هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری زمانی است که مادر باید فکر هزینه های مربوط به تولد فرزند را کرده باشد، زیرا تولد پیش از موعد را نیز باید مد نظر داشت. بهتر است همه افراد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند تا بتوانند با هزینه های کمتری فرزند خود را به دنیا بیاورند. در هفته 32 بارداری جنین به احتمال زیاد در موقعیت رو به پایین قرار گرفته و کم کم برای ورود به دنیای جدید در حال آماده شدن است. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوط به هفته سی و دو بارداری با ما همراه باشید.

هفته سی و دوم بارداری

در هفته سی و دوم بارداری وزن جنین از یک کیلو و هفتصد گرم نیز عبور می کند. اندازه جنین نیز در این هفته به بیش از 42 سانتیمتر می رسد. ناخن دست و پای جنین یز در هفته 32 بارداری رشد کرده اند. در این هفته جنین دوره های مختلف خواب و بیداری را تجربه می کند. البته حدود 70 درصد مواقع خواب بوده و تنها 30 درصد از زمان در حالت بیداری سپری می کند. ششهای جنین رشد بسیار خوبی داشته و ضربان قلب او کمی کند تر شده است. بدین ترتیب جنین آمادگی نسبی برای زنده ماندن در خارج از رحم پیدا کرده است.

هفته سی و دوم بارداری

وضعیت مادر در هفته سی و دوم بارداری

در هفته سی و دوم بارداری حجم خون مادر به حدود 40 تا 50 درصد بیشتر از قبل از زمان بارداری رسیده است. پلاسما و گلبول های قرمز خون مادر فاکتورهایی هستند که افزایش آنها در دوران بارداری ضروری است. این افزایش حجم خون کمک می کند تا هم خود و هم جنین با مشکل خاصی روبرو نشوند. این حجم از خون اضافی کمک می کند تا خونریزی بارداری جبران شود. در هفته سی و دوم بارداری وزن مادر حدود نیم کیلو افزایش می یابد که نیمی از آن مربوط به افزایش وزن جنین است.

علائم و نشانه های هفته سی و دوم بارداری

سوزش معده یکی از علائم و نشانه های بارز در هفته 32 بارداری به شمار می رود. این سوزش در معده به خاطر بزرگ شدن رحم و فشار بیشتر به معده می باشد. تنگی نفس از دیگر علائم و نشانه هایی است که در هفته 32 بارداری اتفاق می افتد. تنگی نفس به خاطر فشاری است که رحم به ریه مادر وارد می کند. کمردرد و یا درد در ناحیه کشاله ران از دیگر علائم و نشانه های مربوط به هفته 32 بارداری به شمار می روند.

رژیم غذایی هفته سی و دوم

برخی از مادران باردار ممکن است در هفته های پایانی بارداری خود اضافه وزن کافی نداشته باشند. این افراد باید تغذیه خود را اصلاح کنند تا بتوانند اضافه وزن لازم و ایده آل را تجربه کنند. مصرف غذاهایی مثل ماکارونی، نان برنجی، سیب زمینی، خرما و عسل می تواند به افزایش وزن مادر کمک کند. تنوع و تعادل دو اصل اساسی در تغذیه مادران باردار به شمار می رود. بدین ترتیب هیچ گروه غذایی را نباید در دوران بارداری حذف کرده و یا یک گروه غذایی را بیش از سایر گروه ها مصرف کرد.

هفته سی و دوم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 32 بارداری

خواندن سوره یس بر روی یک عدد میوه به و مصرف آن به صورت ناشتا می تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی داشته باشد. خوردن میوه به کمک می کند تا فرزند مادران باردار زیباروتر شود. قرائت سوره هایی از قرآن که با تسبیح آغاز می شوند بسیار مفید است. این سوره ها عبارتند از تغابن، جمعه، صف، حشر و حدید. انجام این کارهای توصیه شده از نظر مذهب کمک می کند تا فرزندی زیبا و نیکو در آینده داشته باشید.

برای آگاهی از هفته سی و سوم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته بیستم بارداری
سه ماهه دوم
مدیر سایت

هفته بیستم بارداری

پایان هفته نوزدهم بارداری و شروع هفته بیستم بارداری را می توان نقطه عطف دوران بارداری دانست و از این هفته به بعد به زایمان

ادامه مطلب
سفر در دوران بارداری نی نی ناش
قبل بارداری
مدیر سایت

 سفر در بارداری

سفر در دوران بارداری ضرر خاصی ندارد اگر مادر بایدها و نبایدهایی را رعایت کند . در طول سفر خانم باردار باید از عواملی که

ادامه مطلب
هفته سی و دوم بارداری
سه ماهه سوم
مدیر سایت

هفته سی و دوم بارداری

هفته سی و دوم بارداری زمانی است که مادر باید فکر هزینه های مربوط به تولد فرزند را کرده باشد، زیرا تولد پیش از موعد

ادامه مطلب