داروهای گیاهی سقط

داروهای گیاهی که از سقط جنین جلوگیری میکند

شاید شنیده باشید که دارو های گیاهی برای درمان سقط جنین وجود دارد که مصرف آن با تجویز پزشک و متخصص طب سنتی مجاز است. 1 تا 3 درصد زنان با چالش سقط جنین در سنین باروری روبرو هستند که این اتفاق عمدتا پیش از هفته دهم بارداری رخ می دهد. پس از سقط جنین، شانس داشتن سقط جنین در حاملگی بعدی، متغیر است.

در این گفتار، برای مشتاقان نینی ناش ، اطلاعاتی درباره دارو های گیاهی که از سقط جنین جلوگیری می کنند، ارائه شده است. اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره دارو های گیاهی ایران در درمان سقط جنین و سقط جنین مکرر دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

سقط جنین و دارو های گیاهی

سقط جنین گاها علت زمینه ای داشته و در برخی موارد، مربوط به مشکلاتی است که در طول زمان بارداری برای مادر یا نوزاد اتفاق می‌افتد. تا به امروز هیچ درمان پذیرفته شده قطعی علمی و هیچ درمان پذیرفته شده قطعی در طب سنتی یا سوزنی برای درمان سقط جنین یا سقط  جنین مکرر وجود ندارد و پیشرفت های خوب علم پزشکی برای باروری زنان نابارور یا زنانی که با چالش سقط جنین روبرو هستند، بدست آورده  که شانس بچه دار شدن را به هزاران بانو در سراسر جهان داده است.

دارو های گیاهی چینی یک گزینه خوب برای داروهای فارماکوتیکال است. اگر خواهان سفارش و استفاده از داروهای گیاهی چینی برای درمان سقط و سقط مکرر هستید، باید صرفا از محصولاتی استفاده کنید که برچسب سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشته و کالای قاچاق نباشد و توسط  دوره گردها عرضه نشود. این گفتار، هیچ داروی گیاهی چینی را معرفی نمی کند.

خوراکی های مفید برای جلوگیری از سقط جنین از نگاه طب سنتی

در طب نوین، سقط جنین به معنای پایان بارداری در کم تر از 20 هفته بوده و در طب سنتی ، سقط جنین به معنی از بین رفتن جنین در رحم مادر  در سن کم تر از 6 ماهگی پس از بارداری است.

دلایل سقط از دیدگاه طب سنتی به 2 دسته عوامل داخلی و خارجی طبقه بندی می شود. عوامل داخلی مثل اتفاقات بیوشیمی درون بدن مادر و عوامل  خارجی مربوط به صدای بلند و ضربه خوردن به رحم و استرس ناگهانی  مادر است. چون بیش ترین دلایل سقط مربوط به نواقص کروموزمی و ژنتیکی است که جنین قابلیت حیات نداشته و سقط می شود. کورتاژ ها  و عفونت ها و  دستکاری های رحمی که سبب می شود تا لانه گزینی در جای مناسب خود انجام نشود، سبب سقط می شود.

اگر به دنبال غذا های  مناسب برای جلوگیری از  سقط هستید، غذا هایی که طبع سرد دارند کم تر یا با اعتدال در رژیم غذایی مصرف شوند. غذا هایی که رطوبت کم تری دارند مثل گوشت ماهیچه گوسفند به صورت کبابی، انتخاب خوبی است. مغزیجات به صورت بو داده و نان های حاوی غلاتی مثل جو  و کنجد انتخاب خوبی است. مقویاتی که برای  رحم مادر مطلوب است مثل سیب و به و هویج و رب، از جمله رژیم غذایی محبوب برای کاهش احتمال سقط است.

مادری که باردار است، بهتر است در مصرف لبنیات و نان فطیری پرهیز کند. از خوردن خوراکی های غلیظ و لزج پرهیز  شود. ماکارونی و رشته آشی و لازانیا و کله پاچه و حلیم و سوپ چرب و همچنین خوراکی نفاخ باید پرهیز و یا حساب شده مصرف شود.  غذا های کنسروی نیز که ادویه  زیادی دارند، مناسب بانوی باردار نیست و باید از  دستور کار خارج  شود.

 مخاطب گرامی

اگر از داروهای گیاهی یا ترکیبی برای درمان و جلوگیری از  سقط  استفاده کردید و تجربه ای در این زمینه دارید، نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید. لینک این گفتار را از طریق کانال هایی که دارید به اطلاع دوستان به خصوص بانوان باردار قرار دهید.

 

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *