سی و دوم بارداری و از بین رفتن راحتی و آسایش مادر می باشد. در هفته سی و سوم بارداری معمولا مادر نیاز به تغذیه ای بسیار خوب دارد، زیرا در این هفته ها رشد جنین بسیار زیاد بوده و در صورتی که تغذیه به خوبی انجام نشود، هم بدن جنین و هم بدن خود مادر با کمبودهایی مواجه خواهد شد. برای اینکه به طور کامل با اتفاقات و توصیه های مربوط به هفته 33 بارداری آشنا شوید، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

هفته سی و سوم بارداری

در هفته سی و سوم وزن جنین به بیش از یک کیلو و نهصد گرم می رسد. اندازه جنین نیز در هفته 32 بارداری به حدود 43 الی 44 سانتیمتر می رسد. اکنون قرمزی پوست جنین بسیار کمتر شده و همچنین پوست او صاف تر شده و کم کم چین و چروک ها از بین می روند. اغلب استخوان های جنین در هفته 33 بارداری در حال مستحکم شدن هستند. البته استخوان مربوط به جمجمه هنوز حالت رمی داشته که این امر به خاطر سهولت در زایمان است. موی سر و ناخن های جنین اکنون به طور کامل رشد کرده اند. با وجود اکسیژن رسانی از طریق بند ناف، خود جنین هم تنفس کردن را آغاز کرده و در حال تمرین کردن می باشد.

هفته سی و سوم بارداری

وضعیت مادر در هفته سی و سوم بارداری

احساس درد در انگشت ها و یا مچ دست از جمله مواردی است که ممکن است مادر را در هفته 33 بارداری آزار بدهد. تورم در قسمت مچ دست و یا سایر بافت های بدن نیز ممکن است در هفته 33 بارداری تجربه شود. خارش، بی حسی و یا تیر کشیدن قسمت های مختلف بدن نیز می تواند نتیجه بروز تورم در بافت های مختلف بدن باشد. گاهی اوقات ممکن است درد در هنگام خواب سراغ شما بیاید، در این صورت با قرار دادن بالش در بین پاهای خود و یا قرار دادن چند بالش زیر سر خود می توانید به کاهش درد کمک کنید.

علائم و نشانه های هفته سی و سوم بارداری

ایجاد انقباض در هفته های پایانی بارداری طبیعی بوده و علامت و نشانه نزدیک شدن به بارداری است. یکی دیگر از علائم هفته سی و سوم بارداری، احساس گرمای بسیار زیاد است. این گرما کاملا طبیعی است زیرا متابولیسم بدن شما بسیار بیشتر از یک اسا در حالت عادی است. تنفس با نفس های کوتاه نیز کاملا طبیعی است به خصوص اگر فرزند شما دوقلو باشد. همه این مشکلات با انجام زایمان برطرف خواهند شد و به زندگی عادی خود بر خواهید گشت.

رژیم غذایی هفته 33 بارداری

کلسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن خود و جنین است. با توجه به افزایش استحکام استخوان های جنین در هفته سی و سوم بارداری، نیاز به کلسیم در بدن او بیشتر می شود. برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن خود و جنین، مصرف شیر را باید در دستور کار خود قرار دهید. اگر نمی توانید به اندازه کافی شیر میل کنید، باید از سایر لبنیات ماند ماست و پنیر و همچنین سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، بامیه، کلم پیچ و… استفاده کنید.

هفته سی و سوم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 33 بارداری

اکنون وارد ماه هشتم بارداری شده اید و باید طبق توصیه های مذهبی این ماه عمل کنید. برای هفته سی و سوم بارداری بهتر است در روز شنبه پس از نماز صبح، ده مرتبه سوره قدر تلاوت شود. روز یکشنبه نیز بعد از نماز صبح قرائت سوره والتین 2 مرتبه توصیه شده است. از مصرف ادویه های تند مثل دارچین، خردل و یا نعناع نیز در هفته 33 بارداری اجتناب کنید.

برای آگاهی از هفته سی و چهارم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته چهاردهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته چهاردهم بارداری

با سپری کردن هفته سیزدهم و رسیدن به هفته چهاردهم بارداری ، هورمون ها ثبات بیشتری پیدا می کنند. این ثبات هورمونی باعث می شود

ادامه مطلب
علائم و عوارض سقط جنین
مراقبتهای بارداری
مدیر سایت

علائم و عوارض سقط جنین

سقط جنین در ایران، در صورتی که سلامتی مادر را تحت تاثیر قرار دهد، با مجوز پزشک معالج انجام  می شود. با این حال سالانه

ادامه مطلب
هفته یازدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته یازدهم بارداری

اکنون هفته دهم از بارداری نیز سپری شده و وارد هفته یازدهم از بارداری شده اید، حالا نیاز است بدانید در این هفته و هفته

ادامه مطلب