نزدیکی در سه ماه اول بارداری

نکات مهم نزدیکی در سه ماه اول بارداری برای سلامت مادر و کودک

نزدیکی در ماه اولیه حاملگی بخصوص سه ماه اول همیشه با ترس و تردید همراه است. فرد باردار در این راستا باید یک سری مراقبت ها داشته باشد تا به جنین آسیب وارد نشود اما سوال اینجاست که نزدیکی در سه ماه اول بارداری واقعاً به جنین آسیب وارد می کند؟ در این مقاله قصد داریم صفر تا صد نکات مربوط به نزدیکی سه ماه اول بارداری را توضیح دهیم. یک سری پوزیشن های آسان و بدون خطر برای نزدیکی سه ماه اول بارداری را به شما معرفی کنیم و همینطور بررسی کنیم که در چه شرایطی نزدیکی ممنوع خواهد بود.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری با توجه به بهم خوردن هورمون ها

وقتی یک فرد باردار می شود هورمون های جنسی بهم می خورد. گاه فرد تمایل خود به رابطه جنسی را از دست می دهد و گاه دیده می شود که فرد علاقه دو چندان به رابطه جنسی دارد هر دو مورد طبیعی است و بخشی از فرایند بارداری را شامل می شود. یک نکته مهم این است که در سه ماهه اول بارداری تهوع و خستگی برای زن ایجاد می شود که احتمالاً با نزدیکی سه ماه اول بارداری جور در نمی آید. درد سینه از دیگر مواردی است که سبب می شود رابطه جنسی در طول بارداری کاهش یابد.

در چنین شرایطی اولین نکته مهم اینجاست که باید از طریق پزشک خود مطمئن شوید که نزدیکی سه ماه اول بارداری برای شما و جنین هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و سپس ” رگ خواب نزدیکی سه ماه اول بارداری” را یاد بگیرید! احتمال دارد تا پیش از بارداری از پوزیشن هایی استفاده می کردید که حالا دیگر نمی توانید به سراغ آن بروید بنابراین هر روشی که شما را از خطر دور می کند بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

نزدیکی مناسب و ماساژ بیشتر یکی از روش های خوب نزدیکی سه ماه اول بارداری محسوب می شود. ماساژ اولیه بدن سبب می شود که زن و مرد میل خود به هم را از دست ندهند. طرفین می بایست پاها و بدن همدیگر را ماساژ دهند. این کار سبب می شود که جریان خون در سطح بدن بیشتر و بهتر صورت بگیرد و به نوعی حس قدردانی در طرفین ایجاد می شود.

علائم بارداری پیش از پریود با سردرد گاه و بی گاه ناشی از افت فشار خون همراه است. احساس خستگی، سرگیجه و تهوع نیز بخشی از علائم اولیه بارداری است. در صورت تهوع صبحگاهی شدید و سنگین شدن وزن بیش از حد باید به علائم بارداری دوقلو در ماه اول مشکوک بود.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

آیا نزدیکی در سه ماه اول بارداری به جنین آسیب می زند؟

برخلاف تصور عموم در راستای آسیب رسیدن به جنین در حین رابطه جنسی، بهتر است بدانیم که نزدیکی سه ماه اول بارداری هیچ مشکلی ایجاد نمی کند در صورتی که بارداری وضعیت نرمال و غیر پیچیده داشته باشد! یعنی اگر وضعیت مادر و فرزند در طول بارداری غیر پیچیده بوده و وضعیت نرمال دارد، جنین توسط مایع آمنیوتیک و تعداد زیادی ماهیچه مورد محافظت قرار می گیرد و همینطور ماده مخاطی نیز بر روی دهانه رحم وجود دارد که از جنین در مقابل عفونت محافظت می کند و نزدیکی سه ماه اول بارداری به سادگی و مانند همیشه صورت می گیرد.

در صورتی که پزشک خطری را تشخیص نداده است اغلب پوزیشن ها برای نزدیکی سه ماه اول بارداری بدون خطر است اما زمانی که شکم بزرگتر می شود شرایط متفاوت خواهد بود و باید از پوزیشن های مخصوص استفاده کرد.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

پوزیشن های نزدیکی در سه ماه اول بارداری

البته که سه ماه اول بارداری هنوز شکم مادر آنطور که باید جلو نیامده است که نیاز به پوزیشن خاصی باشد بنابراین با هر پوزیشنی که دوست دارید از رابطه جنسی لذت ببرید اما یک سری پوزیشن ها وجود دارد که بیشتر مربوط به دوره های پیش از سه ماه اول است که اگر بتوانید در طول نزدیکی سه ماه اول بارداری تمرین کنید می توانید برای ماه های بعد راحت تر باشید و از رابطه جنسی لذت کافی را داشته باشید.

پوزیشن های قاشقی

یکی از بهترین پوزیشن در خصوص نزدیکی در دوران بارداری مربوط به پوزیشن هایی است که فرد باردار بر روی پهلوی خود دراز می کشد. پوزیشن قاشقی به این صورت است که فرد بر روی پهلوی خود دراز می کشد و بدن به شکل حرف C کمی جمع می شود. همسرتان می بایست پشت شما دراز بکشد و خود را دور شما جمع کند و دخول در این شرایط صورت بگیرد. این مدل از پوزیشن ها که زن به پشت میخوابد برای مردان بسیار لذت بخش است و در لیست پوزیشن های صمیمی قرار دارد. این مورد برای ماه های آخر بارداری بسیار عالی است و سبب ارضای مرد به بهترین نحو خواهد شد.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

پوزیشن لبه تخت

در این روش می بایست به پشت روی لبه تخت دراز بکشید و پاها می بایست روی زمین قرار بگیرد. در این شرایط همسرتان روبروی شما ایستاده یا روی شما خم می شود و دخول در فضای عمیق صورت می گیرد. اما بهتر است در خصوص سرعت و میزان اندازه دخول با همسرتان به تفاهم برسید.

پوزیشن هایی که خانم رو قرار بگیرد

یک پوزیشن با عنوان ” دختر گاوچران” وجود دارد که گزینه خوبی برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری است. در این حالت شریک به پشت دراز می کشد و زن روی او قرار می گیرد و فشاری روی شکم وارد نمی شود و زن آغاز کننده دخول است و به نوعی میزان دخول نیز به زن بستگی دارد. این گزینه برای نزدیکی سه ماه اول بارداری بهترین است چرا که هنوز کمر دردهای حاصل از بزرگی شکم ایجاد نشده است و شاید برای ماه های بعد برای زن گزینه سختی به نظر برسد.

پوزیشن حالت V

پوزیشن حالت V یکی از بهترین موارد برای نزدیکی سه ماه اول بارداری محسوب می شود و فشاری به شکم و رحم مادر وارد نمی شود. در این پوزیشن زن و مردم به صورت V روبروی هم دراز می کشند و پاهای زن دور کمر مرد حلقه می شود و از بالش می تواند برای آسیب نرسیدن به گردن استفاده کرد . این پوزیشن ارضای زودرس دارد و برای نزدیکی سه ماه اول بارداری گزینه خوبی است.

پوزیشن با صندلی

در صورتی که علاقه به استفاده از صندلی برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری دارید هیچ اشکالی ندارد. می توانید از صندلی راحت و محکمی استفاده کنید و مرد روی صندلی می نشیند و سپس زن به او ملحق شده و روی مرد قرار می گیرد. این روش کمی سخت است و بهتر است شدت دخول با کنترل نسبی همراه باشد و به شکم فشار زیادی وارد نشود.

پوزیشنی که زن پایین قرار می گیرد.

در صورتی که هنوز در ماه های اول حاملگی هستید پوزیشن هایی که زن پایین قرار دارد ممنوعیتی ندارد اما بهتر است که یک بالش زیر شکم زن قرار بگیرد تا فشار وارد شده به حداقل برسد.

پوزیشن روبرو

این پوزیشن که گزینه خوبی برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری محسوب می شود به این شکل است که شما و همسرتان بر روی تخت روبروی هم دراز می کشید. همسرتان می بایست پای خود را از روی پای خم شده شما رد کند و دخول صورت بگیرد. این پوزیشن یکی از بهترین گزینه ها برای ارضای مرد است و میزان دخول می تواند طولانی مدت باشد و لذت خوبی به همراه دارد.

نکات سقط جنین در ماههای اولیه بارداری

یکی از نکاتی که سبب سقط جنین در ماه های اولیه بارداری می شود اینکه رحم به شدت دچار انقباض می شود. سقط در سه ماه اول به همین دلیل است برای اینکه از این خطر دور باشید نیاز است که در خصوص دفعات نزدیکی در سه ماه اول بارداری با پزشک خود صحبت کنید. پزشک معمولاً می تواند تخمین خوبی در خصوص دفعات و میزان نزدیکی سه ماه اول بارداری داشته باشد.

زن می بایست تا حد امکان از ارضا و ارگاسم شدن پی در پی جلوگیری نماید تا خطر سقط به حداقل برسد. البته که نزدیکی سه ماه اول بارداری در روال طبیعی بارداری هیچ مشکلی ایجاد نکرده و گزارشات بسیار ناچیزی از سقط به خاطر نزدیکی سه ماه اول بارداری به دست ما رسیده است.

موضوع دیگر اینکه مردان بهتر است در طول نزدیکی سه ماه اول بارداری آلت خود را تا انتها وارد نکنند این کار سبب می شود که دهانه رحم زن تحریک شود و شاید منجر به پاره شدن کیسه آب شده و لکه بینی ایجاد می کند.

شدت و سرعت دخول باید به نسبت پیش از بارداری کمتر باشد تا آسیب های نسبی به حداقل برسد.

فواید نزدیکی در سه ماه اول بارداری

نزدیکی در سه ماه اول بارداری مانند ورزش در دوران بارداری سبب میشود که عضلات قوی تری داشته باشید و به نوبه خود به بدنتان کمک کنید تا پروسه بارداری را به خوبی پشت سر بگذارد.

  • کاهش فشار خون: یکی از بهترین مزایای نزدیکی سه ماه اول بارداری این است که فرد باردار از نظر فشار خون تنظیم می شود. در واقع نزدیکی سه ماه اول بارداری سبب می شود که فشار خون کاهش یابد. هورمون عشق یا اکسی توسین در حین رابطه جنسی در بدن آزاد می شود و این هورمون ها سبب می شود که تنش بدن و روان از بین برود و فشار خون در وضعیت طبیعی قرار بگیرد.
  • کاهش درد: آمارها نشان داده است که نزدیکی سه ماه اول بارداری سبب می شود که احساسات شدید عاشق صورت بگیرد و به نوعی درد جسمی کاهش یابد.
  • خواب آرام: همه ما می دانیم که بی خوابی در دوران بارداری یکی از معضلات مهم است. کمر درد و تکرر ادرار و استرس نیز به این معضل می افزاید. پس از نزدیکی سه ماه اول بارداری و ارضا و رسیدن به ارگاسم زن احساس خستگی مثبت داشته و به خواب عمیق فرو می رود. نزدیکی به طرفین کمک می کند تا خواب عمیق تر و سالم تری داشته باشند.
  • افزایش صمیمیت: در صورتی که نزدیکی سه ماه اول بارداری با همسرتان به خوبی صورت بگیرد سبب ایجاد صمیمیت در شما می شود و به نوبه خود تا مدت های طولانی تر پس از بارداری ماندگار خواهد بود. بعضی ها فکر می کنند که زنان در دوران بارداری سرد و بی احساس هستند که این تصور اشتباه است.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

4 الگوی علایق جنسی در زمان بارداری

1-      افزایش یکنواخت نزدیکی در سه ماه اول بارداری

2-      کاهش میل جنسی برای نزدیکی سه ماه اول بارداری، سپس افزایش نسبی برای سه ماهه دوم و کاهش شدید نزدیکی در سه ماه آخر بارداری

3-      کاهش یکنواخت نزدیکی سه ماه اول بارداری

4-      فقدان تغییر در انگیزش جنسی

4 الگوی یاد شده در این بخش مشخص می کند که در زمان بارداری هشیاری جنسی افزایش می یابد و در برخی از زنان حساسیت ایجاد می شود.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

چرا میل جنسی من در دوران بارداری بیشتر شده است؟

در طول بارداری به خصوص در سه ماه اول تمایل به رابطه جنسی در بانوان بیشتر می شود. این مسئله مربوط به تولید هورمون های بارداری است. در واقع سینه ها بزرگتر و حساس تر می شود و این رویکرد به جریان خون بیشتر کمک می کن و سبب می شود که احساس زنانه بیشتر شود.

چرا تمایلی به نزدیکی در سه ماه اول بارداری ندارم؟

یک گروه از بانوان تمایل زیادی به نزدیکی در سه ماه اول بارداری دارند و گروه دیگری میلشان کمتر می شود. این موضوع نرمال است. حالت تهوع شدید و احساس خستگی سبب می شود که از نظر ذهنی برای تمایل جنسی آماده نباشید و به نوبه خود فکر کنید که از نزدیکی سه ماه اول دوران بارداری فراری هستید. نوسانات اخلاقی در طول بارداری بسیار طبیعی است.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

توصیه های متخصص بهداشت در خصوص نزدیکی در سه ماه اول بارداری

بهتر است احساستان در خصوص فعالیت جنسی را با همسر خود مطرح کنید. این کار را در فضایی غیر از اتاق خواب انجام دهید. مثلاً در طی یک پیاده روی یا زمانی که برای شام به یک رستوران رفته اید به او بگویید که حس شما از نزدیکی در سه ماه اول بارداری چیست.

یادآور شوید که فعالیت جنسی تنها به مفهوم دخول به واژن نیست و بوسیدن و نوازش کردن و در آغوش گرفتن در نهایت می تواند فعالیت جنسی خوشایندی را فراهم سازد. در صورتی که دخول برای شما حس خوبی ندارد به سراغ روش های معاشقه غیر از دخول بروید.

خواسته همسرتان در خصوص نزدیکی در سه ماه اول بارداری را خوب گوش کنید و تا جای ممکن تلاش کنید که خواسته او را برآورده سازید. از یاد نبرید که برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری بهتر است که بتوانید سطح هوشیاری خود را بالا ببرید و پوزیشن های جدیدی را تجربه کنید که برایتان تازگی دارد.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

چه موقع رابطه جنسی در بارداری ممنوع است؟

از آنجایی که نزدیکی در سه ماه اول بارداری هیچ مانعی ندارد بهتر است یک سری اصول را بررسی کنیم که نشان می دهد در چه مواقعی بهتر است از رابطه جنسی فاصله بگیریم:

1- در صورتی که دچار بارداری پرخطر هستید از همان ماه اول با پزشک خود در خصوص رابطه جنسی در دوره بارداری صحبت کنید تا از هر نوع خطر در امان باشید.

2- افرادی که سابقه سقط جنین دارند و یا جنین در وضعیت پرخطر قرار دارد معمولاً باید برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری دست نگه دارند! این افراد احتمال اینکه مجدداً درگیر مشکل سقط جنین شوند را داشته و بهتر است احتیاط کنند.

3- کسانی که در معرض خطر زایمان زودرس هستند نیز بهتر است دفعات نزدیکی در سه ماه اول بارداری را به حداقل برسانند و برای ماه های آخر رابطه جنسی بدون دخول داشته باشند. دقت کنید که زایمان زودرس سبب ایجاد انقباض پیش از 37 هفته بارداری خواهد شد.

4- کسانی که در طول بارداری درگیر خونریزی بی دلیل هستند. این افرا احتمالاً خونریزی با ترشحاتی دارند که برای بدن مشکل ساز شده و به نوعی با بیماری یا مشکل گرفتگی واژن همراه هستند که نزدیکی را برایشان درآور خواهد کرد و معمولاً نزدیکی در سه ماه اول بارداری برای این گروه از افراد نیز ممنوع اعلام شده است.

5- یک سری از بانوان باردار مشکوک به باز شدن زود هنگام دهانه سرویکس هستند که این موضوع از سوی پزشک تعیین شده است. در صورتی که شک در این راستا وجود داشته باشد نیاز است که مشورت های لازم از پزشک معالج به خصوص برای نزدیکی در ماه اول بارداری صورت بگیرد.

6- در صورتی که جفت پایین باشد و یا جفت سرراهی شکل گرفته باشد ممنوعیت برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری و ماه های آخر وجود دارد زیرا سلامت جفت به خطر خواهد افتاد.

7- بانوانی که بارداری دوقلو یا بیشتر دارند باید در رابطه با نزدیکی بسیار احتیاط نمایند در غیر این صورت احتمال آسیب به جنین و رشد ناقص برای آن بسیار زیاد خواهد بود.

یک نکته مهم: در این بخش در خصوص ممنوعیت رابطه جنسی در دوران بارداری صحبت شد بهتر است بدانید که منظور از ممنوعیت تنها مقاربت(دخول) نیست، بلکه هر روشی که سبب شود زن به ارگاسم برسد مشکل ساز خواهد شد و بهتر است ممنوعیت به طور جدی رعایت شده باشد.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری

سوالات مهم نزدیکی در سه ماه اول بارداری

چرا ماساژ دادن برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری اهمیت زیادی دارد؟

زمانی که مادر باردار می شود یک سری هورمون های جنسی بهم می ریزد که احتمال دارد میل به رابطه جنسی کاهش یابد. در چنین شرایطی زمانی که مرد بدن زن را ماساژ داده و لمس میکند جریان خون در اندام تناسلی و سینه ها بیشتر شده و زن تمایل بیشتری به رابطه جنسی خواهد داشت. از سوی دیگر لمس و ماساژ از پیش نیازهای مهم در رابطه جنسی هستند و اهمیت این موضوع برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری بیشتر از قبل است. لمس و ماساژ سبب می شود که اندام جنسی فعال شوند و طرفین با علاقه بیشتری دعوت به نزدیکی شوند. از سوی دیگر هر نوع استرس و درد به واسطه ماساژ کاهش یافته و شرایط بهبود خواهد یافت. فرد باردار که در ماه های اول بارداری درگیر سر درد و کمر درد است به واسطه ماساژ می توان بهبود یابد و موقعیت بدن وی بهتر شود.

بهترین نوع نزدیکی در سه ماه اول بارداری کدام است؟

بهترین نوع نزدیکی در سه ماه اول بارداری همان است که شما در آن راحت هستید و لذت می برید! در واقع پوزیشنی که شما آسیب جسمی را تحمل نمی کنید و اندام های جنسی در لذت بخش ترین حالت برای شما قرار دارد می تواند گزینه خوبی باشد. نوع آمیزش توسط طرفین مشخص می شود تا بدون هیچ نوع ناراحتی و درد مقاربت صورت بگیرد.

پزشک نزدیکی در سه ماه اول بارداری را برایم ممنوع کرده است آیا می توانم آمیزش دهانی یا مقعدی داشته باشم؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. معمولاً نزدیکی در سه ماه اول بارداری می بایست از سوی پزشک بلامانع باشد اما موضوع از این قرار است که اگر تشخیص پزشک این است که نزدیکی در سه ماه اول بارداری ممنوع است یعنی شما در گروه پر خطر در بارداری هستید و بهتر است دقت لازم را در به ارگاسم رسیدن خودتان داشته باشید!( احتمالاً فرد باردار نباید به ارگاسم برسد) اما اگر همسر شما مرتب نیاز به رابطه جنسی داشته می توانید با رعایت یک سری اصول آمیزش دهانی یا مقعدی داشته باشید.

در مقاربت دهانی باید دقت کنید که از دمیدن هوا به داخل واژن جلوگیری شود چون سبب می شود که رگ های خونی مسدود شود و این موضوع سلامت نوزاد را به خطر می اندازد.

در خصوص آمیزش مقعدی اغلب بهتر است از این کار خودداری کنید چون در صورتی که هموروئید داشته باشید ناراحتی شما بیشتر خواهد شد و به نوبه خود انتقال باکتری های عفونی از رکتوم به واژن افزایش می یابد. بهتر است از طریق لمس و ماساژ و آمیزش دهان همسر خود را ارضا کنید.

آیا در طول نزدیکی در سه ماه اول بارداری باید از کاندوم استفاده کرد؟

در صورتی که بخواهی آمیزش بدون کاندوم داشته باشید احتمال انتقال برخی از بیماری ها بیشتر می شود و به نوعی مشکل ساز خواهد شد و در صورتی که عفونت ایجاد شود سلامت جنین و مادر به خطر می افتد در چنین شرایطی بهتر است محکم کاری کنید و در هر بار نزدیکی در سه ماه اول بارداری از کاندوم بهداشتی استفاده نمایید.

شایعات در خصوص نزدیکی در سه ماه اول بارداری

شور و لذت نزدیکی در سه ماه اول بارداری سبب زایمان زودرس می شود!: این تصور اشتباه است! لذت ناشی از نزدیکی در ماه اول حاملگی شاید باعث انقباض شود اما این انقباض با انقباضی که مربوط به زمان وضع حمل فرق دارد در صورتی که پروسه بارداری شما به صورت نرمال پیش رفته باشد لذت جنسی نمی تواند سبب زایمان زودرس شود این موضوع حتی برای ماه های آخر نیز صدق می کند.

نزدیکی در سه ماه اول بارداری برایم افسردگی ایجاد کرده است! این تصور که نزدیکی در طول بارداری سبب ایجاد افسردگی در بانوان می شود شایعه ای بیش نیست اما موضوع از این قرار است که برخی از بانوان پس از بارداری تمایلی به آمیزش ندارند و این موضوع سبب می شود که دید منفی نسبت به نزدیکی در سه ماه اول بارداری داشته باشند. ماساژ و لمس می تواند اندام های جنسی را تحریک کند و میل به رابطه جنسی را چندین برابر کند. دقت کنید که این موضوع از سوی پزشک نیز مورد تایید است. بارها دیده شده که خودداری بی مورد از نزدیکی در سه ماه اول بارداری سبب افسردگی در فرد می شود و این موضوع از سوی عدم آگاهی فرد باردار است.

دو هفته پس از نزدیکی، دچار سقط شده ام آیا علت از نزدیکی است؟

اینطور که بررسی ها نشان می دهد نزدیکی نمی تواند دلیل اصلی سقط جنین باشد اما شاید نزدیکی پرفشار این موضوع را سرعت بخشد.

همسرم تمایلی به نزدیکی در سه ماه اول بارداری با من ندارد، علت چیست؟

این موضوع در ابتدا باید از نظر روانشناسی بررسی شود. شاید همسر فرد باردار هنوز از بی خطر بودن نزدیکی در سه ماه اول بارداری اطلاع ندارد و فکر می کند که به همسر و فرزند او آسیب وارد می شود. بهتر است آگاهی لازم را به همسرتان بدهید و او را دعوت به نزدیکی در سه ماه اول بارداری کنید.

گاه دیده می شود که فرد پس از بارداری به تمیزی بدن خود رسیدگی نمی کند، شلخته است و بی حوصله و این موضوع سبب می شود که مرد تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشد بهتر است از همسر خود در تمیز کردن برخی از نقاط بدن خود کمک بخواهید و سعی کنید به ظاهر خود بیش از پیش رسیدگی کنید. از یاد نبرید که رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی شما است.

گاه زن در عدم تمایل مرد برای نزدیکی در طول بارداری مقصر است. در واقع بانوان از اندام خود خجالت می کشند و این موضوع سبب می شود که مشکلات زیادی ایجاد شود. این تصور را کنار بگذارید که بزرگ شدن شکم باید با خجالت همراه باشد و بهتر است برای همسر خود این تصور را ایجاد کنید که تجربه جدیدی از رابطه جنسی را خواهد داشت و می تواند جذابیت بسیار زیادی داشته باشد. در هر صورت بانوان در راستای رابطه جنسی باید دقیق باشند و همه مسائل را در نظر بگیرند.

آیا نزدیکی در سه ماه اول بارداری سبب آغاز درد زایمان می شود؟

در صورتی که پزشک شما توصیه به نزدیکی در سه ماه اول بارداری می کند بهتر است تمام و کمال به حرف پزشک خود گوش دهید و خود را درگیر شایعات نکنید. به طور کلی نزدیکی در سه ماه اول بارداری سبب می شود که دهانه رحم و واژن زن همیشه لغزنده باشد و این موضوع به زایمان با درد کمتر کمک می کند.

نزدیکی در ماه های آخر زایمان به کل رویکرد دیگری دارد. در صورتی که بدن شما و جنین و دهانه رحم در وضعیت آماده قرار گرفته باشد نزدیکی سبب می شود که سرعت زایمان بیشتر شود و به نوبه خود یک فعالیت کمک کننده محسوب می شود. در صورتی که دهانه رحم هنوز آماده نشده است می بایست صبر کنید تا زمان آن فرا برسد. نزدیکی در انتهای بارداری هم بسیار لذت بخش است و هم سبب می شود که درد کمتری داشته باشید بنابراین سعی کنید فرصت های خوب زندگی خود را غنیمت بشمارید.

نکاتی که به نزدیکی در سه ماه اول بارداری کمک می کند

اگر خودتان یا همسرتان برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری تمایل کمتری دارد سعی کنید به تحریک کردن هم کمک کنید. با همسر خود به حمام بروید و سعی کنید اندام های جنسی همدیگر را تحریک کنید. اجازه دهید که همسرتان بدنتان را وارسی کند و احساس خجالت را کنار بگذارید یکی از دلایلی که سبب می شود نزدیکی در دوره بارداری به حداقل برسد همین خجالتی است که از سوی زن صورت می گیرد و سبب می شود مرد عقب بنشیند. سعی کنید همسر خود را بیش از قبل تشویق به بارداری کنید. در طی دخول از لذتی که می برید صحبت کنید و حس خود را بروز کنید. سعی کنید بیشترین تلاش برای لذت بردن را داشته باشید و هر نقطه از بدن را هدف قرار دهید.

در صورتی که دخول برایتان دردناک یا چندش آور شده است روش های دیگری که سبب ارضا شدن همسرتان می شد را تست کنید می توانید از آمیزش دهانی استفاده کنید اما در حین این روش باید رضایت خود را به زبان بیاورید و از لذتی که خودتان می برید نیز صحبت کنید.

برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری چه کارهایی ممنوع است؟

در صورتی که تا پیش از بارداری علاقه به رابطه جنسی پر فشار و کوبنده داشتید باید در سلیقه خود تجدید نظر کنید. فشار بیش از حد و ضربه های ناگهانی به شکم برای جنین مشکل ساز می شود این موضوع می بایست بیشتر از سوی آقایان مورد رعایت قرار بگیرد. آقایان معمولاً در حین رابطه جنسی در زمان لذت به دنبال ایده آل ترین حالت ممکن برای ارضا شدن هستند و این موضوع سبب ضربات بیش از حد می شود که قطعاً مشکل ساز خواهد شد.

کسانی که به هر دلیلی میانه خوبی به کاندوم ندارند بهتر است سعی کنند با این وسیله بهداشتی آشتی کنند. کاندوم یکی از مهمترین بخش های نزدیکی در سه ماه اول بارداری محسوب می شود و از عفونت های ایجاد شده جلوگیری می کند و به نوبه خود یک روش ارضا کننده قوی است.

در صورتی که در ابتدا از نزدیکی سه ماه اول بارداری خجالت می کشید، چراغ ها را خاموش کنید این کار اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد و اجازه می دهد موقعیت نزدیکی برای شما خوشایند تر باشد.

چه اقداماتی باید انجام دهیم تا نزدیکی در سه ماه اول بارداری احساس بهتری داشته باشد؟

1-      در دوران بارداری خستگی فیزیکی یک امر طبیعی است و این موضوع به دلیل تغییرات هورمونی صورت می گیرد که در نهایت امکان دارد بر روی فعالیت های جنسی تاثیر بگذارد. در چنین شرایطی همسر شما باید از احساسی که از لمس سینه و سایر اندام جنسی شما دارد صحبت کند و بیشتر از قبل به زبان بیاورد که شما را دوست دارد.

2-      در طی سه ماهه اول بارداری گلایه از دل درد و کمردرد پس از ارگاسم بسیار زیاد است در این حالت باید پوزیشن هایی انتخاب شود که فشار کمتری به کمر و شکم وارد می کند و پس از آن باید کمر ماساژ داده شود. در واقع همسر شما باید محبت خود را با ماساژ دادن بیشتر و در آغوش گرفتن به شما نشان دهد.

3-      کمی بی پرواتر نزدیکی کنید. در طول نزدیکی در سه ماه اول بارداری سعی کنید لذت خود را بیشتر از قبل توضیح دهید و از عبارات و کلماتی استفاده کنید که نقش پررنگی بر روی لذت شما داشته باشد.

دیس پارونی چیست؟

دی پارونی در واقع به معنی درد در هنگام رابطه جنسی عمیق است. مقاربت دردناک احتمالاً مربوط به ماه های آخر بارداری است که وزن زن بیشتر شده است و بدن در شرایط متفاوتی قرار گرفته است. این موضوع گاه در بین بانوان نگرانی ایجاد می کند. در چنین حالتی باید یک سری نکات رعایت شود. مثلاً مرد باید زمان کافی برای تحریک زن بگذارد و اندام های جنسی او را تحریک کند. تحریک می تواند با ماساژ داد و یا با لیسیدن صورت بگیرد. زبان نقش بسیار پر رنگی در لذت بیشتر نزدیکی در سه ماه اول بارداری دارد و قطعاً نتیجه بخش تر است. در صورتی که بافت واژینال لغزنده باشد نزدیکی در مدت سه ماه اول بارداری با لذت بیشتر و درد کمتری همراه است. مرطوب نبودن واژن در زمان نزدیکی می تواند به دلیل کاهش سطح استروژن نیز باشد که می بایست به واسطه پزشک بررسی شود.

گاه ضربه های یکباره فیزیکی به واژن نیز سبب مشکل دیسپارونی می شود چون موجب التهاب شده و به نوبه خود کانال زایمان را در بر می گیرد.

گاه نیز عفونت و بیماری های پوستی در ناحیه واژینال وجود دارد که نتیجه عدم استفاده از کاندوم است و باید رعایت لازم صورت بگیرد . دقت کنید که احساس درد به طور کلی به واسطه دیسپارونی وضعیت متفاوتی خواهد داشت و بهتر است در این راستا تکنیک های نزدیکی بدون درد را یاد بگیرید.

بافت داخل واژن در زمان بارداری

در دوران بارداری بافت های داخل و اطراف واژن به واسطه عروق خون و خونرسانی دچار احتقان می شوند. این دوره از حاملگی سبب می شود که برخی از بخش واژن به صورت بافت متورم شده و قرمز باشد و مایل به ارغوانی شود. در واقع در این دوره زن در وضعیت برانگیختگی فیزیولوژیک به سر می برد. این برانگیختگی سبب می شود که واژن لغزنده باشد. بازگشت به حالت عادی پس از ارگاسم در دوران بارداری نیاز به وقت بیشتری است و به طور کلی گرخونی لگن و بروز کرامپ ها یک موضوع اجتناب ناپذیر است.

در صورتی که فرد درگیر دیسپارونی شده باشد احتمالاً مشکلاتی از قبیل عفونت مجاری ادراری، عدم لغزندگی واژن و فشردن شدن آلت روی دهانه رحم داشته و به نوبه خود نیاز به رسیدگی دارد.

اگر پس از نزدیکی در سه ماه اول بارداری احساس بدی پیدا کردم چه باید کنم؟

1- زمانی که در رحم احساس فشار و انقباض ایجاد شد می بایست به پهلو دراز بکشید، قرارگیری در این حالت سبب می شود که ضربان قلب شما کند تر شود اما خطر زیادی برای جنین ایجاد نمی کند.

2- معمولاً فاز بازگشت ارگاسم در دوران بارداری ناقص بوده و این حس سبب برانگیختگی در زن می شود بنابراین نیاز است که پس از آمیزش معاشقه طولانی تر شود.

3- بسیاری از زنان در دوران بارداری از عدم رضایت جنسی صحبت می کنند و یا به ارگاسم نمی رسند که این وضعیت طبیعی است در صورت تمایل مدت معاشقه می بایست بیشتر از قبل باشد.

4- در دوره سه ماهه سوم بارداری از آنجایی که فرد دچار کمبود خواب شده و تحمل وزن شکم سخت است مادر دچار احساس خستگی می شود. در صورتی که احساس خستگی بیش از اندازه باشد وضعیت بدنی فرد تغییر می کند و بهتر است که به پهلوی چپ بخوابد. ماساژ دادن کمر بهترین روش آرامبخش پس از نزدیکی در ماه اول بارداری محسوب می شود.

در صورت بروز چه علائمی باید با پزشک تماس بگیرم؟

در صورتی که در طول رابطه تا پس از رابطه به مدت کمی احساس ناراحتی دارید امر طبیعی است اما اگر پس از چند دقیقه احساس درد بیشتر شد و یا در حین رابطه دچار درد و خونریزی شدید می بایست با پزشک تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید.

نتیجه گیری

نزدیکی در سه ماه اول بارداری در صورتی که بارداری حالت نرمال دارد نه تنها منعی ندارد بلکه به حال خوب زن و مرد کمک می کند. در صورتی که پوزیشن های مناسب رابطه جنسی در طول بارداری استفاده شود هم تنوع بهتری ایجاد شده و هم رحم در وضعیت سالم به رشد جنین می پردازد. در نزدیکی در سه ماه اول بارداری می بایست دقت شود که فشار و ضربه زیادی به بافت واژن وارد نشود و بهتر است که دخول عمیقی تا حد زیادی صورت نگیرد. از یاد نبرید که یک سری ممنوعیت ها برای نزدیکی در سه ماه اول بارداری وجود دارد که برای بارداری های پرخطر از سوی پزشک تعیین می شود اما این موضوع به معنی منع کامل معاشقه نیست و روش های غیر از دخول وجود دار که می تواند بسیار نتیجه بخش باشد و احساس مناسبی در فرد ایجاد نماید و در نهایت با رضایت طرفین همراه است.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته چهلم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته چهلم بارداری

قبل از هر چیزی باید به شما تبریک گفت زیرا توانسته اید یک دوره نسبتا طولانی که 9 ماه طول کشیده را پشت سر بگذارید.

ادامه مطلب