هفته بیست و سوم بارداری

هفته بیست و سوم بارداری

اکنون با اتمام هفته بیست و دوم بارداری وارد هفته بیست و سوم بارداری خود شده اید و نیاز است تا توصیه ها و نکات مهم از جنبه های مختلف را بدانید و به آنها عمل کنید. افرادی توصیه های مهم در دوران بارداری را به خوبی رعایت می کنند، می توانند خود را به خوبی آماده زایمان کنند و در هفته های پایانی هیچ گونه استرسی نخواهند داشت. از این رو به مادران باردار توصیه می شود هیچ کاری را در دوران بارداری بدون تحقیق و مطالعه انجام ندهند. برای آشنایی بیشتر با هفته بیست و سوم بارداری ما را تا پایان همراهی کنید.

هفته بیست و سوم بارداری

در هفته بیست و سوم طول جنین به حدود 29 سانتی متر و وزن جنین به بیش از 500 گرم می رسد. معمولاً در هفته بیست و سوم رگ های خونی ریه جنین در حال تکامل هستند تا با استفاده از این رگ های خونی تنفس برای جنین امکانپذیر شود. با وجود باز شدن سوراخ های بینی، جنین فعلا نمی تواند تنفس طبیعی داشته باشد و نیاز به زمان بیشتری دارد. تحرک جنین در هفته 23 بارداری بسیار زیاد می شود و این تحرک گاهی آنقدر زیاد می شود که مادر احساس می‌کند جنین در شکم او راه می رود.

هفته بیست و سوم بارداری

وضعیت مادر در هفته بیست و سوم بارداری

اغلب مادرانی که در اوایل دوران بارداری خود دچار سردرد می شوند، با رسیدن به هفته 23 بارداری تا حدودی از این مشکل خلاص می شوند. تغییر رنگ در پوست مادر می تواند یکی از رایج ترین مواردی باشد که در دوران بارداری تجربه می کنند. تغییر رنگ می تواند در پوست بدن و یا صورت مادران باردار اتفاق بیفتد. معمولاً این تغییر رنگ طبیعی بوده و به مرور زمان از بین می رود و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

علائم و نشانه های هفته بیست و سوم بارداری

یکی از نشانه های هفته بیست و سوم بارداری، کمی ورم در پاها است. معمولاً تغییر در ترکیب شیمیایی خون باعث می شود تا مقداری خون وارد بافت های مختلف بدن شود. این موضوع و بزرگ شدن رحم می توانند باعث کاهش سرعت گردش خون در پاها شوند. مصرف مایعات کافی می تواند به عدم بروز چنین مشکلاتی کمک کند. ممکن است در هفته بیست و دوم بارداری مادر احساس خستگی داشته باشد. این احساس به خاطر فقر آهن است. زیرا در هفته 23 بارداری مادر به 2 برابر آهن دوران قبل از حاملگی نیاز دارد.

رژیم غذایی هفته بیست و سوم

در هفته 23 بارداری بدن مادر بیش از هر چیز به آهن نیاز دارد. بدین ترتیب بهتر است نسبت به مصرف مواد غذایی حاوی آهن توجه ویژه ای داشته باشید. از طرفی دیگر مصرف غذاهای چرب و سرخ کردنی می تواند باعث اضافه وزن شود. بدین ترتیب تا حدی که امکان دارد غذاهای پخته را جایگزین غذاهای سرخ کردنی کنید. وعده های غذایی را بیشتر و حجم غذاهای مصرفی را کم کنید تا هم انرژی کافی را داشته باشد و هم اضافه وزن پیدا نکنید.

هفته بیست و سوم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 23 بارداری

با توجه به این موضوع که در هفته 23 بارداری جنین به راحتی صدای محیط اطراف مادر خود را می شنود، لذا می توان با قرائت قرآن تاثیر فراوانی در روح و روان او گذاشت. معمولاً هر انسانی هر چند هنوز متولد نشده باشد، آرامش خاصی با شنیدن صدای قرآن پیدا می کند. برخی از مواد غذایی که باعث زیباتر شدن جنین می شوند، شامل روغن ماهی، روغن زیتون، خیار، کره، کاسنی، کاهو، هویج، کنگر، عناب، زرشک و… هستند. قرائت سوره توحید بعد از نماز صبح 50 بار و همچنین خواندن تسبیحات حضرت زهرا (س) شبها می تواند اثرات بسیار خوبی بر روی جنین داشته باشد.

برای آگاهی از هفته بیست و چهارم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته چهلم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته چهلم بارداری

قبل از هر چیزی باید به شما تبریک گفت زیرا توانسته اید یک دوره نسبتا طولانی که 9 ماه طول کشیده را پشت سر بگذارید.

ادامه مطلب
سه ماهه اول بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته چهارم بارداری

هفته چهارم بارداری اکنون شما هفته سوم را در پشت سر گذاشته اید و وارد هفته چهارم بارداری شده اید، در این هفته اغلب زنان

ادامه مطلب