درمان عفونت واژن

درمان عفونت واژن با طب سنتی چگونه است؟ | عفونت واژن | طب سنتی

درمان عفونت واژن که از شایع ترین عفونت هایی که بانوان در طول زندگی با آن روبرو می شوند، با طب سنتی امکان پذیر است. انواع عفونت های زنانه در این گفتار در اختیار مشتاقان نی نی ناش قرار گرفته و سعی شده اطلاعات مطلوبی از دنیای گیاهان دارویی ایران و طب سنتی در اختیار بانوان به منظور پیدا کردن روش های درمانی با طب غیر دارو های شیمیایی قرار یگیرد.

اگر  شما مخاطب گرامی، تجربه ای در درمان عفونت واژن با طب سنتی دارید یا در این باره، دیدگاهی دارید، نظرات  خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

 عفونت واژن

عفونت واژن یکی از عفونت های شایع و متداول است و روش های درمانی گوناگونی برای آن در دسترس  است.  گاها عفونت واژن با ترشحات بد بو و بد رنگ و سوزش و خارش همراه می شود و بایستی فورا نسبت به درمان اقدام کرد. اما نباید به دنبال درمان های اینترنتی و خودسرانه بود و هر  اقدامی بایستی زیر نظر پزشک متخصص  زنان و زایمان و متخصصان طب سنتی باشد.

چه بانوانی در معرض عفونت واژن و دستگاه تناسلی هستند؟

اگر می خواهید بدانید چه خانم هایی بیش از بقیه، به عفونت دستگاه تناسلی و ترشحات غیر طبیعی مبتلا می شوند باید بدانید که خانم  هایی که مبتلا به دیابت هستند معمولا بیش از دیگران، در معرض عفونت زنانه قرار دارند.

خانم هایی که بیماری قند دارند، بیماری های خود ایمنی داشته و برخی از دارو ها برای تضعیف سیستم  ایمنی مصرف می کنند، با این مشکل عفونت زنانه مواجه هستند. بانوان باردار و بانوانی که بهداشت شخصی را  به درستی رعایت نمی کنند، در معرض عفونت های زنانه قرار دارند.

انواع عفوت زنانه

عفونت زنانه یعنی سیستم دفاعی واژن و دستگاه تناسلی زنان در برابر عفونت بسیار حساس می شود. عفونت دستگاه تناسلی زنان به معنای دفع رطوبت و ترشحات غیر طبیعی از رحم است. عفونت قارچی، عفونت باکتریال و عفونت انگلی ، در واقع 3 نوع عمده عفونت داخل رحم زنان است.

ترشحات واژن، بوی نامطبوع واژن از جمله علائم عفونت قارچی واژن است. تقریبا نیمی از  زنان، عفونت باکتریایی واژن را تجربه می  کنند که علائم  چندانی ندارد.عفونت انگلی رحم نیز در اکثر مواقع به دلیل نوع انگل تک سلولی ایجاد می شد. اصلی ترین نشانه های آن، وجود  ترشح واژینال بیش از حد می باشد.

 

بیشتر بخوانید : سردی رحم چه تاثیری در پریود، ناباروری و سقط جنین دارد؟

 

علائم متداول عفونت واژن چیست؟

عفونت واژن دارای علائم متداولی است  که در  این گفتار به شماری اشاره می شود. اما بدانید که علائم، صرفا به موارد ذیل الذکر خلاصه نمی شود:

  • سوزش و خارش و بوی نامطبوع
  • درد در واژن و اطراف آن
  • هر نوع ترشح سفید از واژن که شبیه پنیر دلمه شده است که به آن عفونت واژن پنیری اطلاق میشود. معمولا بوی ماهی دارد.
  • اگر در رابطه جنسی، درد  احساس کردید
  • اگر در هنگام ادرار، درد احساس کردید
  • اگر در بخش تحتانی شکم یا لگن، درد احساس کردید
  • اگر زگیل یا زخم در ناحیه بیرونی  واژن مشاهده شود.
  • اگر به زگیل تناسلی مبتلا هستید
  • اگر خون ریزی بین پرید ها یا بعد از رابطه جنسی ادامه دار  است.

چه عواملی، عفونت واژن و دستگاه تناسلی را تشدید می کند؟

به موارد زیر دقت کنید:

  • اگر بهداشت فردی را توجه نمی کنید
  • اگر لباس های زیر و شلوار های تنگ که با الیاف مصنوعی و غیر طبیعی ساخته شده بر تن می کنید
  • اگر آلرژی دارید
  • اگر قرص های جلوگیری از بارداری مصرف می کنید
  • اگر درمان های آنتی بیوتیکی دارید
  • اگر به دیابت شیرین مبتلا هستید
  • اگر شاهد پایین بودن میزان استروژن هستید
  • اگر نزدیکی با شریک جنسی آلوده به زگیل تناسلی بدون کاندوم داشتید
  • بارداری و استرس و یائسگی از جمله فاکتور های تشدید کننده عفونت زنانه است.

راه های درمان عفونت واژن با طب سنتی

در این بخش راهکارهایی که طب سنتی برای درمان عفونت های زنانه و بخصوص عفونت واژن به کار می‌گیرد، آورده شده است:

سرکه سیب

اگر ترشحات شما همراه با سوزش و خارش باشد، توصیه شده  است که از نصف استکان سرکه سیب استفاده کنید که تاثیر خوبی روی سلامت و شادابی پوست نیز دارد. سرکه سیب و آب را در داخل لگن ریخته و به مدت بیست دقیقه در آن بنشینید. خود را با این محلول شست و شود دهید.

توجه داشته باشید که ترکیب سرکه سیب طبیعی به اندازه نصف استکان و ریختن  داخل یک لگن  آب نیز گامی برای شست و شوی واژن است. این کار را در زمانی که پرید نیستید انجام دهید برای دفع عفونت و رفع ترشحات غلیظ زرد رنگ واژن.

ترکیب  گل سرخ و بابوه و پنیرک و ختمی

این گزینه هم گزینه خوبی برای درمان عفونت واژن با طب سنتی باشد. این ها را به صورت مساوی با هم ترکیب کنید و یک مشت از آن  را  با 4 لیوان آب ، جوشانده و صاف کنید. از این جوشانده برای درمان عفونت رحم استفاده کنید.  داخل یک  لگن بزرگ  ریخته و یک ربع ساعت داخل آن نشسته و استراحت کنید.

جوشانده پونه، نعنا و عسل طبیعی

روش دیگر این است که یک قاشق غذا خوری پونه کوهی را با 1 قاشق چای خوری نعناع به 3 لیوان آب جوش اضافه  کرده و بگذارید نیم ساعت دم  بکشد و به عنوان جوشانده برای  عفونت رحم ، 3 بار در هفته با مقداری عسل طبیعی بدون شکر میل کنید.

اگر عاشق دمنوش های طبیعی خوشمزه هستید، ترکیب شگفت انگیز پونه، نعناع، آویشن و هل ، با این که این روزها گران است، اما در واقع یک جوشانده عالی برای عفونت رحم است و بسیار کاربردی به نظر می رسد. اما همه این ها نباید جایگزین روش های درمانی طب جدید و تجویز پزشک باشد.

عنبر نسارا

عنبرنسارا برای درمان عفونت واژن با طب سنتی یک انتخاب هوشمندانه است. بایستی یک یا دو عدد عنبر نسارا را خشک کرده و دود کنید و در زمانی که دود زیاد شده، داخل شیشه ای با دهانه بزرگ بریزید. دهانه شیشه را مقابل واژن گرفته تا ضد عفونی شود و این کار را هر روز 2  بار انجام دهید  تا اثرات عفونت از بین برود.

چون الاغ ماده در فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می کند، دود فضولات الاغ ماده، یعنی دود کردن صد ها گیاه دارویی  مختلف به  صورت یک جا تاثیر شگفت انگیزی در سلامتی بدن انسان دارد.  این دود، هیچ اثر سویی  بر بیمار نداشته و استنشاق آن نیز بسیاری از انگل ها و التهابات را بر طرف می کند.

توصیه شده در ایام مداوا از خوراکی هایی که خاصیت  ضدعفونی کنندگی دارند مثل سیر و پیاز و چای بادرنجبونه و سیاه دانه و عسل نیز  استفاده شود.

دقت کنید!

توجه داشته باشید که این روش ها وقتی مناسب است که از دوش واژینال  استفاده نکرده و لوسیون های ضد عفونی کننده واژن را خودسرانه مصرف نکرده باشید.

توصیه شده که اجرای آبزن در یک مرحله برای افرادی که مجرد هستند کفایت می کند. اگر متاهل  هستید سالی چندبار کفایت می کند. بانوان مجرد جوان به منظور دفع عفونت رحم از  عسلاب و خوردن عسل که نقش آنتی بیوتیک دارد نیز می  توانند بهره برداری کنند.

اگر با ترشحات غیر طبیعی و عفونی رحم روبرو شدید، توصیه شده که از عسل رقیق شده با آب جوش بهره بگیرید.  شست و شوی خود با این محلول نیز انتخاب  خوبی برای درمان عفونت واژن با طب سنتی است. البته مشورت با پزشک معالج نیز توصیه میشود.

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره روش های درمانی عفونت واژن با طب سنتی دارید و تجربه ای در این زمینه داشته اید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. روش های درمانی عفونت واژن با طب سنتی بسیار است و هر اقدامی بایستی زیر نظر متخصصان مجوز دار از وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی باشد.

لینک این گفتار را از طریق کانال ها و گروه هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اطلاع دوستان به خصوص بانوان جوان قرار دهید. ما را در شبکه های اجتماعی فالو کنید تا در جریان جدید ترین  اطلاعات درباره سلامتی کودک و زنان قرار بگیرید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین سن بارداری نی نی ناش
بارداری
مدیر سایت

سن مناسب برای بارداری

اینکه بهترین زمان برای بارداری چه زمانیست  هنوز تثبیت نشده اما گفته شده سن مناسب برای بارداری دهه سوم زندگی است  در این زمان بدن

ادامه مطلب
قبل بارداری
مدیر سایت

سلامت زنان جهت بارداری

سلامت زنان جهت بارداری یکی از نکات بسیار مهم در بهتر شدن شرایط باروری زوجین می‌باشد. ما در ادامه قصد داریم که برای شما در

ادامه مطلب
انواع جفت جنین در بارداری نی نی ناش
بارداری
مدیر سایت

انواع جفت در بارداری

انواع جفت در بارداری از فوندال خلفی تا پوریا و جانبی و قدامی ، موضوعاتی است که در این گفتار در اختیار مشتاقان نی نی

ادامه مطلب