عکس سونگرافی در دست

هفته سوم بارداری

مهمترین وقایع هفته سوم بارداری

 هفته سوم بارداری یکی از مهمترین هفته هایی است که پیش رو دارید، در بسیاری از موارد ممکن است شما در هفته دوم هنوز به عنوان یک مادر تلقی نشوید.

این اتفاق زمانی به رسمیت شناخته می شود که جنین به دیواره رحم شما چسبیده باشد و به شما کاملاً وابسته باشد، به عبارتی هنگامی که فرایند لانه گزینی را پشت سر گذاشتید بارداری شما به رسمیت شناخته می شود؛ البته این مسئله بدان معنا نیست که تصور کنید وجود فرزندتان را در بطن خود احساس خواهید کرد؛ خیر! بلکه در هفته سوم بارداری وی را تنها از طریق میکروسکوپ خواهید دید.

با اینحال همین موجود خیلی کوچک که ترکیبی از چند سلول می باشد تغییرات بزرگی را برای بدن شما به ارمغان می آورد که به آن خواهیم پرداخت.

در هفته سوم بارداری هودمون HCG که تعیین کننده باردار بودن و یا نبودن افراد نیز هست، در بدن شما افزایش می یابد، البته این افزایش هورمون مدتی قبل شروع شده است، این هورمون کمک می کند که میزان هورمون های لازم کاهش نیابند تا فرایند لانه گزینی به خوبی صورت بگیرد.

همچنین این دستور را به رحم صادر می کند که دیگر هیچ تخمکی از تخمدان ها آزاد نشود و فرایند قاعدگی صورت نگیرد.

در این مرحله کیسه آب شما به تدریج در حال شکل گرفتن است تا در نهایت جنین شما را در بر بگیرد و از آن محافظت کند.

لانه گزینی یکی از مهمترین اتفاقات دوره بارداری است.
لانه گزینی یکی از مهمترین اتفاقات دوره بارداری است.

 

معمولا در هفته سوم بسیاری از ویژگی های ظاهری و درونی جنین مشخص می شود، به عبارتی می توانیم بگوییم که در این مرحله است که تعیین می شود جنین شما چه رنگ پوست و یا رنگ چشمی دارد!

لانه گزینی در هفته سوم بارداری

هر چند که برخی از افراد در هفته دوم بارداری به دنبال انجام فرایند لانه گزینی هستند و مدام به دنبال تحقیق در مورد این مسئله می باشند، اما باید بدانید که در اغلب موارد این اتفاق در هفته سوم می افتد و این توده سلولی بسیار کوچک که جنین شما است به دیواره رحم شما می چسبد.

فرایند آماده شدن رحم و چسبیدن جنین به دیواره رحم از هفته دوم اوج می گیرد و ممکن است برای برخی از زنان دردناک باشد و آنان دردی همانند درد پیش از قاعدگی و یا با شدتی متفاوت تر را تجربه کنند، اما میزان این خونریزی در اغلب موارد بسیار کم و سبک است؛ تا حدیکه بسیاری از افراد که بارداری اول آنها است، این خونریزی را تجربه نمی کنند و برخی دیگر تنها کمی لک مشاهده می کنند و نیاز به پد بهداشتی ندارند.

معمولاً برخی از زنان می توانند بارداری خود را از دوره لانه گزینی حدس بزنند به این صورت که علائمی که به دنبال این فرایند در بدن زنان ایجاد می شود آنان را از مادر شدن خود آگاه می سازد.

تفاوت خونریزی لانه گزینی و قاعدگی

یکی از مهمترین مسائلی که همیشه مطرح است این است که تفاوت خونریزی لانه گزینی و قاعدگی در چیست؟

معمولاً شما برای دوره لانه گزینی که اغلب زنان نیز برای آن استرس دارند، نباید منتظر خونریزی همچون دوره قاعدگی باشید؛ همچنین رنگ خونریزی لانه گزینی صورتی مایل به قهوه ای می باشد و بسیار کم است.

برخی از زنان قبل از شروع دوره قاعدگی ممکن است بر روی لباس زیر خود لک ببینند، معمولاً خونریزی لانه گزینی همانند لک بینی قاعدگی بسیار خفیف است.

خونریزی لانه گزینی اغلب نامنظم است و با گرفتگی خفیف عضلات همراه است.

 

در هفته سوم بارداری سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.
در هفته سوم بارداری سعی کنید از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.

 

از لانه گزینی نترسید

زنان باردار در هفته دوم و هفته سوم بارداری که فرایند لانه گزینی و اقدامات لازم برای صورت گرفتن آن در حال رخ دادن است ممکن است تپش قلب های متعددی را تجربه کنند و استرس زیادی داشته باشند.

اما نباید بترسید، دوره لانه گزینی دوره چندان طاقت فرسا و سختی نیست، ممکن است تجربه ای سبک تر از دوره قاعدگی شما باشد، شما باید آرامش داشته باشید تا این فرایند در بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن رخ دهد.

فراموش نکنید که هفته دوم و سوم بارداری به این علت مهم هستند که لانه گزینی و فرایند آماده شدن رحم در آنها اتفاق می افتد.

علائم بارداری در هفته سوم

  • خستگی
  • درد و حساسیت سینه ها
  • دل درد
  • خونریزی یا لک بینی
  • حالت تهوع
  • بی اشتهایی
  • نوسانات خلق و خو
  • کمر درد
  • سر درد

همچنین بخوانید:علائم و نشانه های بارداری پسر در ماه اول تا سوم بارداری

 

تغذیه هفته سوم بارداری

ممکن است در این زمانی کمی احساس نفخ کنید. اکثر زنان باردار تا حدود هفته 12 علائمی از خود نشان نمی دهند. قبل از اینکه بخواهید برای دو نفر غذا بخورید، پزشکان توصیه می کنند در سه ماهه اول تا نهایت 2 کیلو می تونید، افزایش وزن داشته باشید. در حقیقت، نباید کار عجیبی انجام دهید، به جز اینکه سعی کنید رژیم سالم و مناسبی داشته باشید و روزانه حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید.

همچنین بخوانید: آنچه که باید درباره هفته چهارم بارداری بدانید

چند نکته طلایی در هفته سوم بارداری

اکنون تصمیم داریم به برخی از بایدها و نبایدهای در هفته سوم بارداری اشاره کنیم:

  • مواد غذایی آهن دار را در برنامه غذایی خود جای دهید.
  • نه تنها در هفته سوم بارداری بلکه کلا در دوره بارداری خود از خوردن مواد غذایی مضر خودداری کنید.
  • سعی کنید در مورد فعالیت های فیزیکی خود با پزشک مشورت کنید.
  • از محیط های پر تنش دوری کنید.
  • هرگاه که استرس و اضطراب داشتید سعی کنید سر خود را گرم کنید.

در هفته سوم بارداری وابستگی جنین به شما بیشتر از قبل می شود پس سعی کنید با تصحیح عادت های خود نیازهای آن را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهید.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته هجدهم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته هجدهم بارداری

با سپری کردن هفته هفدهم بارداری و رسیدن به هفته هجدهم تغییر تحولات بسیار زیادی در زندگی مادر و جنین اتفاق می افتد. اکنون جنین

ادامه مطلب
هفته ششم بارداری
سه ماهه اول
مدیر سایت

هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری می تواند حس مادرانه را به بانوان القا کند و این احساس بسیار خوبی است و می تواند بسیار لذت بخش باشد.

ادامه مطلب