هفته سی و هشتم بارداری

با گذراندن هفته سی و هفتم و رسیدن به هفته سی و هشتم بارداری هر لحظه به زمان زایمان نزدیک تر می شویم. این موضوع بسیار هیجان انگیز بوده و شاید بهترین بخش از دوران بارداری به نظر برسد. زیرا دوران طولانی انتظار سپری شده و مدت زمان بسیار کوتاهی تا لحظه تولد جنین باقی مانده است. علائم و نشانه هایی که در هفته 38 بارداری اتفاق می افتد، همگی نوید بخش رسیدن پایان لحظه انتظار است. برای آشنایی بیشتر با رویدادهای مختلفی که در هفته سی و هشتم بارداری اتفاق می افتد، ما را تا پایان این مطلب همراهی کنید.

هفته سی و هشتم بارداری

در هفته سی و هشتم بارداری وزن جنین از مرز 3 کیلوگرم عبور می کند. به طور معمول اگر جنسیت جنین پسر باشد، کمی سنگین تر از جنین با جنسیت دختر است. اندازه جنین نیز در این هفته بین 49 الی 50 سانتیمتر است. تنها مغز و ریه در هفته 38 بارداری به طور کامل تکامل پیدا نکرده اند. جنین با فرو بردن مایع آمنیوتیک دچار سکسکه می شود و این موضوع را در این هفته بیش از هر موقع دیگری متوجه خواهید شد.

وضعیت مادر در هفته سی و هشتم بارداری

یکی از مواردی که مادر در هفته سی و هشتم بارداری باید به آن توجه داشته باشد، خواب کافی است. ممکن است نتوانید در طول شب راحت بخوابید و مدت زیادی از شب را بیدار باشید. برای حل این مشکل می توان در طول روز جبران کرد. تورم در پاها را می توان امری طبیعی در این هفته تلقی کرد اما تورم در دست یا صورت را می توان علامتی مشکوک دانست و باید آن را به پزشک خود اطلاع داد. در صورت بروز سردرد مداوم، افزایش وزن ناگهانی، تار شدن دید، درد در قسمت بالای شکم و… سریع موضوع را پزشک متخصص یا ماما در میان بگذارید.

علائم و نشانه های هفته سی و هشتم بارداری

یکی از علائم و نشانه هایی که در هفته های پایانی دوران بارداری برای اغلب مادران اتفاق می افتد، داشتن اضطراب و نگرانی است. اگر این اضطراب و نگرانی طولانی مدت باشد، می تواند بر روند زایمان تاثیر منفی بگذارد. داشتن آرامش و تمرکز در هفته های پایانی دوران بارداری بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است. ماساژ دادن پشت و شانه ها می تواند تاثیر مطلوبی بر روی شل شدن عضلات و آرام سازی آنها داشته باشد. با ماساژ دادن دست و پا نیز می توان تا حدودی آرامش را برای خود به ارمغان آورد.

رژیم غذایی هفته 38 بارداری

یکی از موضوعاتی که باید در هفته 38 بارداری باید به آن توجه شود، افزایش جذب کالری است. برای این امر می توان مصرف مواد غذایی همچون ماست، شیر کم چرب، گوشت سفید، ماهی، گوشت قرمز، حبوبات و تخم مرغ را در دستور کار قرار داد. مصرف سبزیجات، حبوبات و انواع میوه ها بیش از هر چیز دیگری در هفته 38 بارداری می تواند مفید واقع شود. بدین ترتیب به هیچ عنوان از مصرف این مواد غذایی دریغ نکرده و آها را در وعده های مختلف روزانه مورد استفاده قرار دهید.

هفته سی و هشتم بارداری

توصیه های مذهبی هفته 38 بارداری

یکی از توصیه های مذهبی که به آن تاکید شده، خواندن سوره والعصر در نماز ظهر یا عصر می باشد. همچنین قرائت سوره الذاریات در نماز ظهر یا عصر می تواند بسیار مفید و موثر باشد. نوشتن سوره آل عمران و همراه داشتن آن می تواند زایمان را برای شما تسهیل کند. بدین ترتیب مادران باردار می توانند اقدام به نوشتن سوره آل عمران بکنند. اجرای دستورات و توصیه های مذهبی می تواند کمک کند تا از بارداری و همچنین زایمان خود رضایت بیشتری داشته باشید.

برای آگاهی از هفته سی و نهم بارداری این مطلب را مطالعه کنید.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عفونت-های-بارداری-نی-نی-ناش
بارداری
مدیر سایت

عفونت های دوران بارداری

در دوران بارداری به علت ضعف سیستم ایمنی بدن مادر احتمال ابتلا به انواع عفونتها بسیار بالا است . این عفونتها هم برای مادر و

ادامه مطلب
تاثیر خاکشیر بر زایمان نی نی ناش
زایمان
مدیر سایت

تاثیر خاکشیر بر زایمان

خاکشیر Descurainia sophia – flixweed – herb-Sophi بر زایمان تاثیر گذار است. نتایج تحقیقات پزشکی نشان گر این واقعیت است که خاکشیر با اثر احتمالی

ادامه مطلب
هفته سیزدهم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته سیزدهم بارداری

بسیاری از مادران بهترین دوران بارداری را از هفته سیزدهم به بعد می دانند. این افراد عقیده دارند از هفته سیزدهم بارداری به بعد بسیاری

ادامه مطلب