هفته بیستم بارداری

هفته بیستم بارداری

پایان هفته نوزدهم بارداری و شروع هفته بیستم بارداری را می توان نقطه عطف دوران بارداری دانست و از این هفته به بعد به زایمان نزدیک و نزدیکتر می شوید. با توجه به اینکه هفته بیستم نیمه راه بارداری است و در هفته 40 بارداری زایمان انجام می شود، لذا از این هفته به بعد شمارش معکوس برای زایمان آغاز می شود و اغلب افراد نیز نیمه دوم بارداری یعنی از هفته 20 بارداری به بعد را آسان تر از 20 هفته اول سپری می کنند. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوط به هفته بیست بارداری با ما همراه باشید.

هفته بیستم بارداری

هفته بیستم بارداری

جنین حالا رشد بسیار خوبی داشته و در هفته بیستم بارداری کمی بازیگوش نیز شده است. در هفته بیست بارداری جنین ضربات بسیار زیادی به شکم مادر وارد می کند. معمولا در هنگام شب این ضربات بیشتر از هر زمان دیگری قابل احساس هستند. با این کار جنین می خواهد اعلام وجود کند و مادر خود را از حضور خود آگاه سازد. وزن جنین در هفته 20 بارداری به بیش از 300 گرم می رسد و اندازه آن نیز حدود 25 سانتی متر است. معمولا در هفته های اول تا بیستم طول بدن جنین را از سر تا باسن اندازه گیری می کنند، اما از هفته بیستم بارداری به بعد، طول جنین از سر تا کف پا اندازه گیری می شود.

مرور وضعیت مادر در هفته بیست بارداری

اگر در هفته بیستم بارداری مادر نگاهی به ناخن ها و یا موهای زائد بدن خود کند، متوجه می شود که ناخن ها کمی سفت تر از قبل شده و موهای زائد نیز با سرعت بیشتری رشد کرده و گاهی اوقات نیز کمی پر پشت تر نیز می شوند. این تغییر و تحولات به خاطر تغییرات هورمونی دوران بارداری است. بهتر است وعده های غذایی خود را افزایش دهید البته با حجم کم، این روش می تواند در تمام طول روز کالری مورد نیاز بدن مادر و جنین را تامین کند.

علائم و نشانه های هفته بیستم بارداری

سوزش معده یکی از مهمترین علائم و نشانه هایی به شمار می رود که در هفته بیستم بارداری ممکن است به وجود بیاید. گاهی اوقات سوزش معده بسیار کم بوده و مشکل خاصی به وجود نمی آورد. بعضی اوقات نیز ممکن است سوزش معده زیاد باشد و به راحتی از بین نرود. در این موارد می توان به پزشک مراجعه کرد تا بتوان راحت تر این مشکل را برطرف کرد.

رژیم غذایی دوران بارداری

یکی از نکات اساسی مربوط به رژیم غذایی هفته بیستم بارداری، قرار دادن ویتامین های گروه B در رژیم غذایی است. ویتامین های گروه B برای بدن مادر و جنین بسیار مفید و ضروری هستند. ویتامین های گروه B می توانند از بروز کم خونی در مادر نیز جلوگیری کنند. مواد غذایی که حاوی ویتامین های گروه B هستند، شامل کلم بروکلی، گوشت، اسفناج و… می باشند. تامین ویتامین C بدن نیز می تواند کمک کند تا جذب آهن در بدن بیشتر شده و از کم خونی جلوگیری می کند.

هفته بیستم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 20 بارداری

یکی از توصیه های مذهبی که عمل به آن نیز بسیار ساده است، خواندن سوره یس در روزهای هفته بیستم بارداری است. در شب ها نیز می توان سوره توحید و سوره واقعه را قرائت کرد. در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز توصیه زیادی شده است که مادر به قرائت سوره الفتح بپردازد. بهتر است افرادی که به عقاید دینی خود پایبند هستند، این نکات را اجرا کنند تا در ادامه راه با قدرت بیشتری به سمت زایمان حرکت کنند. رعایت توصیه های مذهبی می تواند از نظر روانی قدرت بسیار زیادی به مادران باردار بدهد.

برای آگاهی از هفته بیست و یکم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته بیست و یکم بارداری
سه ماهه دوم
مدیر سایت

هفته بیست و یکم بارداری

با گذراندن هفته بیستم بارداری و شروع هفته بیست و یکم بارداری وارد نیمه دوم این دوره پرهیجان شده اید. به همین خاطر باید توجه

ادامه مطلب
قلب روی شکم خانم
علائم بارداری
مدیر سایت

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هفته اول بارداری را پشت سر گذاشته اید و اینک هفته دوم بارداری از جمله هفته هایی از بارداری است که در

ادامه مطلب
عفونت-های-بارداری-نی-نی-ناش
مراقبتهای بارداری
مدیر سایت

عفونت های دوران بارداری

در دوران بارداری به علت ضعف سیستم ایمنی بدن مادر احتمال ابتلا به انواع عفونتها بسیار بالا است . این عفونتها هم برای مادر و

ادامه مطلب
سه ماهه اول بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری اکنون شما هفته سوم را در پشت سر گذاشته اید و وارد هفته چهارم بارداری شده اید، در این هفته اغلب زنان

ادامه مطلب