پیاده روی در بارداری

آیا پیاده روی تاثیری در زایمان دارد؟

پیاده روی در زایمان آسان و بی درد و کم درد نقش مهمی بازی می کند. پیاده روی در بارداری سبب قدرتمند شدن عضلات لگن شد و ماهیچه های پا را قوی می کند. عضلات واژن را منعطف کرده و سبب سهولت زایمان طبیعی می شود. کاهش دیابت بارداری، کاهش افسردگی پس از زایمان و کاهش ابتلا به پره اکلامپسی از جمله فواید پیاده روی در زایمان است. در این گفتار، نکاتی در اختیار مشتاقان به نی نی ناش قرار گرفته است.

اگر  خطر زایمان زودرس دارید، پیاده روی احتمالا با نظر پزشک، ممنوع خواهد بود. پیاده روی را نباید با تند راه رفتن اشتباه گرفت.

اگر شما خواننده گرامی، نظر و  دیدگاهی درباره تاثیر ژرف و شگرف پیاده روی در زایمان و دوران بارداری 9 ماهه مادران دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

پیاده روی، معجونی شگفت انگیز

پیاده روی و به طور  کلی ورزشی که سنگین نباشد و با تجویز و تحت نظر پزشک معالج بانوان باردار باشد، هیچ خطری برای مادر و جنین ندارد. پیاده روی، تاثیر زیادی در تسهیل زایمان طبیعی دارد و مادر را در صورتی که زایمان طبیعی برای  او خطری نداشته باشد، از سزارین بی نیاز کند.

پیاده روی در بارداری

خواب راحت، کاهش درد های ماهیچه ای در طول بارداری و کاهش حالت تهوع صرفا بخشی از کلکسیون فواید پیاده روی برای بارداری و زایمان طبیعی راحت است. روزانه بین 15 تا 30 دقیقه پیاده روی روی سطح صاف و با کفش راحتی برای بانوان باردار مناسب است.

مطابق با فصل، پوشیدن لباس مناسب ، ضد آفتاب قوی، و در اختیار داشتن آب کافی برای هیدراته نگهداشتن بدن، به مادرا

ن باردار توصیه می شود.

البته انجام پیاده روی و ورزش به این معنا نیست که شرط لازم یا شرط کافی برای زایمان طبیعی یا سزارین، پیاده روی است. بلکه با پیاده روی آرام و منظم، می توان زایمان و سزارین آسان تر و کم درد تری را تجربه کرد.

پیاده روی پیش از دوران بارداری و در زمان بارداری و حتی تا چند هفته پس از زایمان، در صورتی که بیش

 از اندازه نباشد و فشاری به بدن تحمیل نکند، مناسب است و هیچ خللی برای سلامت مادر و فرزند  نیست. بدن مادرانی که پیاده روی می کنند و ورزش می کنند، سریع تر به فرم پیش از حاملگی باز می گردد.

مادر در دوران بارداری و هفته ها پس از بارداری ، نیازمند تحرک و ورزش های سبک است که پیاده روی در فضایی آرام و بی استرس توصیه می شود. پیاده روی برای بانوان باردار و پس از زایمان، فواید زیادی دارد که به

 آن اشاره می کنیم:

پیاده روی و تناسب اندام بانوان باردار

تناسب  اندام برای بارداری و زایمان طبیعی بسیار مهم است. بهبود گردش خون و سفت شدن عضلات و کاهش ابتلا به افسردگی از جمله فواید پیاده روی  پس از زایمان است. افسردگی پس از زایمان را می توان با افزایش تناسب بدنی و پیاده روی، کاهش داد.

پیاده روی و تولد بچه سالم

پیاده روی سبب می شود که وزن مادر و فرزند، ایده آل شده و سوخت و ساز بدن شما را بهبود می دهد که باعث تسهیل در زایمان می  شود.

پیاده روی و دیابت بارداری

 از جمله دردسرهایی است که بانوان با آن در بارداری روبرو هستند. پیاده روی، دیابت بارداری را کاهش می دهد. بالا بودن قند خون در مراحل بارداری، احتمالا ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. این سبب می شود که شاهد جلو افتادن زمان زایمان و داشتن نوزادی چاق باشد. احتمالا ابتلا به دیابت دوران بارداری با پیاده روی کاهش می یابد.

پیاده روی و کاهش خطر پره اکلامپسی

 از عوارض حاملگی بوده و به دلیل فشار خون بالا ایجاد می شود و وجود پروتئین زیادی در ادرار نیز از جمله نشانه های آن است. پیاده روی در زمان بارداری سبب می شود که ضمن حفظ وزنی متعادل و کاهش کلسترول که در نتیجه عامل تعادل فشار خون در بارداری ایجاد می باشد، احتمال زایمان زود رس کاهش یابد. احتمال زایمان زود رس ناشی  از پره اکلامپسی با پیاده روی کاهش پیدا می کند.

پیاده روی و رفع استرس در زنان باردار

 برای بانوان در دوران بارداری و پس از زایمان، استرس یکی از موضوعاتی است که از آن گله مند هستند. علامت مشترک بسیاری از مادران باردار محسوب می شود. علت هورمونی دارد. از خوشحالی به اضطراب از جمله مسائلی است که مادران باردار به آن دچار می شوند. پیاده روی در با نشاط کردن خانم های باردار و آزاد شدن اندروفین، نقش تاثیر گذاری دارد و احساس شادابی را در ان ها پرورش می دهد.

نقش پیاده روی در زایمان طبیعی

تاثیر پیاده‌روی بر زایمان راحت

بدنی که سالم است و ماهیچه های قوی دارد، شل نیست و بیمار نیست، شانس بیش تری برای زایمان طبیعی داشته و زایمان طبیعی بی درد یا کم درد تری به نسبت بانوانی که ورزش نمی کنند و بدن خشکی دارند، تجربه می کنند.

 اگر به دنبال پیاده روی  انعطاف پذیر  باشید، ماهیچه های شما بهتر حرکت میکند. لذا زایمانی سریع و راحت و کم درد در انتظار شما خواهد بود. کم تحرکی، هزاران درد را برای شما به ارمغان خواهد آورد. پس وقتی جسم شما در وضعیت خوبی است، ذهن شما آرام تر و انرژی بیش تری دارد و با انگیزه بیش تر خود را برای زایمان آماده می کنید.

توجه داشته باشید که همه فوایدی که پیاده روی برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و کهنسالان دارد و توسط

 پزشکان مدام در رسانه ها مورد تاکید قرار می گیرد، برای مادران باردار نیز صادق است. ارزان ترین و راحت ترین ورزشی است که می توان در طول روز در خانه و کوچه و خیابان و پشت بام انجام داد و ورزش محبوب در روزگار کرونا است.

سعی  کنید فرهنگ کتابخوانی و پیاده روی و درست غذا خوردن که در روزگار بارداری و پس از زایمان تجربه می کنید، به دیگر دوران زندگی خود و خانواده تسری داده تا زندگی آگاهانه و موفقی را برای خود و جامعه رقم بزنید.

 

 

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره نقش پیاده روی در سلامت و شادابی بانوان باردار و هم چنین پس از زایمان دارید و تجربه ای در این باره بدست آورید، مراتب را از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

لینک این جستار را از طریق  کانال هایی که در شبکه های اجتماعی عضو هستید به اطلاع مادران باردار یا دوستانی که به تازگی وضع حمل کرده اند قرار دهید. ورزش کردن، جامعه سالم را برای ایران و ایرانی به ارمغان می آورد.

آیا مطلب فوق
5/5
مدیر سایت

مدیر سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفته بیست و یکم بارداری
بارداری
مدیر سایت

هفته بیست و یکم بارداری

با گذراندن هفته بیستم بارداری و شروع هفته بیست و یکم بارداری وارد نیمه دوم این دوره پرهیجان شده اید. به همین خاطر باید توجه

ادامه مطلب
هفته شانزدهم بارداری
سه ماهه دوم
مدیر سایت

هفته شانزدهم بارداری

پس از هفته پانزدهم بارداری و در هفته شانزدهم بارداری به انتهای ماه چهارم از بارداری خواهید رسید، بدین ترتیب علائم و نشانه های مختلفی

ادامه مطلب