هفته سی و یکم بارداری

هفته سی و یکم بارداری

اکنون با گذراندن هفته سی ام بارداری، تنها 10 هفته به زایمان باقی مانده است. در این 10 هفته باید خود را از نظر روحی و جسمی برای روز زایمان آماده کنید. اکنون جنین از نظر وزن و اندازه به حالت ایده آل نزدیک شده و در چند هفته آینده به طور کامل آماده می شود. در هفته سی و یکم بارداری جنین رشد خود را با سرعت بسیار خوبی ادامه می دهد و این امر سبب می شود تا وزن و اندازه جنین در هنگام تولد استاندارد باشد.

هفته سی و یکم بارداری

در هفته سی و یکم بارداری اندازه جنین به بیش از 41 سانتی متر و وزن او نیز به بیش یک و نیم کیلوگرم رسیده است. در حال حاضر جنین این قابلیت را پیدا کرده است تا سرش را به هر طرفی که تمایل داشته باشد، بچرخاند. اکنون یک لایه چربی در زیر پوست جنین تشکیل شده است که این لایه چربی برای زندگی خارج از رحم ضروری است. در هفته سی و یکم بارداری جنین ممکن است سکسکه را تجربه کند و گاهی اوقات ممکن است سکسکه ها بسیار قوی هم باشند.

هفته سی و یکم بارداری

وضعیت مادر در هفته سی یکم بارداری

معمولا در هفته سی یکم بارداری ممکن است مادر متوجه تولید آغوز یا پیش شیر در پستان های خود شود. البته این حالت برای همه خانم ها قابل پیش بینی نبوده و برخی از آنها ممکن است این حالت را تجربه نکنند. ترشح آغوز اگر زیاد باشد می توان یک دستمال مخصوص در لباس زیر خود قرار داد تا رطوبت را جمع کند. بهتر است لباس های خود را آزاد انتخاب کنید و حتی المقدور لباس های تنگ خود را برای مدت زمانی مشخص کنار بگذارید. این کار می تواند هم برای مادر و هم برای جنین بسیار مفید باشد.

علائم و نشانه های هفته سی و یکم بارداری

یکی از علائم و نشانه هایی که ممکن است خانم های بارداری در هفته سی و یکم بارداری تجربه کند، بزرگ شدن اندام تناسلی آنها نسبت به هفته های قبل می باشد. همچنین ممکن است رنگ اندام جنسی زنانه در هفته 31 بارداری کمی تیره تر شود. این تغییرات طبیعی بوده و بعد از زایمان به حالت قبلی باز می گردند. در هفته سی و یک بارداری رحم بزرگ شده و به اندام های داخلی از جمله ریه فشار مضاعفی وارد می کند. به همین خاطر ممکن است در هفته های پایانی بارداری نفس کم بیاورید.

رژیم غذایی هفته سی و یکم

غلات جوانه زده از جمله گندم، عدس و جو می توانند گزینه بسیار مناسبی برای هفته 31 بارداری باشند. از جوانه غلات می توان در انواع سالاد و سوپ استفاده کرد. خشک شده جوانه غلات را می توان به صورت پودر شده در ماست نیز مورد استفاده قرار داد. با مصرف جوانه غلات می توان انواع ویتامین های گروه B را برای خود و جنین تامین کرد. مصرف سبزی های متنوع همراه با غذا نیز می تواند کمک کننده باشد. سبوس غلات هم حاوی ویتامین های گروه B بوده، به همین خاطر نان سبوس دار را می توان جایگزین نان های معمولی کرد.

هفته سی و یکم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 31 بارداری

در هفته سی و یکم بهتر است در نمازهای یومیه از سوره قدر و اخلاص استفاده شود. زمانی که جنین در حال تکان خوردن بوده، بهتر است دست را روی شکم گذاشته و صلوات بفرستید و سپس سوره توحید را نیز تلاوت کنید. بهتر است گناهان ریز و درشت را کنار بگذارید، از جمله این گناهان می توان به دروغ و غیبت اشاره کرد. خواندن نماز اول وقت هم بسیار توصیه شده و از عقب افتادن نماز برای ساعات پایانی بپرهیزید.

برای آگاهی از هفته سی و دوم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته سی و یکم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته سی و یکم بارداری

اکنون با گذراندن هفته سی ام بارداری، تنها 10 هفته به زایمان باقی مانده است. در این 10 هفته باید خود را از نظر روحی

ادامه مطلب
هفته بیست و ششم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری یکی از هفته هایی است که پدر و مادر می توانند ارتباط بهتری با جنین برقرار نمایند. در این هفته

ادامه مطلب
هفته سی ام بارداری
سه ماهه سوم
مدیر سایت

هفته سی ام بارداری

با گذراندن هفته بیست و نهم بارداری و رسیدن به هفته سی ام بارداری می توان متوجه شد که اغلب ارگان های حیاتی بدن جنین

ادامه مطلب