سوتین-بارداری-نی-نی-ناش

آیا پوشیدن سوتین در بارداری بی خطر است ؟

با پیشرفت بارداری لباس مادر نیز تنگ شده و باید لباسهای سایز بزرگتر انتخاب کند . این موضوع در مورد لباسهای زیر نیز صدق می کند . هر چه لباس آزادتر و راحت تر باشد مادر نیز راحت بوده و در دوران بارداری می تواند آزادانه تر عمل کند .طراحی سوتین های معمولی به گونه ای است که برای سینه های سبک و حساس راحت باشد و از تور و گیپور و کاپ های با یک لایه پارچه دوخته شده اند. در ادامه در مورد پوشیدن سوتین در بارداری و انواع آن در وبسایت بارداری نی نی ناش صحبت کرده ایم.

 

سوتین های مخصوص بارداری و شیردهی

سوتین های مخصوص بارداری طوری طراحی شده اند که چند لایه پارچه بیشتر دارد و برای پوشش دهی به سینه های در حال رشد طراحی شده اند . این سوتین ها آستر نرم و پنبه ای دارند و دارای قلابهای بیشتری برای تنظیم هستند . سوتین های شیردهی نیز طوری طراحی شده اند که می توان هنگام شیردهی گیره و لایه ی کاپ آن را برای شیردهی محیا کرد . کاپ های انها پائین تر است و در زیر آنها نوار نگهدارنده کار شده است . از این سوتین ها می توان در سه ماه ی سوم بارداری نیز استفاده کرد چرا که سینه ها فضای کافی برای رشد بهتر دارند .

 

انتخاب سوتین های مخصوص بارداری

هنگام خرید سوتین باید به نکات زیر دقت کرد :

  •  سوتین نباید خیلی بزرگ یا خیلی کوچک باشد .
  •  سوتین باید کل سینه را پوشش دهد .
  •  بندها باید عریض باشند و کاپ و کاسه ها متناسب با سایز سینه ها باشد .
  •  پارچه ها از جنس پنبه باشد .
  •  بند پشتی سوتین باید در جای خود قرار بگیرد .
  •  قبل از خرید سوتین اندازه گیری دقیق انجام دهید تا سوتین مناسب را پیدا کنید .

 

سوتین اسپرت و مخصوص خواب در بارداری

اصولا خواب در دوران بارداری دشوار است خصوصا اینکه سینه ها نیز حساس باشد به همین دلیل بهتر است خانم باردار از سوتین های مخصوص خواب  استفاده کند تا بتواند خواب راحتی داشته باشد. اگر خانمی قصد انجام ورزش و یوگا در بارداری داشته باشد می تواند از سوتین های اسپرت استفاده کند . این سوتین ها طوری طراحی شده اند که می توانند از هر سایش و حساسیتی در طول ورزش جلوگیری کند . در ضمن این سوتین ها از پشت حمایت بیشتری از سینه ها می کنند .

 

عوارض نبستن سوتین در بارداری

پوشیدن سوتین برای زنان فراتر از یک پوشش است چرا که سلامت و فرم سینه به آن بستگی دارد در صورتیکه از سوتین استفاده نشود عوارضی مانند تغئیرات جبران ناپذیری بر بافت و شکل سینه ها خواهد داشت . بهتر است زنان برای پوشیدن سوتین ارزش زیادی قائل شوند چرا که علاوه بر شکل و فرم دادن به سینه ها ضامن سلامتی نیز هست .

سوتین ضامن سلامتی سینه

از لباسهایی که در طول ساعات بیشتری از شبانه روز پوشیده می شود لباس زیر است . بهتر است لباس های زیر هر روز تعویض شود تا بهداشت رعایت شود . سوتین از دو جنبه باید در نظر گرفته شود هم از لحاظ زیبائی و هم از لحاظ سلامتی بنابراین در خرید سوتین باید این دو نکته را رعایت کرد .

 

انواع سوتین

سوتین بر اساس کاربرد آن انواع مختلفی دارد . نوع دکلته ، بدون بند و فنردار که مناسب لباسهای مجلسی هستند و نوع دیگری که مناسب بارداری و شیردهی هستند تا مادر بتواند چه در دوران بارداری و چه در دوران شیردهی راحت باشد . انواع دیگری هم وجود دارند که مناسب سینه های بزرگ و افتاده و نیز سینه های کوچک هستند . بعضی از سوتین ها از جنس نخ هستند و برای مصرف روزانه طراحی شده اند . به طور کلی هر کس متناسب با نیاز خود باید سوتین مناسب را انتخاب و خریداری کند .

 

ضرورت وجود سوتین

اینکه آیا بستن یا نبستن سوتین ضرورتی دارد یا نه موضوعیست که کارشناسان بر سر آن اختلاف نظر دارند اما موضوع مهمتر این است که عوارض بستن سوتین نامناسب به مراتب بیشتر از نبستن آن است چرا که سوتین نامناسب بر فرم و شکل سینه تاثیر می گذارد و در دراز مدت بافت سینه را تغئیر داده  و حساسیتهای پوستی ایجاد می کند .

 

 ویژگی های سوتین مناسب

  •  مهمترین ویژگی یک سوتین خوب انتخاب سایز مناسب است . در یک سوتین خوب سینه باید راحت باشد یعنی نه زیاد بزرگ باشد و نه تنگ و چسبان . نکته آنجاست که با افزایش سن و وزن و یا کاهش وزن سوتین را نیز باید تغییر داد .
  • از دیگر ویژگیها جنس سوتین است . باید دقت کرد که جنس سوتین از الیاف طبیعی باشد تا از حساسیتهای پوستی و تعریق زیاد جلوگیری کند .

 

نکاتی در مورد استفاده از سوتین

  •  وقت خواب بهتر است سوتین نپوشید چون باعث تجمع مایعات و سموم در پوست شده و گردش خون را با مشکل مواجه می کند .
  •  پوشیدن سوتین هنگام خواب بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد و باعث می شود خواب راحتی نداشته باشید .
  •  استفاده از سوتین به طور مدام باعث می شود پوست تنفس نداشته باشد و همین باعث عفونتهای قارچی در سینه شود .

 

زمان استفاده از سوتین های مناسب بارداری

با ادامه ی بارداری روز به روز بر سایز سینه ها اضافه شده و زمان آن فرا می رسد که سوتین با سایز بزرگتری را تهیه کنید اما شرایطی وجود دارد که نشان می دهد وقت تعویض لباس زیر است . تنگ شدن سوتین ، بیرون زدگی سینه ها از اطراف سوتین ، ماندن جای بند سوتین روی بدن . البته هر کس بنا به ژنتیک خود این تغئیرات را با تفاوت تجربه خواهد کرد . اما در اکثر مواقع این تغئیرات در ماه سوم اتفاق می افتد.

 

نکته ی آخر

در طول دوران بارداری بدن تمایل به داشتن شرایط راحتتری دارد که این بستگی به دانستن تمام نکات ریز و درشتی دارد که مادر باید کسب کند از اینرو بهتر است قبل از بارداری اطلاعاتی را در مورد آن بدست آورد تا این دوران پر فراز و نشیب را به راحتی طی کند . استفاده از وسایلی که می توانند سبب آسایش مادر در دوران بارداری شود کمک می کند تا عوارض بارداری را کاهش یابد . از مهمترین آنها انتخاب لباس زیر مناسب و راحت است که علاوه بر حفظ سلامت فرد از اندام او نیز محافظت کند .

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته بیستم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته بیستم بارداری

پایان هفته نوزدهم بارداری و شروع هفته بیستم بارداری را می توان نقطه عطف دوران بارداری دانست و از این هفته به بعد به زایمان

ادامه مطلب
هفته ششم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری می تواند حس مادرانه را به بانوان القا کند و این احساس بسیار خوبی است و می تواند بسیار لذت بخش باشد.

ادامه مطلب