هفته بیست و دوم بارداری

هفته بیست و دوم بارداری

هفته بیست و دوم بارداری زمانی است که حواس جنین در حال تکامل یافتن است و این موضوع نشان دهنده این است که در هفته 22 بارداری باید توجه ویژه ای به حواس جنین داشته باشیم. حس شنوایی را می توان از جمله حواس نوزاد برشمرد که سریع تکامل یافته و قوه¬ی شنوایی جنین از هفته 22 بارداری فعالیت خود را آغاز می کند. با رسیدن به هفته 22 بارداری جنین حس چشایی قوی تری پیدا کرده و این موضوع سبب می شود که جنین بتواند طعم غذاهای مصرف شده توسط مادر را بچشد.

هفته بیست و دوم بارداری

پس گذراندن هفته بیست و یکم بارداری، در هفته 22 بارداری جنین شباهت بسیار زیادی به نوزاد تازه متولد شده دارد، تنها تفاوت جنین 22 ماهه و نوزاد تازه متولد شده در وزن و اندازه آنها است. وزن جنین در هفته 22 بارداری به حدود 430 گرم و اندازه جنین نیز در 22 هفته ای به بیش از 27 سانتیمتر می رسد. در هفته بیست و دوم بارداری می توان با استفاده از گوشی مخصوص، ضربان قلب جنین را شنید. صدای ضربان قلب جنین برای هر مادری می تواند یک سمفونی بی نظیر و آرامش باشد.

هفته بیست و دوم بارداری

مرور وضعیت مادر در هفته بیست و دوم بارداری

مادر در هفته بیست و دوم ممکن است با مشکل کشیدگی پوست مواجه شود. کشیدگی پوست به خاطر بزرگ شدن رحم و ایجاد فضای کافی برای جنین اتفاق می افتد. حدود 50 درصد خانم های باردار این حالت را تجربه می کنند. آثار کشیدگی پوست ممکن است بر روی شکم، باسن و یا سینه ها دیده شود. در برخی موارد ممکن است ناف مادر در هفته بیست و دوم ابتدا صاف شده و در آینده بیرون زدگی نیز داشته باشد. البته جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و پس از زایمان این بیرون زدگی برطرف شده و ناف مادر به حالت اولیه خود باز می گردد.

علائم و نشانه های هفته بیست و دوم بارداری

در هفته بیست و دوم ممکن است بدن به برخی از غذاها از جمله غذاهای شیرین و یا حتی برخی از ادویه جات حساسیت پیدا کند. در صورتی که با این مشکل مواجه شده اید، بهتر است در وعده شام این مواد غذایی را مصرف نکنید. با توجه به افزایش دمای بدن در دوران بارداری، بهتر است دمای اتاق خواب را خنک نگه دارید تا بدین ترتیب خواب آرامی را تجربه کنید.

رژیم غذایی هفته بیست و دوم

تأمین چربی مورد نیاز بدن در هفته بیست و دوم لازم و ضروری است. البته نیازی به مصرف بیش از حد مواد غذایی چرب برای این هفته نیست، زیرا اغلب مواد غذایی از جمله کره صبحانه و سایر غذاها دارای مقداری چربی هستند. بدین ترتیب باید رژیم غذایی در هفته 22 بارداری به نحوی تنظیم شود که بدن با کمبود چربی مواجه نشود. از طرفی دیگر چربی اضافه می تواند باعث اضافه وزن شود. بدین ترتیب مقدار معینی چربی در این هفته می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد.

هفته بیست و دوم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 22 بارداری

قرائت زیارت امام زمان و حدیث شریف کساء در هفته بیست و دوم به تعداد 40 بار می تواند بسیار مفید باشد. 70 بار استغفار بعد از نمازهای یومیه نیز توصیه شده است. مصرف مقداری خرما در وعده صبحانه می تواند برای مادر و جنین بسیار مفید باشد. روایات بسیار زیادی آمده است که توصیه کرده اند خانم های باردار از خرما استفاده کنند زیرا باعث تقویت بدن آنها شده و از بیمار شدن جلوگیری می کند. انجام این کارها دشوار نبوده و افرادی که علاقه مند هستند می توانند با انجام آنها بهره فراوانی ببرند.

برای آگاهی از هفته بیست و سوم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بارداری
مدیر سایت

هفته سی و هفتم بارداری

با گذشت هفته سی و ششم بارداری اکنون به هفته سی و هفتم بارداری رسیدیم و تا لحظه تولد جنین زمان زیادی باقی نمانده است.

ادامه مطلب
زایمان
مدیر سایت

خونریزی بعد از زایمان

به طور طبیعی بعد از زایمان خونریزی وجود دارد اما اگر خونریزی بیش از حد طبیعی باشد به آن لوشیا یا خونریزی پس از زایمان

ادامه مطلب