تعیین جنسیت با وی ای اف نی نی ناش

تعیین جنسیت با آی وی اف

همانطور که می دانید جنسیت جنین نی نی ناش با کروموزوم های اسپرم مشخص می شود . اسپرم دارای کروموزوم ایکس و ایگرگ است اما تخمک دارای کروموزوم ایکس است اگر کروموزوم های ایکس و ایگرگ با هم ترکیب شوند جنین پسر و اگر دو کروموزوم ایکس با هم ترکیب شوند جنین دختر خواهد بود . به جرات می توان گفت تعیین جنسیت با آی وی اف از راههای دقیق برای اين موضوع است . این روش کمک می کند تا قبل از گذاشتن جنین در داخل رحم جنسیت آن مشخص شود .

گذشته از کمک به درمان ناباروری زوجینی که تمایل به تعین جنسیت جنین خود دارند می توانند با روشهای مشابه تعیین جنسیت با آی وی اف جنین خود بپردازند . در این روشها داروهایی برای کمک به تخمک گذاری داده می شود و تخمک بوسیله ی اسپرم همسر یا اسپرم اهدایی در شرایط آزمایشگاهی بارور می شود . پس از تشکیل جنین آرایش کروموزومی تهیه می شود و جنین با جنسیت مشخص به رحم مادر منتقل می شود . جنین های سالم دیگر را نیز می توان فریز کرد تا در مواقع دیگر از آن استفاده کرد .

آی وی اف چیست ؟

این روش یکی از راههای درمان ناباروری و کمک باروری است . به طور کلی این روش در چهار مرحله انجام می شود . ابتدا تحریک کردن تخمدانها برای تخمک گذاری سپس خارج کردن چندین تخمک از بدن بوسیله ی سونوگرافی و لاپاراسکوپی مرحله ی بعدی بارورکردن تخمک بوسیله ی اسپرم در شرایط آزمایشگاه و در آخر انتقال جنین به رحم که بعد از دو تا پنج روز انجام می شود . این روش برای زنانی است که یا لوله ی فالوپ ندارند یا این لوله ها مسدود شده اند .

بیشتر بخوانید : نکات مهم قبل از بارداری

چند نکته در مورد آی وی اف

در روش تعیین جنسیت با آی وی اف چند نکته حائز اهمیت است . اول اینکه این روش قبل از بارداری قابل انجام است . دوم اینکه والدین می توانند بعد از داشتن فرزندان با یک جنسیت فرزند بعدی را با جنسیت دلخواه بدنیا بیاورند . سوم اینکه قبل از انجام این روش آزمایش ژنتیک انجام می شود تا تعئین جنسیت از طریق آنالیز ژنتیکی صورت بگیرد . در مرحله ی بعدی جنین های سالم به رحم منتقل می شوند .

چگونگی مرتب کردن اسپرم ها در آی وی اف و آی یو آی

دو روش برای مرتب سازی اسپرم ها وجود دارد . از آنجا که کروموزوم ایکس ، دی ان ای بیشتری دارد مرتب سازی یا به روش سانتریفیوژ و یا به روش رنگ های فلورسانت صورت می گیرد . در روش سانترفیوژ اسپرم ها به دلیل سنگین بودن کروموزوم ایکس به سمت پایین حرکت می کنند . در روش رنگ های فلورسانت کروموزوم ایکس درخشش بیشتری دارد .

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعیین جنسیت با وی ای اف نی نی ناش
قبل بارداری
مدیر سایت

تعیین جنسیت با آی وی اف

همانطور که می دانید جنسیت جنین نی نی ناش با کروموزوم های اسپرم مشخص می شود . اسپرم دارای کروموزوم ایکس و ایگرگ است اما

ادامه مطلب