تورم آلت تناسلی نوزادان پسر

التهاب و تورم آلت تناسلی نوزاد پسر

 

التهاب آلت تناسلی نوازدان پسر از جمله اختلالات و بیماری های دستگاه تناسلی این دسته از کودکان است که بایستی در سال های نخست زندگی کودک، به درستی تشخیص و درمان شود. التهاب آلت تناسلی نوزادان پسر معمولا در کودکانی شایع است که ختنه نشده اند. اگر این التهاب با ختنه شدن از بین نرفت، بایستی کودک تحت درمان های تکمیلی قرار بگیرد.

در این گزارش سایت برای مشتاقان نی نی ناش ، نگاهی داریم به مسائلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در التهاب آلت تناسلی نوزادان پسر نقش دارد. اگر شما والدین گرامی، نظر و دیدگاه یا تجربه ای در این زمینه دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

9 مشکل تناسلی در نوزادان پسر

در نوزادان پسر به نسبت نوزادان دختر، 9 مشکل رایج تناسلی دیده شده که در ادامه پیش از ورود به بحث اصلی به آن اشاره میکنیم. توجه داشته باشید که ختنه، یک ضرورت برای نوزدان پسر بوده و به بهداشت و کارایی دستگاه تناسلی کمک میکند. ختنه یک عمل جراحی است که باید زیر نظر  متخصص انجام شود. بهتر است پیش از 2 ماهگی کودک انجام شود. ختنه خوب را یک هنر می دانند و باید طبق الزامات استاندارد انجام شود.

1. بیضه غیر آویزان

که در شمار زیادی از کودکان پسر دیده می شود. از کودکی باید تشخیص داده شود. هر  دو بیضه فرزند شما باید در داخل کیسه بیضه باشند.  قدرت باروری را در صورت عدم درمان، کاهش می دهد.

2. هیدروسل

که معنی دیگرش، آب آوردن کیسه بیضه است. وقتی کیسه بیضه متورم می شود، این مشکل پدیدار می گردد و برای رفع آن باید کودک تا 24 ماهگی تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

3. تنگی مجاری ادرار

از مشکلات متداول نوازدان پسر است. با عمل سرپایی ، درمان می شود و کاهش فشار بر روی کلیه ها به دلیل کاهش فشار داخل مثانه را به دنبال خواهد داشت که باید مورد توجه مشتاقان نی نی ناش قرار بگیرد.

4. هیپوسپادیاس

در واقع دیگر مشکل متداول در میان نوزادان پسر است. باز شدن سوراخ مجاری ادرار در صورتی که پایین تر از محل طبیعی باشد، سبب هیپوسپادیاس شده و باید پس از ختنه، درمان شود.

5. ختنه بد

یکی از عوامل التهاب و تورم در آلت تناسلی نوزادان پسر است. بررسی ها نشان می دهد که تعداد زیادی از نوزادان پسر در طول سال، استاندارد ختنه نمی شوند. به کار گیری حلقه برای ختنه، عوارض زیادی دارد و پوست ناحیه ختنه گاه به درستی برداشته نمیشود.

6. عفونت ادراری

از دیگر التهابات دستگاه تناسلی در نوزادان پسر است. برگشت ادرار از مثانه به سمت لوله های حالب و کلیه ها، دردسر ساز است و باید عفونت ادراری توسط اورولوژیست بررسی گردد.

7. بلوغ در سن 12 تا 13 سالگی

باعث بزرگ شدن بیضه ها می شود که شروع دیر رس یا عدم شروغ بلوغ، می تواند مشکل ساز شود.

8. بهداشت ناحیه تناسلی

که از مهم ترین موضوعات در پسران است باید جدی گرفته شود تا شاهد التهاب و تورم آلت تناسلی نوزادان پسر نباشیم. جلوگیری از تجمع ترشحات بین پوست ناحیه ختنه گاه نوزاد پسر و کلاهک آلت تناسلی وی از جمله مسائلی است که در بحث جلوگیری از التهاب و تورم آلت تناسلی نوزادان پسر بایستی مد نظر والدین قرار بگیرد.

9. ادرار کج

از دیگر مسائل متداول در میان پسر بچه ها است. چرخش آلت تناسلی باید توسط متخصص ، معاینه و درمان شود.

 

نوزاد پسر

آلت تناسلی مخفی شده و التهاب آلت تناسلی نوزاد

توجه داشته باشید که التهاب و تورم آلت تناسلی در نوزادان پسر، ربطی به عارضه آلت تناسلی مخفی شده در کودکان پسر ندارد. آلت تناسلی مخفی شده که سوال متداول والدین در سال های اخیر است، بیماری مادرزادی است و چون آلت، به داخل کشیده  شده، در چربی بخش تحتانی شکم پسر بچه، قرار میگیرد و اصطلاحا گم یا مخفی می شود. گاها با مرور زمان، این عارضه رفع می شود و نیاز به جراحی تهاجمی نیست.

اما التهاب و تورم آلت تناسلی پسران، بیماری مادر زادی نیست و باید در اسرع وقت توسط متخصص، معاینه و درمان شود و از تجویزهای اینترنتی و خودسرانه برای رفع آن به خصوص با استفاده نادرست از طب سنتی، بایستی پرهیز کرد.

همان طور که گفتیم، مخفی شدن آلت تناسلی کودکان، به مرور زمان مرتفع می شود و نیازی به درمان ندارد. اما اگر با گذشت درمان، برطرف نشد، بایستی توسط جراح درمان شود. اگر آلت تناسلی مخفی شده یا دفن شده، بر طرف نشود، منجر به التهاب و تورم در آلت تناسلی خواهد شد و بهداشت ناحیه تناسلی را تهدید می کند. التهاب در آلت تناسلی نوزادان پسر معمولا منر به عفونت شده و منجر به کوچکی آلت تناسلی خواهد شد.

 

دلایل بروز التهاب آلت تناسلی نوزادان پسر

التهاب آلت تناسلی نوازدان پسر ، دلایل و علائمی دارد. ترشحات سفید رنگ شبیه پنیر در زیر ناحیه پوست کلاهک آلت تناسلی که اختصارا حشفه نامیده می شود، جمع شده و این ترشحات، سبب التهاب ناحیه مذکور می شود. لذا نوزاد با خارش و درد هنگام ادرار مواجه خواهد شد که بعضی از بی قراری های نوزادان و گریه های شبانه، مربوط به این اختلال است.

گاها شاهد هستیم که نوزاد به ناحیه ملتهب دست می زند.  اکثر قریب به اتفاق نوزادانی که دچار التهاب آلت تناسلی می شوند پس  از ختنه استاندارد، بهبود می یابند.  به این دلیل که پوست ناحیه حشفه در زمان ختنه کردن  برداشته می شود.

ذکر این نکته ضروری است که شوینده های شیمیایی که این روزها برای شست و شوی لباس نوزادان استفاده می شود، نمی تواند در بروز این التهاب نقش آفرینی جدی داشته باشد. برای کاهش آسیب های پوستی ناشی از برخورد پوست با ذرات مواد شیمیایی شوینده ها، توصیه می شود که از مواد ضد عفونی کننده گیاهی بر مبنای نانو فناوری استفاده شود که آلایندگی زیست محیطی بسیار کم داشته و سلامت انسان را نیز تهدید نمی کند.

لذا التهاب حشفه ربطی به مواد شوینده ندارد.

 

چگونه التهاب آلت تناسلی را تشخیص بدهیم؟

یکی از راه های تشخیص التهاب آلت تناسلی پسران، معاینه چشمی والدین است. قسمت دور پوست یا مجاری آلت تناسلی نوزاد در این التهاب، متورم می شود. برجستگی های ریزی در این بخش به وجود می آید که با چشم قابل دیدن است. پوست کلاهک آلت تناسلی کودک را عقب زده و بررسی کنید. شست و شوی زیر کلاهک آلت تناسلی، توصیه می شود. بایستی از پمادهای مخصوص استفاده  کنید.

برای اینکه نوزاد دچار التهاب و تورم آلت تناسلی نشود، توصیه  می شود که ختنه استاندارد بشود.

لذا ختنه استاندارد، ارتباط مستقیم دارد با کاهش بروز التهاب و تورم آلت تناسلی. اگر چه برای رفع این عارضه، بیمار بایستی توسط متخصص کودکان، معاینه شود.

التهاب آلت تناسلی نوازدان پسر، نیازی به کورتون درمانی یا آنتی بیوتیک درمانی ندارد. شست و شوی ساده زیر پوست کلاهک  آلت تناسلی واستفاده از پماد مرطوب کننده استاندارد با تاریخ مصرف معتبر از برندهای شناخته شده، می تواند نقش ضد التهابی داشته باشد.

اگر التهاب و تورم آلت تناسلی ، کوچک شمرده شود و توسط والدین، جدی گرفته نشود، می تواند به مرور زمان، تبدیل به عفونت شده و بهداشت تناسلی کودک را تهدید کند. در بسیاری از کودکان پسر، التهاب و  تورم آلت تناسلی پسر، به مرحله بحرانی نمی شود.

 

سخن آخر

مخاطب گرامی

التهاب و تورم آلت تناسلی نوزادان پسر نباید شما را نگران کند. مراجعه به متخصص نوازدان، مشکل را بر طرف میکند. توجه کنید که اگر ختنه استاندارد انجام نشود، برداشت بیش از حد پوست را انتظار داریم که شکل آلت تناسلی را تغییر می دهد و گاها نیاز به جراحی های پیوند بافت احساس می شود.

دیدگاه های خود را درباره موضوع این گفتار از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی دارید، به اطلاع دوستان و آشنایان برسانید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

3 پاسخ

  1. سلام کلاهک آلت پسرم عفونت کرده و قبل از ختنه ترشحات سفید رنگ میومد و خیلی گریه میکرد دیروز ختنه اش کردیم دیدیم کلاهکش عفونت کرده چیکار کنم لطفا مشورت بدهید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خشکی-پوست-در-بارداری-نی-نی-ناش
بارداری
مدیر سایت

خشکی پوست در بارداری

ضمن بارداری تغئیرات مختلفی در بدن مادر به وجود می آید که اکثرا با اتمام این دوره این تغئیرات نیز از بین می روند .

ادامه مطلب
هفته پانزدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته پانزدهم بارداری

پس از گذراندن هفته چهاردهم بارداری، اکنون به هفته پانزدهم بارداری در تقویم هفته به هفته بارداری رسیدیم. در این هفته جنین قابلیت های بسیار

ادامه مطلب