ماءالجبن با افتیمون

هفته نوزدهم بارداری

هفته هجدهم بارداری سپری شده است و هفته نوزدهم بارداری دارای هیجان بسیار زیادی برای زوجین و به خصوص مادر است. در این هفته اتفاقات بسیار بزرگی در دوران بارداری خواهد افتاد. شاید از همان لحظه اول بارداری برای اغلب مادران باردار مهم باشد که جنسیت بچه چیست؟ پسر یا دختر؟ برای رسیدن به این سوال نوزده هفته صبر لازم است و اکنون زمان آن رسیده تا با مراجعه به سونوگرافی بتوان جنسیت جنین را تشخیص داد. اما تنها جنسیت جنین را در سونوگرافی مشخص نمی کنند، بلکه می توان همه قسمت های بدن جنین را با دقت مشاهده کرد. برای آشنایی بیشتر با هفته نوزده بارداری و اتفاقات جالب آن با ما همراه باشید.

ماءالجبن با افتیمون

هفته نوزدهم بارداری

جنین در هفته نوزدهم از نظر رشد ظاهری و وزن به شرایط بسیار مطلوبی می رسد. در هفته 19 بارداری معمولا جنین با اندازه ای بیش از 15 سانتیمتر و وزن حدود 240 گرم می تواند احساس سنگینی را به مادر القاء کند. وضعیت قرار گیری دست و پای نوزاد در هفته نوزدهم نسبت به کل بدن آنها بسیار مطلوب شده و این موضوع کمک می کند تا مادر و جنین راحت تر این راه پر هیجان را ادامه دهند.

وضعیت مادر در هفته نوزدهم بارداری

یکی از مشکلاتی که ممکن است مادر در هفته نوزدهم بارداری با آن روبرو ش درد لیگمان گرد است. این درد ناشی از کشیدگی رباط ها و ماهیچه های درگیر با رحم است. زیرا رحم به سرعت در حال رشد است تا نوزاد بتواند به راحتی رشد کرده و به وزن مناسب برسد. قرمز شدن کف دست و یا بروز لکه های پوستی تیره رنگ از دیگر مواردی بوده که مادر ممکن است در هفته نوزدهم بارداری آنها را تجربه کند.

علائم و نشانه های هفته نوزدهم بارداری

گرفتگی عضلات یکی از علائمی است که مشاهده آن در هفته نوزدهم دور از انتظار نیست. ایجاد کشش در پاها می تواند تا حدودی این درد یا گرفتگی را از بین می برد. بروز درد در قسمت ران پا از دیگر علائمی است که در هفته نوزدهم بارداری ممکن است مشاهده شود. قرار دادن یک بالش بین هر دو پا در هنگام خواب می تواند به رفع این درد کمک کند. ایجاد خشکی در چشم و یا تاری دید از دیگر مواردی هستند که در هفته نوزده بارداری ممکن است آنها را مشاهده کنید. همه این علائم طبیعی و موقتی هستند و جای هیچ گونه نگرانی برای مادر و جنین وجود ندارد.

ماءالجبن با افتیمون

رژیم غذایی هفته 19 بارداری

بهتر است در هفته نوزدهم بارداری رژیم غذایی خود را به گونه ای تنظیم کنید که مقدار مناسبی روی برای بدن تامین شود. معمولا مواد غذایی مانند گوشت، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست و… موجود است. مصرف موادی مانند شکلات، خامه، کیک و… نباید در هفته نوزدهم انجام شود. در صورتی که هوس چنین مواد غذایی کرده باشید، مصرف یک واحد بسیار کوچک می تواند کمک کننده باشد و از مصرف مقدار زیاد آن به طور جدی خودداری فرمایید.

توصیه های مذهبی متناسب با هفته 19 بارداری

معمولا توصیه های مذهبی بسیار زیادی برای هفته به هفته بارداری از جمله هفته 19 بارداری وجود دارد، به همین خاطر برخی از آنها را برای آشنایی عموم افراد بررسی می کنیم. مصرف شربت عرق بید مشک، آب سیب درختی و تخم فرنجمشک در این هفته تاکید شده است. این شربت می تواند به تقویت قلب و اعصاب جنین کمک شایانی بکند. در صورتی که قلب و اعصاب جنین تقویت شوند، در آینده بدن بسیار سالم و مقاوی نسبت به انواع بیماری ها خواهد داشت. بدین ترتیب جدی گرفتن این نکات بسیار ساده و پیش پا افتاده می تواند در آینده کمک بسیار بزرگی به فرزندان و حتی والدین آنها بکند.

برای آگاهی از هفته بیستم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بارداری
مدیر سایت

هفته اول بارداری

تولد یکی از شگفت انگیزترین اتفاق های خلقت است که زنان وظیفه مهمی در این موهبت دارند، آنان باید چهل هفته پی در پی را

ادامه مطلب
عفونت-های-بارداری-نی-نی-ناش
بارداری
مدیر سایت

عفونت های دوران بارداری

در دوران بارداری به علت ضعف سیستم ایمنی بدن مادر احتمال ابتلا به انواع عفونتها بسیار بالا است . این عفونتها هم برای مادر و

ادامه مطلب