آمادگی قبل بارداری

آمادگی قبل بارداری

آمادگی قبل بارداری یک نکته بسیار مهم و حیاتی می‌باشد. اگر داشتن یک بارداری سالم برای شما مهم می‌باشد شما باید حتما قبل ‌از بارداری خودتان نکاتی را بدانید و با انجام این نکات می‌توانید یک بارداری سالم را پشت سر بگذارید. اگر شما می‌خواهید که در رابطه با اقدامات مربوط به این آمادگی بدانید ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

برای هر بانویی که قصد مادر شدن دارد مهم است که در رابطه با آمادگی قبل بارداری اطلاعاتی را کسب کند؛ تا بتواند یک بارداری موثر و متناسب را داشته باشد تا بتواند بدون هیچ مشکلی مادر شدن را تجربه کند. توجه نمایید که به ‌طور کلی بارداری یک روندی پیچیده و پرفراز و نشیب می‌باشد که شما حتما باید قبل ‌از اقدام به بارداری در رابطه با آمادگی قبل بارداری نکاتی را فرا گیرید و اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی این دوره شیرین زندگی خودتان را پشت سر بگذارید و بتوانید بدون هیچ مشکلی حس شیرین مادر شدن را تجربه کنید. توجه نمایید که مهم ‌ترین نکته در طول دوران بارداری حفظ سلامتی شما و جنین شما می‌باشد پس شما باید تمامی مواردی را که در این زمینه گفته می‌شوند مورد توجه خودتان قرار دهید. اگر شما می‌خواهید که در رابطه با نکات مهم آمادگی قبل‌از بارداری اطلاعاتی را کسب کنید ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. ما در ادامه نکات مهم و حیاتی در رابطه با بارداری و اقدامات پیرامون آن برای شما داریم.

با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید

اولین قدم برای آمادگی قبل بارداری مشورت با یک پزشک متخصص می‌باشد. توجه نمایید که در این زمینه پزشک می‌تواند یک دید کلی از بارداری به شما بدهد و می‌تواند شرایط جسمی شما را کنترل کند. این ‌موضوع این امکان را به شما می‌دهد تا با شرایط جسمی خود آشنایی پیدا کنید و آمادگی بیشتری را در رابطه با اتفاقات مختلفی که ممکن است برای شما پیش بیاید داشته باشید. پس سعی کنید که حتما این ‌قدم را جدی بگیرید.

آمادگی قبل بارداری
با یک پزشک متخصص زنان مشورت کنید

انجام آزمایشات آمادگی قبل بارداری

یکی دیگر از اقداماتی که جزء آمادگی قبل بارداری شناخته می‌شود انجام انواع مختلف آزمایشات می‌باشد. ممکن است که بعد از این‌ که شما با پزشک خودتان در رابطه با بارداری صحبت کردید، پزشک شما آزمایشات مختلفی را برای شما بنویسند. این آزمایشات باعث می‌شود که شما از سلامت جسمی خودتان اطمینان حاصل فرمایید و متوجه شوید که برای بارداری باید چه اقداماتی را انجام دهید. توجه نمایید که اگر شما دارای بیماری خاصی هستید باید حتما قبل ‌از بارداری به پزشک متخصص ارجاع داده شوید. پس توجه نمایید که اگر دارای بیماری خاصی می‌باشید حتما با یک پزشک زنان مشورت نمایید و بعد با معرفی پزشک زنان آزمایشات گوناگونی را انجام دهید و بعد به پزشک متخصص در زمینه بیماری خاص خودتان مراجعه فرمایید تا بتوانید بدون هیچ مشکلی بارداری خودتان را پشت سر بگذارید. توجه نمایید که در زمینه آمادگی قبل بارداری در صورت وجود مشکلات ژنتیکی ممکن است پزشک معالج شما از شما بخواهد که انواع مختلف آزمایش ‌های ژنتیک را نیز انجام دهید تا متوجه شود که شما و همسرتان از نظر ژنتیکی دارای مشکل می‌باشید یا خیر. توجه نمایید که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در سلامت جنین شما خواهد داشت پس سعی نمایید که حتما در رابطه با این موارد دقت کامل را داشته باشید تا بتوانید تمامی اقدامات مربوط به آمادگی قبل بارداری را پشت سر بگذارید. ممکن است که هزینه ‌های انجام آزمایش ژنتیک بالا باشد اما به هر حال خیال شما را راحت خواهد کرد.

انجام آزمایشات آمادگی قبل بارداری
انجام آزمایشات آمادگی قبل بارداری

از مصرف نوشیدنی‌ های الکلی و دخانیات خودداری کنید 

 توجه نمایید که قبل‌ از اقدام به بارداری و در مراحل آمادگی قبل‌از بارداری شما باید مدت‌ زمان مشخصی را تعیین نمایید و در این مدت ‌زمان از مصرف نوشیدنی ‌های الکلی و دخانیات جلوگیری کنید. توجه کنید که نوشیدنی ‌های الکلی می‌تواند برای جنین شما مشکلاتی را پیش بیاورد پس شما باید حتما یک دوره قبل ‌از بارداری، بدنتان را از هر نوع نوشیدنی الکلی پاک کنید زیرا این‌ موضوع می‌تواند آسیب‌ های جبران ‌ناپذیری را به شما و جنینتان وارد کند. توجه نمایید که اعضا و جوارح مهم بدن جنین در دوره‌ های اول بارداری شکل می‌گیرند؛ مصرف بیش ‌از حد الکل می‌تواند خطرات بسیار زیادی را برای پروسه شکل‌گیری بدن جنین شما داشته باشد. توجه نمایید که استفاده از دخانیات مواد مخدر نیز دقیقاً تاثیر مشابه مصرف مواد الکلی روی بدن شما خواهد گذاشت پس سعی کنید که همراه کنار گذاشتن الکل، مصرف انواع مختلف دخانیات و مواد مخدر را نیز کنار بگذارید زیرا این ‌موضوع می‌تواند هنگام به دنیا آمدن فرزند شما برای شما مشکل ایجاد کند و خدای ‌ناکرده حتی باعث مرگ جنین شما شود. پس اگر سلامتی خودتان را مهم می‌دانید، سعی کنید در مراحل آمادگی قبل بارداری این نکات را جدی بگیرید تا بتوانید با سلامتی و شادی این مرحله را پشت سر بگذارید.

 

استفاده از انواع مختلف ویتامین‌ های مخصوص دوره بارداری 

هنگامی‌ که شما آزمایش ‌های گوناگونی را قبل‌از بارداری دادهید، این آزمایش ممکن است که نتایج مختلفی را داشته باشند. برای مثال ممکن است که شما نیاز داشته باشید که قبل‌ از بارداری برخی از ویتامین ‌هایی که در بدن شما کمتر وجود دارند را جبران نمایید. به طور کلی خانم‌ های باردار مجبوراند که از انواع مختلف مولتی ‌ویتامین ها استفاده کند اما اگر شما کمبود ویتامین به ‌صورت شدید را داشته باشید باید حتما قبل‌از بارداری کمبود ویتامین خودتان را جبران کنید تا در دوران بارداری هیچ ‌گونه خطری برای شما به وجود نیاید. پس هم قبل ‌از بارداری و هم در دوران بارداری سعی کنید که تمامی موارد را جدی بگیرید و تمامی دارو های خودتان را با دقت بسیار بالایی استفاده کنید. توجه نمایید که آمادگی قبل‌از بارداری در تعیین شرایط بارداری شما بسیار تاثیرگذار می‌باشد پس سعی کن که حتماً این موارد را جدی بگیرید.

استفاده از انواع مختلف ویتامین‌ های مخصوص دوره بارداری
استفاده از انواع مختلف ویتامین‌ های مخصوص دوره بارداری

داشتن رژیم غذایی متناسب

علاوه‌ بر استفاده از انواع مختلف ویتامین ‌ها، بهتر است که شما در اقدامات مربوط به آمادگی قبل بارداری رژیم غذایی خودتان را نیز اصلاح کنید تا بتوانید با استفاده کردن از مواد مغذی تمامی نیاز های بدن خودتان را تامین نمایید. سعی کنید که از دکتر خودتان در رابطه با رژیم غذایی متناسب در دوران بارداری سوال کنید تا بتوانید تمام مراحل آمادگی قبل بارداری را انجام دهید. سعی کنید که در طول بارداری خود نیز رژیم‌ های مختلفی را تجربه کنید و با دکتر خود در این زمینه مشورت کنید. رژیم غذایی همچنین در سلامتی آینده کودک شما نیز تاثیر گذار است.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین سن بارداری نی نی ناش
بارداری
مدیر سایت

سن مناسب برای بارداری

اینکه بهترین زمان برای بارداری چه زمانیست  هنوز تثبیت نشده اما گفته شده سن مناسب برای بارداری دهه سوم زندگی است  در این زمان بدن

ادامه مطلب
هفته چهاردهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته چهاردهم بارداری

با سپری کردن هفته سیزدهم و رسیدن به هفته چهاردهم بارداری ، هورمون ها ثبات بیشتری پیدا می کنند. این ثبات هورمونی باعث می شود

ادامه مطلب